iddtje voor de coaching

• Timbo925
      Timbo925
      Bronze
      Ik had deze namiddag een leuk idd voor de coaching. Persoonlijk vindt ik het soms wel ambetand als je kijkt naar een coaching dat je bv 6 tafels open moet hebben staan om zo zijn spel te kunnen volgen en vaak ben je dan te laat om te zien wat de coach heeft gedaan.
      En als je dan zelf nog wat wil spelen gaat het helemaal mis :p . Daarom kwam ik op het idd om coaching video's live te streamen. Het zou dan ong het zelfde zijn als nu maar met als enig verschil dat je nu eig gewoon ziet wat de coach zelf ziet.
      Hiermee zou je gewoon een klein scherpje aan hebben staan wat een beeld uitzend ten grote van youtube. Het beeld volgt de cursor van de coach waardoor steeds de juiste tafel zichtbaar is waar er actie is.

Heb al wat gezocht en heb een manier gevonden om het te fixen. Via WebCamMac kan je zorgen dat het beeld van je computer word gebruikt als input om uit te zenden via Ustream.tv
      Hiermee kunnen mensen dan gewoon deze stream via internet volgen (audio kan ook worden meegezonden met de stream

Het is maar een ideetje maar het leek me handig :)

Groetjes Timbo
  • 25 antwoorden
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      klinkt goed maar weet niet of het geimplenteerd kan worden in de software, toch een leuk idee imo, misschien dat leo meer weet over de opties.
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      hmm, dit heeft wel meer mogelijkheden, als ik het goed begrijp, kan ik via Ustream.tv live streamen wat er op dit moment op mijn PC gebeurt?

Dat zou erg handig zijn voor spelers onder elkaar bijvoorbeeld, dan kan je gewoon met iemand meekijken als hij zn sessie aan het spelen is :D . Dan kunnen we elkaar helpen enzo.
    • SeaJaws
      SeaJaws
      Bronze
      Misschien is het al een goed begin om geen poker te spelen terwijl je iets anders doet ;) .

Langs de andere kant idd wel een goed idee om de holecards te zien.
    • Timbo925
      Timbo925
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door LurkerBelow
      hmm, dit heeft wel meer mogelijkheden, als ik het goed begrijp, kan ik via Ustream.tv live streamen wat er op dit moment op mijn PC gebeurt?
      Das exact wat je ermee kan doen ;)
    • Ruleza
      Ruleza
      Silver
      Het kost wel veel upload voor de coach...
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Dat is dus exact hetzelfde als de videos inde video sectie, alleen dan live.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Kan iemand mij even op Skype toevoegen? Skype is sharp_80

Ik ben zelf een computernerd wat dit betreft, maar ben wel geinteresseerd in deze mogelijkheid. Alleen het laatste, dus je scherm als camera gebruiken, daar kom ik echt niet uit.

Alvast bedankt!
    • Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      Dus als ik het goed begrijp kijk je dan via de webcam van de coach naar zijn scherm en ziet constant wat de coach/speler ziet.

Klinkt goed en idd nu vind ik het ook steeds lastig om alles te volgen omdat je al die tafels moet openen. En als we diezelfde software dan ook nog onderling kunnen gebruiken om van elkaar te leren zou helemaal ideaal zijn.
    • Timbo925
      Timbo925
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sharp80
      Kan iemand mij even op Skype toevoegen? Skype is sharp_80

Ik ben zelf een computernerd wat dit betreft, maar ben wel geinteresseerd in deze mogelijkheid. Alleen het laatste, dus je scherm als camera gebruiken, daar kom ik echt niet uit.

Alvast bedankt!
      Heb jammergenoeg geen skype waar ik nu ben (geen microfoon) dus zal het je hier uitleggen als je wilt.
      Zo een site als Ustream laat je live camera beelden gebruiken en mensen kunnen dan live meekijken. Maar om dus te zien wat de coaches zien op hun scherm hebben we een programma nodig dat de pc laat denken dat je output naar je beeldscher eig ook een camera input is.
      Het programmatje WebCamMac doet zo iets.

