22 set raise op river

• pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Vond zijn raise op river erg vreemd daarom call ik slechts. Wat moet ik daar van maken?

Hij was redelijk los pre maar na flop niet echt stats: VPIP 21; PFR 9; 3-bet 4,4; wtsd 36 en AF 1,3. Vooral die 1.3 baarde me zorgen want dan doe je vaak niet veel na flop en nu raised ie ineens. Maar ja echt veel heeft mij hier ook niet beat behalve een verdwaalde straat en slecht gespeelde flush.

Grabbed by Holdem Manager
      Limit Holdem $0.25(BB) Replayer
      Hero ($10.50)
      BB ($18.05)
      UTG ($10.05)
      UTG+1 ($6.95)
      CO ($12.40)
      BTN ($6.65)

Dealt to Hero 2:club: 2:spade:

fold, fold, CO calls $0.25, fold, Hero calls $0.15, BB checks

FLOP ($0.75) 9:diamond: 5:diamond: 2:diamond:

Hero bets $0.25, BB folds, CO calls $0.25

TURN ($1.25) 9:diamond: 5:diamond: 2:diamond: J:club:

Hero bets $0.50, CO calls $0.50

RIVER ($2.25) 9:diamond: 5:diamond: 2:diamond: J:club: 4:heart:

Hero bets $0.50, CO raises to $1, Hero calls $0.50
  • 3 antwoorden
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Tenzij die VPIP van FR spel is, is een VPIP van 21 6-handed, wat je hier zit, niet bepaald los maar eerder tight.

Eigenlijk zie ik hem hier op de river maar 3 handen hebben: of een flush die hij slowplayde of 44 of een slechtere hand (vaak Jx). A3 kan ook maar zou erg apart zijn gezien zijn stats. Moeilijke hier is dat zijn lijn zo raar is (limp preflop, call flop, turn, raise blank river). En inderdaad vooral zijn lage AF van 1.3 baart zorgen, daar dat de kans dat hij een geslowplayde flush of geriverde 44 heeft wel doet toenemen.

Nadeel van 3-betten is ook weer dat je wel meer dan 50% van de tijd goed moet zijn, want als hij capped ga ik nooit folden, omdat zijn lijn zo raar is. Desondanks zal hij normaal alleen met betere handen cappen.

Al met al vind ik je call wel ok op de river. Zou in alle gevallen een note maken van zijn hand, zodat je de volgende keer meer info hebt om een beslissing te maken.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Het is wel van FR maar nu je het zegt er zitten idd nog maar 6 man. Tafel was leeg aan het lopen en ik zat al op "sit out next bb". Hij had wel de flush en zoals je al zegt de AF baarde me zorgen dus ben blij dat ik de hand goed had gelezen tijdens het spelen zelf.

Bij review had ik het idee dat ik best wel kon raisen maar dat is zoals je zegt erg gevaarlijk aangezien zijn range redelijk beperkt is na zo een move.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Tegen hogere AF en/of VPIP heb je hier ook een 100% standaard 3-bet trouwens.