Nl 5 - Kk

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      kan ik hier mijn KK ooit pf wegleggen? villian had maar een 3bet percentage van 1%, dus na zijn raise dacht ik al dat ik tegen AA zat. gezien de stacksizes en de flop besloot ik het er toch maar in te gooien.

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $6,2
      MP2:
      $5
      CO:
      $3,01

0,02/0,05 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.88 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP1 with K:heart: , K:diamond:
      UTG2 folds, Hero raises to $0,20, MP2 calls $0,20, MP3 folds, CO raises to $0,70, 3 folds, Hero calls $0,50, MP2 folds.

Flop: ($1,67) Q:diamond: , T:spade: , 7:spade: (2 players)
      Hero checks, CO bets $1,59, Hero raises to $3,18, CO calls $0,72 (All-In), Hero gets uncalled bet back.

Turn: ($6,29) Q:heart:
      River: ($6,29) 3:diamond: (2 players)

Final Pot: $6,29

Results follow (highlight to see):
      Hero shows (Kh Kd)
      CO shows two pairs, azen and vrouwen (Ah As)

CO wins with two pairs, azen and vrouwen (Ah As)
  • 4 antwoorden
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Ik gooi het er pf in. Je hebt trouwens niet genoeg handen om het 3bet% te gebruiken om K-K pf te folden.

Concreet re raise ik normaal naar 2 dollar of zo, hier kan je ook naar 3 om CO dan all in te zetten.

@ judge: stel je hebt 10k handen op villain, en zijn 3bet% is 1%. Kan je er dan aan denken om bv met stacks van 120 BB toch te folden pf met K-K als hij bv jouw 4 bet re raised? Is er ooit een situatie waarin je K-K pre-flop weglegt? Zo ja welke?
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Ik denk dat voor beide opties wel wat te zeggen is:

- shove: je speelt OOP en waarschijnlijk callt hij je nog wel met QQ of AKs (die laatse is niet likely. Je hebt daarnaast nog geen supergrote sample over zijn 3bets (maar zijn stats geven wel al aan dat het een nit is).

- call: je isoleert jezelf niet tegen betere handen, aangezien ik persoonlijk denk dat een shove enkel gecalled wordt door AA.

Dus..ik vind de call hier tegen deze specifieke tegenstander een goede keuze.

Op de flop beat je eigenlijk alleen nog maar AK en JJ. AA en QQ hebben je beat. Aangezien er nog steeds kans is dat hij hier met Ak zit speel ik deze hand wel hetzelfde.
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Ja, als je zo'n sampel hebt en zijn 3bet% is 1% dan kan je KK best preflop wegleggen hoor. Hij 3bet enkel met AA/KK, waarom zou je dan niet kunnen folden als je die info hebt?

Als jij dus opent en zo'n nit 3bet dan kan je KK wegleggen, maar, dan moet je wel heel zeker zijn van de info die je hebt.
      Je komt vaker een situatie tegen waarin een nit opent, jij 3bet met KK en hij 4bet. Dat is een situatie waarin je KK zou kunnen folden als je die stats hebt. Maar je zal dit niet vaak tegenkomen hoor.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      KK OOP moeten spelen is wel niet zo leuk... Hij squeest dus zal dat wss nog ietsje lichter doen... Ik ga voor 4bet/broke.

Op de flop denk ik dat je ook kan folden... Hij bet zo groot en dat doen ze meestal met echt goede handen, kzie hem dit niet met JJ en AK doen... TT crusht je, QQ crusht je, AA crusht je. AQ niet maar zal hij in minde rgevallen hebben en ook die heeft nog wat equity