NL10 SH AKo

• elrio
      elrio
      Bronze
      Toch deze even online plaatsen, Ik zit in de BB met AK voor me een raise en 3Bet wat zouden jullie doen tegen unknown spelers.
      Ik fold preflop omdat ik niet zeker was

Ranges die ik NU heb opgesteld dus na de hand

MP: 55+, A9s+, KTs+, QJs, ATo+, KQo
      SB: TT+, AJs+, KQs, AQo+

Als ik deze invoer in Equilater heb ik 34% equity, tegenover 36% voor SB en 29 voor MP

Full Tilt No-Limit Hold'em, $0.10 BB (6 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

MP ($16.05)
      CO ($14.45)
      Button ($4.90)
      SB ($7.75)
      BB ($2)
      Hero ($27.25)

Preflop: Hero is UTG with K, A. Hero posts a blind of $0.1.
      MP raises to $0.3, 2 folds, SB raises to $1, 1 fold, MP calls $0.70.
  • 8 antwoorden
    • delourre
      delourre
      Bronze
      aangezien MP maar een relatief kleine raise doet zou ik hier zeker nog wel durven callen.
      Als er op de flop niets valt kan je dan nog checken zien wat je tegenstanders doen, of zelfs erna een c-bet, aangezien je stack de anderen toch wel wat schrik aanjaagt.
      Maar ik ben ook een beginneling, dus weet niet of dat dit de ideale strategie is.
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door delourre
      aangezien MP maar een relatief kleine raise doet zou ik hier zeker nog wel durven callen.
      Als er op de flop niets valt kan je dan nog checken zien wat je tegenstanders doen, of zelfs erna een c-bet, aangezien je stack de anderen toch wel wat schrik aanjaagt.
      Maar ik ben ook een beginneling, dus weet niet of dat dit de ideale strategie is.
      Dan heb je waarschijnlijk al een leuk ontdekt want callen in deze situatie zou ik nooit maar ook nooit doen :D
    • delourre
      delourre
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door elrio
      Dan heb je waarschijnlijk al een leuk ontdekt want callen in deze situatie zou ik nooit maar ook nooit doen :D
      de poker-start-hand-tabel (of hoe noemt dat :) ) zegt dat je met AK altijd moet raisen ...
      Ik weet ook wel dat dit niet altijd sluitend is en dat niet alle situaties eraan voldoen, maar een call lijkt me nog wel doenbaar (zeker als je rekening houdt met zijn stack-grootte).
      En als je tegen QQ, JJ, AK ofzo speelt zijn de kansen ongeveer 50-50 (want ik denk met AA of KK dat er steviger geraised zou zijn), ervanuit gaande dat de eerste speler fold

edit: ik zeg ook niet dat ik dit altijd call he, maar in dit geval denk ik zeker na over een call
    • rrwillem
      rrwillem
      Bronze
      Hij bedoelt dat de opties zijn:

1) All-in
      2) Fold

Je kunt niet je halve stack callen om dan nog te folden met AK. Beiden opties zijn volgens mij (afhankelijk van de reads aan je tafel) prima. Maar ik ben geen NL speler ;)
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door elrio
      de poker-start-hand-tabel (of hoe noemt dat :) ) zegt dat je met AK altijd moet raisen ...
      Ik weet ook wel dat dit niet altijd sluitend is en dat niet alle situaties eraan voldoen, maar een call lijkt me nog wel doenbaar (zeker als je rekening houdt met zijn stack-grootte).
      En als je tegen QQ, JJ, AK ofzo speelt zijn de kansen ongeveer 50-50 (want ik denk met AA of KK dat er steviger geraised zou zijn), ervanuit gaande dat de eerste speler fold

edit: ik zeg ook niet dat ik dit altijd call he, maar in dit geval denk ik zeker na over een call
      Callen hier is het zwakste wat je kan doen. Het is ofwel raisen, ofwel folden.

En aangezien je hier uit positie zit en ik zowiezo niet graag mn stack op het spel zet met enkel AK fold ik hier gewoon meestal.
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      Ik speel zelf ook nog maar net SH, maar zou hier altijd re-raisen. Nadat een andere weer raised zou ik folden. Folden na deze raise vind ik te zwak en callen helemaal.

groet
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door markuselitus
      Ik speel zelf ook nog maar net SH, maar zou hier altijd re-raisen. Nadat een andere weer raised zou ik folden. Folden na deze raise vind ik te zwak en callen helemaal.

groet
      Denk dat als je hier reraist, dat je niet kunt folden op een 5-bet van SB, omdat hij maar met 75bb speelt.
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Hier 4bet ik altijd !
      Folden is gewoon te zwak, vergeet niet dat ge nog altijd de 3e of 4e best mogelijke preflop hand in Holdem poker hebt. Die is beter dan velen hun 3bet range, dus logischerwijs 4bet ge en foldt ge tegen een 5bet.