AKs - na een raise gewoon all-in shoven?

• Gerardus
      Gerardus
      Bronze
      Hoi!

PokerStars - $1.32+$0.18|75/150 NL (9 max) - Holdem - 6 players
      Hand converted by PokerTracker 3

CO: 3,201.00
      BTN: 2,554.00
      Hero (SB): 1,875.00
      BB: 1,265.00
      UTG: 2,220.00
      MP: 2,385.00

Hero posts SB 75.00, BB posts BB 150.00

Pre Flop: (225.00) Hero has A:heart: K:heart:

fold, fold, CO raises to 750.00, fold, Hero raises to 1,875.00 and is all-in...

Volgens mij deed ik er goed aan om hier gewoon all-in te schoven. Na slechts callen heb ik dan immers nog maar 1125 chips over voor een pot van 1500... minder dan de helft.

CO speelt hier tamelijk loose (speelt ca. 40% van de handen) en zeer passief. Nu speelt hij actief door te raisen, dus ik had hem vooraf op een hand kunnen zetten. Zoals een hoge paar of kaarten zoals AK of AQ. Toch lijkt me dit geen reden om te folden. Of toch wel?

fold, CO calls 1,125.00

Flop: (3900.00, 2 players) 8:club: 2:club: 4:heart:

Turn: (3900.00, 2 players) 7:spade:

River: (3900.00, 2 players) A:diamond:

Hero shows A:heart: K:heart: (One Pair, Aces) (Pre 46%, Flop 29%, Turn 14%)
      CO shows T:spade: T:heart: (One Pair, Tens) (Pre 54%, Flop 71%, Turn 86%)
      Hero wins 3,900.00
  • 4 antwoorden
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik shove hier AKs er wel in met nog maar 12bb left. Mooie reraise-size en de kans dat je een betere situatie gaat treffen is te klein om dit te laten liggen, denk ik.

Bovendien zijn er maar weinig handen die je werkelijk beat hebben (AA en KK), tegen de rest flip je of ben je veel sterker.
    • Gerardus
      Gerardus
      Bronze
      Ja dat dacht ik ook. Daarom dan maar shoven en als hij dan toch wint, pech gehad.
    • CarlyTuur
      CarlyTuur
      Bronze
      Heb hem eventjes in SNGWiz geduwd. Je maakt hier echt maar een zware ICM fout als hij dit enkel met de range AQ+, TT+ doet. Bij de range AJ+, 88+ zit je al breakeven.

Je moet dus al een read hebben dat hij echt nittie is. Als hij dan 5BB raised, kan je er mi veelal vannuit gaan dat hij toch niet zo'n sterke hand heeft en hij liever heeft dat er gefold wordt.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi Gerardus,

Welkom op het forum, en specifiek in het handjudgedeelte.

Zoals je zelf al aangeeft zijn er maar 2 mogelijkheden, push of fold. Je hebt zo'n kleine stack ten opzichte van de raise, dat je tegenstander hier niet meer zal folden op een push, en dat je niet echt kleiner kan raisen of kunt callen.

Het handigste is dus volgens mij gewoon ervan uitgaan dat CO all in gaat, en zien hoe loose zijn range moet zijn, wil de push +ev$ (profitabel dus) worden, en dan zien of die range realistisch is.

Zoals je ziet moet hij nog wel flink wat handen raisen, wil je all in profitabel worden. Het is iig bepaald niet heel duidelijk of de call goed is.

Ik denk dat je, gezien je read dat villain een fish is, op zich wel all in kunt hier. Wellicht zal hij AA/KK(/QQ) niet zo groot raisen, wat jouw all in natuurlijk direct een stuk beter maakt, zodat je tegenstander niet perse ATo of A9s of 66 hoeft te raisen om een goede push te kunnen maken.

Al met al is het nog best lastig, omdat de villain zo passief is, maar ik zou zelf wel all in durven gaan hier. Ik vermoed namelijk dat 5bb's raise niet iets is dat villain snel zou doen met KK+. NH dus, maar het is best close, zo zie je maar dat AK nooit echt heel duidelijk is met raises voor je.