18s $3.50 - 33 in MP - beginfase

• Winterdream
      Winterdream
      Bronze
      Pocket Pair 33. Beginfase van het spel nog iets van 14 van 18 man in. Er zitten 7 mensen aan tafel en ik open vanuit MP en de CO naast me called. Op de flop komt 6 7 8 en ik maak een c-bet van ½ pot. Co called en dan komt er een T nu liggen er straight en flushdraws en ik check. Hij bet en ik fold.

Had ik die 33 niet moeten openen?
      Had ik die 33 niet moeten cbetten, of wel maar niet met 1/2pot omdat ik hem nu odds geef?

Poker Stars $3.11+$0.39 No Limit Hold'em Tournament - t15/t30 Blinds - 7 players
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

CO: t1325 44.17 BBs
      BTN: t1650 55 BBs
      SB: t1380 46 BBs
      BB: t2554 85.13 BBs
      UTG: t1690 56.33 BBs
      UTG+1: t3254 108.47 BBs
      Hero (MP): t1647 54.90 BBs

Pre Flop: (t45) Hero is MP with 3 :heart: 3 :club:
      2 folds, Hero raises to t90, CO calls t90, 3 folds

Flop: (t225) 6 :spade: 8 :club: 7 :spade: (2 players)
      Hero bets t112, CO calls t112

Turn: (t449) T :spade: (2 players)
      Hero checks, CO bets t270, Hero folds

Final Pot: t449
      CO wins t449
  • 6 antwoorden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi winterdream,

Ik zou 33 ook openen uit MP3, je hebt best kans dat iedereen foldt, of iedereen op 1 iemand na foldt, waardoor je puur op basis van folding equity (preflop, of dmv een cbet) al een winstgevende situatie krijgt. Mocht je meerdere calls krijgen, of 1 call en je krijgt actie op je cbet, dan heb je nog altijd kans dat je dmv een set een flinke pot kunt winnen.

Ik zou zelf wel wat groter cbetten, omdat je zoals je nu speelt het te gemakkelijk maakt voor villain om bijvoorbeeld Ahigh te callen en floaten. Ik zou dus gewoon 150 betten, dat scheelt maar 38 chips, maar genereert op zo'n drawy flop wel veel meer folding equity.

Ik vind de hand verder prima gespeeld. Je moet bedenken dat een call in positie krijgen maar 1 van de mogelijke situaties is die kan voort komen uit jouw preflop actie, en dat je op termijn gewoon winst maakt met je blufs. Wellicht heeft villain hier gewoon de flop op een of andere manier gehit, en daar doe je op korte termijn natuurlijk weinig aan.

Je kunt niet elke hand winnen, en als je hier preflop A:cK geraised had, was de hand niet anders gelopen. Dat is echter geen reden om die hand preflop te folden. Dit soort dingen gebeuren soms gewoon, en moeten geen reden worden om je spel rigoreus aan te passen. NH dus, behalve dat ik een grotere cbet op deze flop iets beter vind.
    • Bollebeertje
      Bollebeertje
      Bronze
      Wat zou er gebeuren als ik hier 33 open naar 4x BB ipv 3x BB, investeer ik dan niet teveel chips in iets waarbij 80% van de gevallen overcards komen? Of heb ik dan weer hetzelfde verhaal als A:club: K:diamond: , met cbet, etc.
      Eigenlijk elke hand die ik zelf zou spelen open ik naar 4x BB maar dat komt erbij dat ik nauwelijks lage paartjes open, enkel vanaf CO.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door Bollebeertje
      Wat zou er gebeuren als ik hier 33 open naar 4x BB ipv 3x BB, investeer ik dan niet teveel chips in iets waarbij 80% van de gevallen overcards komen? Of heb ik dan weer hetzelfde verhaal als A:club: K:diamond: , met cbet, etc.
      Eigenlijk elke hand die ik zelf zou spelen open ik naar 4x BB maar dat komt erbij dat ik nauwelijks lage paartjes open, enkel vanaf CO.
      Ik zou met 50bb's gewoon naar 3 openen, dat lijkt me wel voldoende. Wat er gebeurt als je naar 4 raised? Je kunt dan minder openen uit late positie, en als je opent en verliest raak je meer kwijt, als je wint win je meer, vandaar dat je dan dus ook tighter opent.
    • Bollebeertje
      Bollebeertje
      Bronze
      Aaah bedankt, ik begrijp. Ik leg daar inderdaad meer weg dan dat ik open :) Verder de hand van Winterdream wel goed gespeeld naar mijn mening.
    • sidderaal
      sidderaal
      Bronze
      ik vind je optimistisch bollebeertje als je denkt dat je maar in 80% van de gevallen overkaarten op de flop ziet als je met 3 3 preflop bet. lijkt me niet logisch. de kans op een flop met alleen 2 2 2 of 2 2 3 of 2 3 3 lijkt me niet zo groot... Zeker geen 20%.
    • Bollebeertje
      Bollebeertje
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door sidderaal
      ik vind je optimistisch bollebeertje als je denkt dat je maar in 80% van de gevallen overkaarten op de flop ziet als je met 3 3 preflop bet. lijkt me niet logisch. de kans op een flop met alleen 2 2 2 of 2 2 3 of 2 3 3 lijkt me niet zo groot... Zeker geen 20%.
      haha nee is inderdaad een beetje te optimistisch :P 80% is idd ook een soort uitspraak van mij geworden. In werkelijkheid komt het dus op een veel groter deel neer :P

ff snel uitgerekend hoevaak het voorkomt dat het wel het geval is...
      120 van de 79.464 keer als ik dat goed zeg :P ?
      oftewel 0,15%

6X5X4 (aantal mogelijkheden met: 222233)
      44X43X42 (alle overige kaarten in het deck)
      holecards van de tegenstanders niet meegenomen in de berekening