1.5$ 45 man AJo UTG

• beuybeuy
      beuybeuy
      Bronze
      Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $800(BB) Replayer
      SB ($10,445)
      BB ($7,291)
      Hero ($8,860)
      UTG+1 ($9,061)
      UTG+2 ($5,030)
      MP1 ($1,882)
      MP2 ($5,162)
      CO ($12,984)
      BTN ($6,785)

Dealt to Hero A:heart: J:diamond:

Hero?

Wat doen we hier met 11bb UTG op de FT???
  • 8 antwoorden
    • TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      Hoi beuybeuy,

Je zit op UTG1 en vanaf die positie is AJo met 11bb een fold. Volgens de charts push je hier AQ+, 99+. Ik zou zeggen bekijk het volgende artikel is:

http://nl.pokerstrategy.com/strategy/sng/787/1/
    • beuybeuy
      beuybeuy
      Bronze
      Ja dat snap ik wel, maar we zijn geen bots eh. De Charts zijn richtlijnen. Als hier iemand met een goede comment komt om te shoven "omdat". Zou ik dat graag willen horen ;)

Maar standaard als je de charts volgt (hoe ik dus niet exact speel) ;) is het een fold ja.
    • droemoek010
      droemoek010
      Bronze
      Ik fold AJo daar omdat ik denk dat er betere spots komen om te pushen, en denk een edge te hebben. AJs+ 99+ push ik wel.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Hi beuybeuy,

Ik ben het op zich wel met je eens, de charts gebruiken is hier totaal niet handig. Je zit hier niet in een sng met 3 plekken betaald, waar de charts voor geschreven zijn, er zitten antes in het spel, wat een groot verschil maakt, en dat wordt in de charts ook niet meegenomen. Deze situatie is veel te dynamisch om in een chart te kunnen plaatsen, tenzij je echt je hele huis volhangt met charts waarin verschillende situaties beschreven worden. Moet je elke hand snel op time klikken en dan snel de juiste chart zoeken voor de situatie die je voor je ziet.

Op zich is het over het algemeen best close, dit soort situaties. Echter, ik zou hier folden, je zit op de bubble, en je wordt hier precies door handen gecalled die je dominated hebben, AK, JJ+, (AQ, TT, 99).

Als ik de beste situatie invoer in sngwizard, waarbij dus iedereen AQ en 99-TT nog fold, dan nog is het maar netaan +ev$, er hoeven er maar een paar bij te zitten die 99-TT en/of AQ bereid zijn te callen, de de push wordt al dik -ev$. Goede fold dus, het scheelt niet extreem veel, met 9bb's kun je dit sowieso wel pushen.
    • TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      Zit ik hier echt helemaal fout door in zulke situaties ruwweg aan de charts te denken? Ik dacht dat die ranges vaak redelijk overeen komen met ranges die jij aangeeft.

Je zegt nu dat vanaf 9bb AJo hier wel een shove is, maar wat als we de 11bb gelijk houden en de hand variëren? Zijn AJs/AQo dan randgevallen en is AQs wel (duidelijk) een shove?
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TheErwin
      Zit ik hier echt helemaal fout door in zulke situaties ruwweg aan de charts te denken?
      Ja, helaas wel. Die charts zijn specifiek geschreven voor 9mans sng's, en in een 9mans sng zit je veel verder van het geld dan in de geposte situatie. Het maakt echt een groot verschil wat ICM betreft. Vroeg in een 45 mans of 180 mans toernooi heb je precies het tegenovergestelde probleem. De charts zijn echt niet bedoeld voor mtt's, zo simpel is het, mtt is een dynamischer spel, dat is bijna niet in charts te vatten.

Je zegt nu dat vanaf 9bb AJo hier wel een shove is, maar wat als we de 11bb gelijk houden en de hand variëren? Zijn AJs/AQo dan randgevallen en is AQs wel (duidelijk) een shove?
      Ja, dit klopt wel. AQo lijkt me inderdaad close, omdat AQo maar amper beter is dan AJo (het geeft alleen betere equity tegen JJ, en een split pot tegen AQ, waarmee sommige villains zeker wel zullen callen. Voor Ajs geldt dat in principe ook wel. Dit soort situaties zijn wel altijd vrij moeilijk, omdat er zoveel variabelen zijn (8 spelers achter je, en ingewikkelde pay out situatie).
    • TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
      Oorspronkelijk gepost door TheErwin
      Zit ik hier echt helemaal fout door in zulke situaties ruwweg aan de charts te denken?
      Ja, helaas wel. Die charts zijn specifiek geschreven voor 9mans sng's, en in een 9mans sng zit je veel verder van het geld dan in de geposte situatie. Het maakt echt een groot verschil wat ICM betreft. Vroeg in een 45 mans of 180 mans toernooi heb je precies het tegenovergestelde probleem. De charts zijn echt niet bedoeld voor mtt's, zo simpel is het, mtt is een dynamischer spel, dat is bijna niet in charts te vatten.
      Mogen ze wel eens in dat artikel erbij zetten, want ik las het zojuist nergens terug. Maar dan weet ik dat nu ook weer. :)
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Hi,

"Vroeger" werden eigenlijk alle video's en artikelen gemaakt voor 9-man sit go's. Als iemand "SNG" zegt, wordt er vrijwel altijd naar een 9-man gerefereerd. Het is pas sinds kort dat er ook video's voor 180mans bestaan.

Daarbij zou ik voor push-fold niet graag charts gebruiken. Ik heb een 8 delige serie (waarvan 5 delen online staan inmiddels) gemaakt over 180-mans. Deze kun je ook voor 45-mans gebruiken. Ik heb hier wel charts voor de beginfase gemaakt, maar niet voor de push-fold. Niet omdat ik dat niet wilde, maar omdat het onmogelijk is om goed te doen.