4,40 draw

• ayden123
      ayden123
      Bronze
      PokerStars No-Limit Hold'em, 4.4 Tournament, 700/1400 Blinds 175 Ante (7 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

SB (t51017)
      BB (t97380)
      UTG (t37277)
      MP1 (t20002)
      MP2 (t92831)
      Hero (CO) (t65029)
      Button (t111504)

Hero's M: 19.56

Preflop: Hero is CO with 8, J
      3 folds, Hero bets t2800, 1 fold, SB calls t2100, BB calls t1400

Flop: (t9625) 10, 6, 9 (3 players)
      SB checks, BB checks, Hero bets t7218, 1 fold, BB raises to t14436, Hero raises to t62054 (All-In), BB calls t47618

Turn: (t133733) 9 (2 players, 1 all-in)

River: (t133733) 10 (2 players, 1 all-in)

Total pot: t133733

Kan ik hem hier all in gooien is eigenlijk de vraag.
  • 11 antwoorden
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ayden123
      PokerStars No-Limit Hold'em, 4.4 Tournament, 700/1400 Blinds 175 Ante (7 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

SB (t51017)
      BB (t97380)
      UTG (t37277)
      MP1 (t20002)
      MP2 (t92831)
      Hero (CO) (t65029)
      Button (t111504)

Hero's M: 19.56

Preflop: Hero is CO with 8, J
      3 folds, Hero bets t2800, 1 fold, SB calls t2100, BB calls t1400

Flop: (t9625) 10, 6, 9 (3 players)
      SB checks, BB checks, Hero bets t7218, 1 fold, BB raises to t14436, Hero raises to t62054 (All-In), BB calls t47618

Turn: (t133733) 9 (2 players, 1 all-in)

River: (t133733) 10 (2 players, 1 all-in)

Total pot: t133733

Kan ik hem hier all in gooien is eigenlijk de vraag.
      Ik bet de flop iets kleiner, maarja dat ben ik, verder sta je hier tegen praktisch elke hand voor dus ja, je kan hem op de flop all in gooien
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Welke lijn zou je anders willen aannemen?
    • ayden123
      ayden123
      Bronze
      Ik bet standaard driekwart pot op de flop eigenlijk maar weet niet of het beter is om dit aan te passen naarmate de bedragen waarom je speelt groter worden t.o.v de stacksizes.

Wat betreft een andere lijn om te volgen heb ik geen idee. Waarschijnlijk is er niet echt een andere lijn als ik het achteraf zo bekijk. Een call wordt moeilijk spelen als op de turn geen goede kaart valt dus denk dat dit zo het beste is.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ayden123
      Ik bet standaard driekwart pot op de flop eigenlijk maar weet niet of het beter is om dit aan te passen naarmate de bedragen waarom je speelt groter worden t.o.v de stacksizes.

Zeker! Hoe kleiner de stacksizes worden hoe kleiner je kan cbetten. Met 30bb of minder cbet ik makkelijk 1/4e tot 1/3e van de pot. Meer is echt niet nodig.
      Met deze stacksizes hier en met zon flop zou ik echter toch wel nog groot betten.
      Echt veel kan je daar hier ook niet mee verliezen.

Ik zie hier inderdaad niet echt een ander mogelijke line.
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EliasVeritas

De flop behind checken? Waarom is dat geen mogelijkheid?
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door BillGatesIII

De flop behind checken? Waarom is dat geen mogelijkheid?
      Misschien wel, als je goeie argumenten kan geven waarom je het zou doen.
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Die vraag had ik kunnen verwachten :)

Je zit achter twee spelers die naar je toe checken met een wijde range van (suited) connectors en broadways, lage pocket pairs en suited Ax en misschien ook suited Kx handen (argument één, twee tegenstanders met een wijde range).

Tegen made hands als straights en middle en bottom sets loop je achter en de small blind heeft een stacksize die mooi is om all in mee te gaan na een continuation bet. De big blind heeft genoeg chips om een cbet te callen als hij zelf op een draw zit en om te raisen bij een made hand of draw (argument twee, pot control). Dit is btw wat gebeurt in dit voorbeeld. Je weet dat na de minraise van de BB je met een all in geen fold equity meer hebt en als de BB een beetje nadenkt weet ie dat ook en zal ie nooit minraisen met een slechte made hand / draw.

Met een check op de flop voorkom je dat je je equity verliest (argument drie, equity) bij een all in of raise van een van de twee tegenstanders en je genoodzaakt ben te callen terwijl je weet dat er een kans is dat je achter staat. Er zijn slechts 3 kaarten zijn die je de nuts geven (zevens die geen harten zijn) en veel meer kaarten die je tegenstander kunnen hitten en jou een straight of flush geven en je tegenstander misschien een betere straight of flush (way ahead / way behind, argument vier).

