1.5$ 45 man T5o bb

• beuybeuy
      beuybeuy
      Bronze
      Hier check ik met T5o, maar zou hier een shove beter geweest zijn nadat hij complete?

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $200(BB) Replayer
      SB ($1,652)
      Hero ($2,930)
      UTG ($1,040)
      UTG+1 ($553)
      UTG+2 ($2,695)
      MP1 ($4,145)
      CO ($4,790)
      BTN ($2,270)

Dealt to Hero T:club: 5:diamond:

fold, fold, fold, fold, fold, fold, SB calls $100, Hero checks

FLOP ($600) T:diamond: 4:club: 3:spade:

SB bets $400, Hero raises to $2,705 (AI), SB calls $1,027 (AI)

TURN ($3,454) T:diamond: 4:club: 3:spade: 2:diamond:

RIVER ($3,454) T:diamond: 4:club: 3:spade: 2:diamond: 3:diamond:

En as played lijkt me het niet meer dan normaal?!
  • 4 antwoorden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi beuybeuy,

Je kunt hier natuurlijk niet de flop pushen. Je hebt top pair en geen kicker, dus als je hier value wilt omdat je denkt voor te liggen, is het handiger om gewoon te callen. Op die manier krijg je tenminste ook nog value van pure blufs, terwijl je as played alles behalve 4x of draws direct wegjaagt.

Als villain vervolgens all in was gegaan op de turn had ik wederom gecalled, hoewel het wel mogelijk is om te folden onder bepaalde omstandigheden. Als villain vaker op deze manier opencomplete in de sb, en eerder alleen maar checkte op flop en turn, kun je er hier wel vanuit gaan dat hij een betere 10x heeft. Zonder reads zou ik echter 'gewoon' broke gaan op de turn met top pair.

Je push is niet handig, als villain bluft, geef je hem op die manier een veel te gemakkelijke opt out, hij kan een pure bluf zo folden namelijk. Probeer dus na te gaan op welke manier villain met verschillende handen in zijn range kan reageren op jouw actie voordat je je actie maakt. Dit is typisch een situatie waarin villain met betere of even goede (onwaarschijnlijk, eigenlijk is alleen 65 een realistische draw) handen zal callen, en de rest wel heel gemakkelijk weg kan leggen.
    • beuybeuy
      beuybeuy
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
      Hi beuybeuy,

Je kunt hier natuurlijk niet de flop pushen. Je hebt top pair en geen kicker, dus als je hier value wilt omdat je denkt voor te liggen, is het handiger om gewoon te callen. Op die manier krijg je tenminste ook nog value van pure blufs, terwijl je as played alles behalve 4x of draws direct wegjaagt..
      Ahahaha ja idd daar zit wat in. Ik was compleet mis :) Maare prf zou je dan ook gewoon checken ipv shove? Dat was eigenlijk meer m'n vraag. Maar idd as played is bovenstaand much better. Goede gedachtengang! Thanx
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Preflop zou ik idd checken, hier heb ik het tijdens mijn coaching ook regelmatig over, dat komt omdat je hu in positie tegen opencompleters redelijk makkelijk profitabel kan spelen, ten eerste omdat opencompleters er (sowieso als de stacks zo klein zijn) toch al niet veel van kunnen, en redelijk makkelijk te lezen zijn, en, natuurlijk, omdat je in positie zit.
    • beuybeuy
      beuybeuy
      Bronze
      Oke duidelijk thanx