Suggestie n.a.v. extra sp voor gebruik forum

• KingKlaas
      KingKlaas
      Bronze
      Hierbij wil ik een idee plaatsen n.a.v. de extra strategypoints die je kon verdienen voor het gebruik van het forum.

Ik vond dit een leuke promotie.
      Daarom dacht ik dat het misschien een idee is om het wat structureler te belonen.

Daarbij dacht ik dan aan bijv. extra sp te geven voor bijv. zinvolle pokerdiscussies, blogs ed. waabij de community geholpen verder geholpen wordt in zijn of haar spel.
      Gemeten kan worden door bijv. een poll of gewoon populariteit door aantal views.
      Ook opname in de hall of fame kan een punt zijn waarnaar gekeken wordt.

Verder zou gebruik van handbeoordelingen als promotie beloond kunnen worden want dit kan je ook helpen om je spel te verbeteren.

Zomaar een suggestie :]
  • 8 antwoorden
    • joenieboy
      joenieboy
      Bronze
      +1
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Ben altijd voor gratis punten te porren ;) .

p.s. deze post is niet voor extra punt want de 3 puntjes heb ik al lang weer binnen voor vandaag :s_evil: .
    • W4lrusk4ne
      W4lrusk4ne
      Bronze
      Vind ik een goed idee, zolang er punten zouden gegeven worden voor kwaliteit en niet voor kwantiteit. Iemand die een aantal uur per week besteed aan het bijhouden van een blog mag van mij wel wat extra punten krijgen. Ik ben eigenlijk wel curieus naar de evolutie van het aantal posts binnen deze promotie. Ik vermoed dat het aantal spectaculair is toegenomen.
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      Hey Klaas,

Bedankt voor de suggestie. Ik vind het zelf ook een leuk idee, wat veel goede effecten kan hebben, doordat het ook kwaliteit beloont.

Ik weet echter niet of dit technisch mogelijk is om dit op een bepaalde manier geautomatiseerd te doen. Om alles handmatig bij te houden zou te veel werk zijn (zeker wanneer het gaat aanslaan en er nog meer mensen gaan bloggen en handen gaan posten! :s_biggrin: )

Daarbij denk ik dat het posten van handen het makkelijkst in te voeren zou zijn en dit is een idee waar we zelf ook al een beetje aan dachten. We zullen de mogelijkheden hiervoor in ieder geval gaan bekijken.

In onze community heeft deze promotie in ieder geval wel aangeslagen en het is altijd leuk als de actieve leden een beetje beloond worden en nieuwe leden een extra incentive hebben om ook actief deel te nemen aan de discussies op het forum. Wat mij betreft is het dus zeker een concept waar we iets mee kunnen :s_cool:
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      een goede manier is bijvoorbeeld zoals stackoverflow het doet: iedere post kun je een plus of min geven (kudo)
      hoe beter je post... hoe meer kudos... als je dit afzet tegen het aantal posts heb je een goed kwaliteitsbeeld van de gebruiker.
      wel zou ik dan bepaalde forum categorieen uitsluiten (small talk, blog, etc) of bijvoorbeeld de hand judiging topics zwaarder meewegen in de berekening. Zo'n soort systeem is heel goed automatisch te doen en je creert er nog meer community gevoel bij.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Oorspronkelijk gepost door Lanfear81
      Hey Klaas,

Bedankt voor de suggestie. Ik vind het zelf ook een leuk idee, wat veel goede effecten kan hebben, doordat het ook kwaliteit beloont.

Ik weet echter niet of dit technisch mogelijk is om dit op een bepaalde manier geautomatiseerd te doen. Om alles handmatig bij te houden zou te veel werk zijn (zeker wanneer het gaat aanslaan en er nog meer mensen gaan bloggen en handen gaan posten! :s_biggrin: )

Daarbij denk ik dat het posten van handen het makkelijkst in te voeren zou zijn en dit is een idee waar we zelf ook al een beetje aan dachten. We zullen de mogelijkheden hiervoor in ieder geval gaan bekijken.

In onze community heeft deze promotie in ieder geval wel aangeslagen en het is altijd leuk als de actieve leden een beetje beloond worden en nieuwe leden een extra incentive hebben om ook actief deel te nemen aan de discussies op het forum. Wat mij betreft is het dus zeker een concept waar we iets mee kunnen :s_cool:
      Ik vind het ook een prima idee.

Je zou daarbij kunnen denken aan een poll, waar kan worden gestemd op door leden aangedragen andere leden, die zij zien als waardevol voor de community.

Eénmaal per maand een poll houden, waarbij je bijvoorbeeld de tien meestgenoemde leden punten geeft. Je zou dan kunnen denken aan 1 punt per stem of zo (met een maximum).

Overigens zou ik betaalde coaches en beoordelaars e.d. uitsluiten van de poll. Deze hebben al toegang tot al het materiaal en juist voor 'gewone' forumleden is dit een interessante reden om te posten. (niets te na aan coaches uiteraard :D )
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Oorspronkelijk gepost door hoedinie
      een goede manier is bijvoorbeeld zoals stackoverflow het doet: iedere post kun je een plus of min geven (kudo)
      hoe beter je post... hoe meer kudos... als je dit afzet tegen het aantal posts heb je een goed kwaliteitsbeeld van de gebruiker.
      wel zou ik dan bepaalde forum categorieen uitsluiten (small talk, blog, etc) of bijvoorbeeld de hand judiging topics zwaarder meewegen in de berekening. Zo'n soort systeem is heel goed automatisch te doen en je creert er nog meer community gevoel bij.
      Zou eerlijk kunnen zijn, maar ja dan zit je weer met mensen die het heel grappig vinden om negatief te oordelen over dingen zoals nu ook bij blogs gebeurd terwijl het gewoon prima blogs zijn. En verder moeten mensen dan wel zin hebben om posts te beoordelen en dat zijn er nogal wat op een dag kan ik je wel vertellen :) .
    • Winterdream
      Winterdream
      Bronze
      Ik vind het eigenlijk een slecht idee. Het wordt een beetje te complex denk ik en niet erg objectief. PokerStrategy IT kan beter eerst die handconverter is fixen voor dat ze het forum gaan reproggen!

Oorspronkelijk gepost door pcbeem
      Zou eerlijk kunnen zijn, maar ja dan zit je weer met mensen die het heel grappig vinden om negatief te oordelen over dingen zoals nu ook bij blogs gebeurd terwijl het gewoon prima blogs zijn. En verder moeten mensen dan wel zin hebben om posts te beoordelen en dat zijn er nogal wat op een dag kan ik je wel vertellen :) .
      En dit +1