Hier is ook de uitleg van hoe je het moet doen volgens de site Ustream

How to Stream your Computer Screen/How to Screen Capture

How do you take what is on your computer screen and stream it and how to only stream portions of your computer screen.

[To do this you will need to either get the program CamTwist (Mac) or WebCamMax (PC). CamTwist is free, but WebCamMax is not.]

1. After downloading and installing CamTwist, open up CamTwist before opening up your Ustream broadcaster. Note: You may have to restart your computer after the initial installation.
      2. In CamTwist, Step 1, select "Desktop?" from the Video Sources menu.
      3. To do Full Screen, leave the "Full Screen" box checked. To do just part of your screen click "Select Capture Area" and then adjust the capture area and click "Done".
      4. Open up your Ustream broadcaster and start broadcasting. Make sure CamTwist is selected in the Video Sources drop down menu.

Het zelfde systeem geld voor het gebruik van WebCamMac

edit:
      Ik zal deze avond mss eens zelf mijn pokersessie zo uitzenden. Dan kan je zien welk effect het zou hebben. Denk dat ik rond 20-22 ga spelen maar zal dan wel effe eerst hier op het forum posten
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Echt een super idee Timbo925!

Heb het hier ook net even voorgelegd en het schijnt dat er al eens een grote discussie over heeft plaatsgevonden. Vooral het idee van een delay in zulke streams is erg interessant hierin voor de coaches zelf. Maar ook uiteraard de mogelijkheid om echt live mee te kijken is echt super.

Ik ga vandaag voor je achterhalen waarom dit niet doorgegaan is, en zal er zeker feedback op geven om te kijken of we het alsnog niet op de een of andere manier kunnen implementeren.

Keep em coming! ;)

Groeten,
      Leo
    • Timbo925
      Timbo925
      Bronze
      Thx Leo goed dat je het eens naavraagt :)

Heb even een voorbeeld gemaakt hoe het er zou uitzien en hier is de stream.
      Het is gewoon een tafel die ik hier op mijn pc heb openstaan (niet aan het spelen dus). Framerate is 2fps dus de bandbreete verbruik moet wel beperkt blijven volgens mij. qualiteit van beeld heb ik wel naar 50% gezet om mijn internet wat te sparen.

http://www.ustream.tv/channel/pokerstrategy.com-video-stream-test

Het paswoord is poker (dus je kan er zo voor zorgen dat mensen die nix met ps te maken hebben er niet op geraken)
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      :D
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      heb het gezien.

zou je dit ook kunnen doen met 4 tafels.

want dan zal het denk ik nog wat lastiger te zien zijn. de beeldkwaliteit is volgens mij niet echt optimaal.

laat maar kwaliteit is nu beter :D
    • Timbo925
      Timbo925
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door marcelhermus
      heb het gezien.

zou je dit ook kunnen doen met 4 tafels.

want dan zal het denk ik nog wat lastiger te zien zijn. de beeldkwaliteit is volgens mij niet echt optimaal.

laat maar kwaliteit is nu beter :D
      heb qualiteit verhoogd naar max nu
      zal eens 4 tafels proberen
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Beeld is wel gruwelijk slecht met meerdere tafels :D
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      ik vind het een briljant idee.

is er ook geen gedoe meer om steeds de tafels op te zoeken. maar we kunnen gewoon de stream bekijken.

nog wel even een vraagje. hoe zit het met die delay, want de coach wil af en toe ook wel wat zeggen. loopt dat dan wel enigzins synchroon?
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Dat is echt niet te zien btw
    • Timbo925
      Timbo925
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sharkking89
      Beeld is wel gruwelijk slecht met meerdere tafels :D
      Je kan wel het beeld de cursor laten volgen zodat je altijd maar 1 tafel in beeld hebt. dat lost het probleem wel op.

Over het delay ik zie een delay van 1 sec op het beeld wat goed meevalt vindt ik zelf :)

edit: ben effe gestopt met de uitzending maar zoek naar iets anders wat mss beter kwaliteit kan teweeg brengen
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      is dit niet gewoo hetzelfde als teamviewer?
    • 1
    • 2