Op de turn kun je dan bekijken na de actie van de SB en de BB (argument nummer vijf, positie) wat de beste manier is om de hand te vervolgen.

Voor de duidelijkheid: De lijn as played lijkt me ok. Ik wil een hand altijd van alle kanten bekijken dus vandaar mijn vraag.
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Die vraag had ik kunnen verwachten :)

Je zit achter twee spelers die naar je toe checken met een wijde range van (suited) connectors en broadways, lage pocket pairs en suited Ax en misschien ook suited Kx handen (argument één, twee tegenstanders met een wijde range).

Tegen made hands als straights en middle en bottom sets loop je achter en de small blind heeft een stacksize die mooi is om all in mee te gaan na een continuation bet. De big blind heeft genoeg chips om een cbet te callen als hij zelf op een draw zit en om te raisen bij een made hand of draw (argument twee, pot control). Dit is btw wat gebeurt in dit voorbeeld. Je weet dat na de minraise van de BB je met een all in geen fold equity meer hebt en als de BB een beetje nadenkt weet ie dat ook en zal ie nooit minraisen met een slechte made hand / draw.

Met een check op de flop voorkom je dat je je equity verliest (argument drie, equity) bij een all in of raise van een van de twee tegenstanders en je genoodzaakt ben te callen terwijl je weet dat er een kans is dat je achter staat. Er zijn slechts 3 kaarten zijn die je de nuts geven (zevens die geen harten zijn) en veel meer kaarten die je tegenstander kunnen hitten en jou een straight of flush geven en je tegenstander misschien een betere straight of flush (way ahead / way behind, argument vier).

Op de turn kun je dan bekijken na de actie van de SB en de BB (argument nummer vijf, positie) wat de beste manier is om de hand te vervolgen.

Voor de duidelijkheid: De lijn as played lijkt me ok. Ik wil een hand altijd van alle kanten bekijken dus vandaar mijn vraag.
      Mooie van deze hand is dat als je bet je en fold equity hebt, en tegen made hand altijd 40 procent+
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door bayleysa
      Mooie van deze hand is dat als je bet je en fold equity hebt, en tegen made hand altijd 40 procent+
      Yep, helemaal waar. Maar zoals ie nu is gespeeld heb je na de minraise van de BB geen fold equity meer. En hero gaat all in, in de wetenschap dat ie zeer waarschijnlijk achter staat (een flop-min-check-raise is meestal de nuts) en dat de BB dus altijd callt (met een betere hand).

En de raise callen lijkt me ook geen lekkere optie omdat je dan op de turn misschien nog maar 20% equity hebt tegen de made hand van de BB als je niets hit.

Daarom de vraag of een alternatieve lijn mogelijk is. Om niet in deze situatie te geraken waarin de BB je mangelt.
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door bayleysa
      Yep, helemaal waar. Maar zoals ie nu is gespeeld heb je na de minraise van de BB geen fold equity meer. En hero gaat all in, in de wetenschap dat ie zeer waarschijnlijk achter staat (een flop-min-check-raise is meestal de nuts) en dat de BB dus altijd callt (met een betere hand).

En de raise callen lijkt me ook geen lekkere optie omdat je dan op de turn misschien nog maar 20% equity hebt tegen de made hand van de BB als je niets hit.

Daarom de vraag of een alternatieve lijn mogelijk is. Om niet in deze situatie te geraken waarin de BB je mangelt.
      gewoon all the way willen gaan imo:)
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Goeie poging Bill maar ik heb niet echt een goed argument gezien:

1) Tegenstanders met een brede range: Dit is een goeie reden om te betten. Er zitten tonnen handen in zn range die wel vrij goeie equity hebben vs je hand (denk bv aan elke Qhi,Khi,Ahi) en waarmee hij dus zn equity verliest door te folden. Aan de andere kant hoef je niet bang te zijn van zn made hands gezien je gewoon altijd goeie equity hebt door al je draws.

2) Pot Control: Ik merk echt dat je hero's hand hier zwaar onderschat. Combodraw is gewoon een monsterhand en dus is pot control ook echt niet nodig.

3) Met een check voorkomen dat je equity verliest? Deze snap ik eigenlijk echt niet.

4) Way ahead/Way behind. Integendeel. Dit is net een hand waarmee je vs zowat elke hand van villain ongeveer 40-50% equity hebt wat voornamelijk een goeie reden is om te betten.

5) Dat je hier positie hebt is niet echt een argument om niet te betten...

Algemene conclusie: Combodraw is gewoon een monsterhand die je vrij moeilijk kan slowplayen gezien je zware equity shifts hebt op turn en river. Goeie play is heel vaak knallen!