[NL25] KK op een 268 board facing a raise in een 3bet pot.

• Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      Hey Gerv en BillClinton,

Aangezien ik upgemoved ben naar NL25 SH kan ik nu geen handen meer posten op dit forum. Ik snap dat het niet de bedoeling is dat iedereen zomaar handen gaat posten in verkeerde topics omdat ze de benodigde status niet hebben omdat ze untracked spelen.

Ik ga er vanaf volgende maand voor zorgen dat ik elke maand de Silver Status behaal op PokerStrategy om handen hier te posten, dit omdat ik het erg interessant vind om sommige handen hier te bespreken ook al ben ik het soms niet helemaal met jullie eens. :]

Nu vraag ik me af of jullie je mening willen geven over het volgende handje, als dit absoluut niet mag moeten jullie het ook maar gewoon zeggen. ;)

(VPIP, PFR, 3BET, FOLDto3BET)
      Vilian zijn stats;
      23/16/9/63
      Mijn stats aan die tafel;
      31/26/17.6/67

Ik had deze gast behoorlijk zitten 3betten uit de blinds omdat ik wel leuke handjes kreeg en hij op de flop vaak callt en bijna altijd foldt op een second barrel, best profitabel dus.

Nu vraag ik me af of ik in het volgende handje value mis, normaal is dit natuurlijk gewoon een nh maar tegen deze speler betwijfel ik het. Aan zijn spel te merken was hij behoorlijk klaar met mij dus ik had besloten het iets rustiger aan te doen tegen deze speler totdat deze hand kwam.

Hij rept hier natuurlijk een drol aan een touw, AA of 88. Azen zal hij ALTIJD 4betten dus is 88 de enige hand die mij beat zal kunnen hebben. Met andere woorden hij rept hier écht helemaal niets. Zonder na te denken jam ik mijn stapel naar voren, maar nu begin ik me dus af te vragen of ik hier geen value mis.

Hij heeft na zijn raise op de flop nog ongeveer zijn halve stack behind. Was het een optie om zijn raise alleen te callen en vervolgens te check/callen op een jam op de turn. Normaal geeft een speler deze hand natuurlijk meteen op, maar als hij zo slecht is om deze raise op de turn te maken, zal hij dan ook zo slecht zijn zelf zijn stapel op de turn nog naar voren te schuiven met 0% FE?

$0.10/$0.25 No Limit Holdem
      PokerStars
      6 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG WCEnte81 ($26.80)
      UTG+1 leolo77 ($28.12)
      CO Gosuuu ($25)
      BTN q3maverick ($30.41)
      SB Hero ($44.58)
      BB RoBBertoW ($25)

Pre-Flop: ($0.35, 6 players) Hero is SB K:diamond: K:spade:
      2 folds, Gosuuu raises to $0.85, q3maverick calls $0.85, Hero raises to $3.75, 1 fold, Gosuuu folds, q3maverick calls $2.90

Flop: 8:diamond: 6:spade: 2:club: ($8.60, 2 players)
      Hero bets $4.50, q3maverick raises to $12.25, Hero goes all-in $40.83, q3maverick folds

Final Pot: $61.68

Hero wins $60.05 (net +$15.47)

Gosuuu lost $0.85
      q3maverick lost $16

Alvast bedankt. :f_love:
  • 4 antwoorden
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Op zo een droog board rep je hier basicly QQ-AA. en eventueel een raar gespeelde set. Je gaat dus nooit actie krijgen van minder. Je kan met een call en een kleine bet op de turn/river ook priuma het geld in het midden krijgen. Pot is op de turn $33 met nog iets van $12 achter. Als je 5 bet kan hij moeilijk een overpair folden. hetzlefde geld dan op de river als je voor iets van 8 shoved in een $35 pot.
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Mja mja kan in principe wel, maar aangezien je oop zit zou ik dit toch niet doen. Hij foldt daar geen enkel overpair, en als hij tiltend is zelfs geen A8. Je gaat daar vloeken als hij de turn behind checkt en de river een A brengt. Hetzelfde moest de turn aan A zijn... Callen kan daar dus enkel als je 100% zeker bent dat hij de turn gaat schuiven, maar een shove van jouw kant heeft toch nog mijn voorkeur in dit soort gevallen. Hij is tiltend, gelooft je hand wss niet echt en callt met veel slechtere handen. Lijkt me een ideale situatie om in te zitten :)

Xeno
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey,

Laten we dit de laatste hand beschouwen dan op bronze level :)

Ten eerste moet je goed opletten dat je niet te vaak OOP 3bet, ook al barrel je vaak dan nog heeft ie positional advantage door Flop+Turn vaak te callen.

Hier op de Flop click ik het terug omdat een shove gewoon zijn bluffs laat folden. Een call OOP haat ik omdat ie je vaak een obvious sterke donk op de Turn moet maken om guaranteed value te halen. Ik denk dat ie ook niet vaak gaat doorbarreln met bluffs omdat je perceived range PPs zijn

Mvg,
      Gerv
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      Thanks guys, en OOP 3betten uit de blinds vs een CO of BU raise werkt erg goed bij sommige spelers. =)