18s $3.50 - 75s in BB (laatste 6 man)

• Winterdream
      Winterdream
      Bronze
      75s in de BB. 18s SNG final table laatste 6 mensen, 4 betaalde plaatsen. UTG en SB limpen. Op de flop heb ik low pair en iedereen checked. Dan komt de turn en er liggen nu twee 9s op het board waarop SB bet. De pot is 600 en hij bet 240. Er zit dus 840 in de pot en ik moet 240 callen om mee te gaan en ik call. Ik heb namelijk een inside straightdraw, een flushdraw en zelfs een straightflushdraw. Zelfs met discounted outs denk ik hier dus wel odds te hebben. Op de river een zinloze twee en we checken allebei. Heb ik dit goed gespeeld? Voor mijn gevoel verlies ik hier onnodig veel chips en maak ik een grote fout.

Poker Stars $3.11+$0.39 No Limit Hold'em Tournament - t100/t200 Blinds - 6 players
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

MP: t5915 29.57 BBs
      CO: t2862 14.31 BBs
      BTN: t5790 28.95 BBs
      SB: t7252 36.26 BBs
      Hero (BB): t1836 9.18 BBs
      UTG: t3345 16.73 BBs

Pre Flop: (t300) Hero is BB with 7:club: 5:club:
      UTG calls t200, 3 folds, SB calls t100, Hero checks

Flop: (t600) 9:heart: 5:heart: 8:club: (3 players)
      SB checks, Hero checks, UTG checks

Turn: (t600) 9:club: (3 players)
      SB bets t240, Hero calls t240, UTG folds

River: (t1080) 2:diamond: (2 players)
      SB checks, Hero checks

Final Pot: t1080
      SB shows T:spade: 8:spade: (two pair, Nines and Eights)
      Hero mucks 7:club: 5:club:
      SB wins t1080
  • 1 antwoord
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi winterdream,

Ten eerste dit:

Voor mijn gevoel verlies ik hier onnodig veel chips en maak ik een grote fout.

Je gevoel is vaak geen goede raadgever, probeer je vast te houden aan logische (dus 'wetenschappelijke' redeneringen, je gevoel wordt beïnvloed door resultaat, en zelfs door factoren die je niet eens kent. Freud is hier beroemd mee geworden, je wordt in het dagelijks leven beinvloed door zaken die je weet, en zaken die je niet weet, maar ook door zaken die je weet, maar waarvan je niet weet dat je ze weet. De invloed die die laatste zaken op je denkproces hebben moet je eigenlijk proberen uit te schakelen door je er bewust van je zijn dat je eigenlijk als mens niet zo rationeel kunt handelen als je zou denken, en je dus elke hand opnieuw hetzelfde onderzoek moet doen naar wat volgens de wetten van logica en wiskunde het handigst is.

Ik raad sowieso iedere pokerspeler aan zich te verdiepen in één of andere vorm van psychoanalyse (hoe onwetenschappelijk het ook zijn moge) omdat het wel goed duidelijk maakt dat het niet gemakkelijk is om rationele beslissingen te maken, maar dat staat natuurlijk wat los van de hand.

Ik heb namelijk een inside straightdraw, een flushdraw en zelfs een straightflushdraw.

Hier ben je iets vergeten, je hebt immers ook nog een paartje. Hoewel het geen groot paartje is, win je wel van een bluf. Na alle checks op de flop kan ik me best voorstellen dat sb 3handed gewoon probeert de pot te jatten. Je hebt dus enorm veel outs, maar ook nog eens showdownvalue tegen een deel van sb's range. Ik vind dat je de hand dus perfect speelt. Als je ipv de 5 bijvoorbeeld een A zou hebben, dan zie ik nog wel iets in een raise (all in) als bluf. Het wordt voor villain dan vrijwel onmogelijk om te callen, tenzij hij een 9 heeft.

Echter, omdat je showdown value hebt, en een groot deel van villain's range beat hebt, vind ik hoe je het speelt wel beter. Je kunt zo calls krijgen op de river van bijvoorbeeld 9x of 8x als je je draw hit, en met een check behind winnen van bluffs. Perfect gespeeld, NH!