Nl 5 - 1010

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      wat doe ik hier op de river?

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $5
      MP1:
      $2,62

0,02/0,05 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.88 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with T:heart: , T:diamond:
      UTG2 folds, MP1 raises to $0,15, 5 folds, Hero calls $0,10.

Flop: ($0,32) 9:diamond: , 4:heart: , 4:club: (2 players)
      Hero checks, MP1 bets $0,15, Hero raises to $0,40, MP1 calls $0,25.

Turn: ($1,12) 4:spade: (2 players)
      Hero checks, MP1 checks.

River: ($1,12) 7:spade: (2 players)
      Hero bets $0,55, MP1 calls $0,55.

Final Pot: $2,22

Results follow (highlight to see):
      MP1 shows een full-house, vieren full of azen (Ah Ac)
      Hero shows (Th Td)

MP1 wins with een full-house, vieren full of azen (Ah Ac)
  • 4 antwoorden
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      goed gespeeld. twijfel een beetje over de turn maar voor pot-control zeker niet verkeerd denk ik zo. Hij is niet super agro of zo
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      He dopiejopie88,

waarom call je preflop vanuit de BB? (ik zeg absoluut niet dat het verkeerd is hoor, ik zou het hier ook doen...maar tis wel belangrijk dat je weet waarom de call het beste is)

En wat is je motivatie om de flop te c/r?
      Ik zou de hand hier vaak exact hetzelfde gespeeld hebben. Ik zou van de c/r wel 0.50c van maken, 3x zijn bet + je zit OOP.
      Als hij besluit over je c/r heen te shoven, dan zal je wel moeten folden.

De check op de turn vind ik wel ok. Ik denk niet dat je na zijn call nog kan betten voor value. Op de river vind ik je half pot bet ook wel goed. Vaak zullen ze nog callen met een A als bluffcatcher, of hier misschien wel 66 of 88.
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      als ik hier vanuit de bb 3bet, isoleer ik me vaak enkel tegen beter (of flip ik). nu raised hij vanaf mp1 nog wel vrij loose (17%) met handjes als 22+ j10+ zoeits? als ik 3bet wordt die range waarschijnlijk iets van 1010+ en aj+ in dit geval heb ik dus ten hoogste vaak maar rond de 55%..

flop besluit ik te check-raisen, omdat hij hier vaak gewoon met een air hand zit (ax e.d.), en ik het grootste gedeelte van zijn pp's crush..

turn check ik voor pot control. ik haal nog maar uit weinig handjes value, wellicht enkel pp's 1010+ en een gehitte 9.

river denk ik dat hij met ax handjes, de 9 of een 7 (78 suited oid) een 1/2 potbet nog wel called (setje 7s zou zuur zijn, maar die zou hij sowieso raisen), dus bet ik halve pot voor value..
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Prima motivering ;)

Preflop: helemaal mee eens, alleen is zijn range van 17% gemiddeld, dus vanaf MP1 zal dat iets tighter zijn. Ik denk ongeveer 13-14%.

Dat is:
      55+, A7s+, KTs+, A9o+, KJo+

Flop: c/r doe je dus voor value/ protection, prima

turn: opnieuw, prima uitleg

River: na zijn turncheck heb je heel vaak de beste hand. Toch zitten er niet veel 7x of 9x combos in zijn MP1 range. (eigenlijk geen, behalve 77/99). De enige kans die je nog hebt is dat hij je callt met een lager pp of met A-high. Als hij agressief zou ik wel c/c spelen want dan kan hij nog bluffen met zijn gemiste overcards.