Nl 5 - K10

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      gezien het percentage dat villian in LP raised, besluit ik de call te maken. 3betten is misschien ook wel een optie, maar ik wil de pot ook niet onnodig opblazen, omdat ik zelf ook niet echt een speculatieve hand heb (al denk ik ik het tegen een 67% range wel vrij goed doe..)

flop check-check. turn besluit ik 1/2 pot te betten, omdat ik veel op dit niveau merk dat als mensen de flop niet betten, ze bij een klein beetje tegengas op de turn al snel opgeven. daarnaast heb ik nog kans op second nuts.

op de river hit ik k high flush, en bet ik uit voor value. ik word geminraised, en besluit hier te callen. kan ik hier een fold overwegen? zoveel beat ik niet.. anderzijds, de A van klaveren is imo ook weer niet de enige hand in zijn range, en ik zie hem dit met een queen ook wel doen..

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $5
      CO:
      $6,84

0,02/0,05 No-Limit Hold'em (7 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.88 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with K:club: , T:heart:
      3 folds, CO raises to $0,15, 2 folds, Hero calls $0,10.

Flop: ($0,32) J:club: , 6:heart: , 6:club: (2 players)
      Hero checks, CO checks.

Turn: ($0,32) 8:club: (2 players)
      Hero bets $0,15, CO calls $0,15.

River: ($0,62) 5:club: (2 players)
      Hero bets $0,44, CO raises to $1,00, Hero calls $0,56.

Final Pot: $2,62

Results follow (highlight to see):
      CO shows een flush, aas high (Ac Qd)
      Hero shows (Kc Th)

CO wins with een flush, aas high (Ac Qd)
  • 2 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Ik fold preflop omdat je achterligt tegen zijn openingsrange en je zit nog uit positie ook, het is dan erg moeilijk spelen met zo een hnd die gedomineerd kan zijn... Als hij vaak foldto3bet kan je 3bet bluffen.

Op de flop checkt hij behind wat zowal sterk als zwak kan zijn dus daar trek ik nog niet teveel conclusies uit. Op de turn kan je iig gaan stabben want je hebt overs en 2nd nuts FD. +FE.

Hij callt de turn... Ik denk dat ik de river ch/call speel omdat ik ook veel non-clubs in zijn range zie en de T of clubs wss al niet eens callt. Dus dan heb je enkel een bet tegen de Q of clubs... Volgens mij haal je dan meer geld uit zijn bluffs.

Tja als hij raised is het een easy fold want hij doet dit zeker dan met Q of clubs.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      Ik fold preflop omdat je achterligt tegen zijn openingsrange en je zit nog uit positie ook, het is dan erg moeilijk spelen met zo een hnd die gedomineerd kan zijn... Als hij vaak foldto3bet kan je 3bet bluffen.

Op de flop checkt hij behind wat zowal sterk als zwak kan zijn dus daar trek ik nog niet teveel conclusies uit. Op de turn kan je iig gaan stabben want je hebt overs en 2nd nuts FD. +FE.

Hij callt de turn... Ik denk dat ik de river ch/call speel omdat ik ook veel non-clubs in zijn range zie en de T of clubs wss al niet eens callt. Dus dan heb je enkel een bet tegen de Q of clubs... Volgens mij haal je dan meer geld uit zijn bluffs.

Tja als hij raised is het een easy fold want hij doet dit zeker dan met Q of clubs.
      +1

Je kan hier inderdaad het beste folden of 3-betten. Als je 3bet en hij callt heb je ook nog initiatief, dus je hoeft ook niet altijd te hitten als hij callt.

As played zou ik de stab op de turn ietsje groter maken (0.20), het ziet er in mijn ogen iets te veel uit als een stab. (je bet minder dan half pot)

Op de river krijg je geen actie meer van slechtere handen aangezien ze een Q-high flush daar nooit gaan raisen. Dus c/c lijkt me hier het beste. As played is dit een fold tegen de raise (hoe frustrerend het ook is). ;)