NL20 AA OOP facing flopraise

• hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.20(BB) Replayer
      SB ($14.83)
      Hero ($37.42)
      UTG ($20)
      UTG+1 ($20)
      UTG+2 ($19.20)
      MP1 ($25.82)
      MP2 ($20)
      CO ($41.16)
      BTN ($15.30)

Dealt to Hero A:diamond: A:spade:

fold, fold, fold, fold, MP2 raises to $0.60, fold, fold, fold, Hero raises to $2.30, MP2 calls $1.70

FLOP ($4.70) 6:club: 8:diamond: J:spade:

Hero bets $3.12, MP2 raises to $7.03, Hero ?

villain = 14/10/8 (VPIP/PFR/Call Open) en volgens mij een pokerstrateeg :)

wil ik hier op de flop broke, of call ik om zijn mindere handen erin te houden?
  • 2 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Dit suckt wel een beetje... Ik call iig gewoon om zijn bluffs/mindere handen (AJ, QQ...) erin te houden.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik zit een beetje te twijfelen...aan de ene kant kan je callen om zijn mindere handen erin te houden, maar welke zijn dat dan? Hij callt je 3bet daar met TT+ en AQ+ (zoiets denk ik). Je krijgt eigenlijk alleen nog maar actie als hij een K/Q of A hit (en jij hebt al twee azen).

Als hij hier nu raist met QQ en er komt een K of A, dan krijg je helemaal geen actie meer. Je hebt ook preflop ge3bet, dus de enige hand die hij nog kan hebben is JJ, verder beat je alles.

Ik denk dat ik hier vaak kies voor een call en ik c/r dan wel elke blank turn. Je wil tenslotte wel je geld naar het midden krijgen.
      Maar een reraise is hier zeker niet verkeerd!
      .
      EDIT: kijk ook even naar de AF van je tegenstander, is die hoog dan laat je'm lekker bluffen. Is die op de flop hoog maar laag op de turn dan kan je beter de flop reraisen.