ATs vs 3-bet IP 150BB stacks

• hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.20(BB) Replayer
      SB ($32.65)
      ($35.75)
      UTG ($20.94)
      UTG+1 ($25)
      UTG+2 ($24.49)
      Hero ($38.10)
      MP2 ($22.37)
      CO ($22.38)

fold, fold, Hero raises to $0.80, fold, fold, SB raises to $2.60, fold

villain heeft over 750 handen 6% 3bet op de SB, zijn totale 3-bet is 3%
      Tegen 6% (TT+,ATs+,AJo+) 3-bet heb ik 31% en 33% nodig om te callen. zou dus net kunnen. Zeker aangezien we 150BB diep zitten.

Maar is dat wel zo handig? veel handen in zijn range domineren mij en ik call dus eigenlijk alleen voor heel goede flops: flushdraw, TTx, 789 flop of zo.

call or fold?
  • 4 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Volgens mij zit er wel wat speling op zijn 3bet uit de bb op dat sample. Hij speelt tight voor de rest dus volgens mij zal hij iets tighter 3betten dan 6% waardoor ik zou folden.

Stel dat hij wel 6% 3bet dan call ik wel omdat je genoeg equity krijgt. Een Axx flop is ook wel goed voor je omdat je nu wint van TT+. Maar het is wel handig om te weten hoeveel hij cbet in 3bet pots enzo...
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Klopt Farma, als hij 6% 3bet vanuit de SB kan je hier in principe wel callen. Maar voor ik die beslissing neem kijk ik altijd naar zijn postflop spel. Hij vaak c-bet hij in een 3bet pot? Hoe vaak gaat hij naar de SD?

Als hij agressief speelt en hij barrelt vaak flop en turn, dan neig ik eerder naar een fold aangezien je geen twee barrels wil callen met je top pair, weak kicker. Je heb ook speler die bij een gecallde 3bet erg zwak spelen door 1 keer te c-betten op de turn eerlijk te spelen. Of er zijn ook spelers die c/f spelen als ze niet hitten.

Als je daar inzicht in hebt dan kan je ook een beter besluit nemen of je hier al dan niet kan callen.

Dus hier, zonder die info, fold ik nog :) .
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      Als hij agressief speelt en hij barrelt vaak flop en turn, dan neig ik eerder naar een fold aangezien je geen twee barrels wil callen met je top pair, weak kicker. Je heb ook speler die bij een gecallde 3bet erg zwak spelen door 1 keer te c-betten op de turn eerlijk te spelen. Of er zijn ook spelers die c/f spelen als ze niet hitten.
      Kun je hetzelfde niet andersom zeggen:
      Als ie aggressief speelt ik het juist +EV om te callen voor de straat en flush?
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik betwijfel het. De kans dat je een straat of flush flopt is al niet groot en je zal je voordeel van positie en eventueel behind checken niet vaak kunnen gebruiken als hij agressief is.

Stel dat de flop een A brengt...ga je dan twee barrels callen? Je zit hier ook al tegen een range waar je AT nét kan callen. Als je actie krijgt op je A dan zit je meestal niet goed.

Als het board KQJ is of het board brengt een mogelijke flush dan denk ik ook niet dat je al het geld er elke keer in krijgt.