ITM spel STT

• 11 antwoorden
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Het probleem ligt mij vooral in het 3handed spel waar ik stack 2 of 1 ben en de 2 grote stacks zowat gelijkaardig zijn en deze deftig groter zijn dan de 3de stack.

Ik weet dus niet goed hoe ik mijn shove en/of callingranges moet aanpassen aan deze situaties. Er is hier wel degelijk een soort van bubblefactor waardoor ICM er wel degelijk toe doet!

Hoop dat dit wat nuttige uitleg was? ;)
    • PokerBen1955
      PokerBen1955
      Bronze
      Je shoved dus te vaak tegen de andere big stack in waardoor je vaak 3e word? of lees ik het verkeerd?

Ben
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Ja. Ofwel word ik te nitty waardoor ik zwak de H-U inga.
    • PokerBen1955
      PokerBen1955
      Bronze
      ga je elke keer gewoon all in (ook met 20bb stack) of minraise je af en toe wel? want daar kan het ook aan liggen ;)
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      20bb stacks zijn uitzondering.
      Meestal liggen de stacks onder de 15bb en minraisen doe ik zelden.
      Vaak shove ik dan 9bb ofzo en heeft shortie 4bb ofzo en ship ik first-in.

Zo'n dingen weet ik niet hoeveel tighter of soms looser ik me moet aanpasse. ;)
    • PokerBen1955
      PokerBen1955
      Bronze
      sb tegen bb doe ik dan any Q,K,A redlijk suited conectors, any pair en veel Jx,
      tegen de andere big stack laat ik de slechte J,Q en K weg. suited connectors ook soms tenzij de shorty heel weinig chips heeft.
      Zoiets of heb je andere dingen in gedachten? :)
      in de 50/fiftys en de 9 max doe ik dat meestal, ligt wel beetje aan de dynamiek.
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Ja, ranges zijn altijd leuk natuurlijk, maar niet zo makkelijk op te stellen door de verschillende variabelen. Vandaar dat ik graag een vid/artikel had gehad die mss iets theoretischer was ofzo.

Zal iig wat tijd spenderen met de ICM-trainer, want denk dat ik toch nog een hoop verkeerd doe! :)

Iig al bedankt voor je input! :)
    • PokerBen1955
      PokerBen1955
      Bronze
      wat is er theoretischer dan dat? :P
      Dt met de icm-trainer zal ik als ik jou was zeker doen.
      Toch lijkt me dit het meest op gevoel te gaan?
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      ICM trainer heeft me wel al beetje geholpen!
      Jouw ranges zal ik ook eens bekijken en zien hoe mijn spel daar tov staat.

Bedankt voor je input iig! :)
    • Nagger82
      Nagger82
      Bronze
      Hoi Copymeistrr;

Er zijn enkele zaken die een grote roll spelen in 3 handed itm play :

+ Stacksize
      + Blinds
      + positie
      + folding equity

Er zijn ook nog enkele secundaire factoren, waaronder bvb

+ Wanneer switched het blindlevel

Hieronder enkele richtlijnen maar geen ranges , die moet je helaas simuleren en studeren. Dit kan makkelijk door enkele meest voorkomende situaties te simuleren, die ranges te kennen en dan in andere gelijkaardige situaties te adjusten.

Grote lijnen ivm Stacksize:

+ Shortstack of bigstack : looser pushen, Als shorty push je ook liever tegen de midstack dan tegen de bigstack (als je de hand wint tegen de midstack, heb je meer kans om itm te geraken)
      + Midstack : minder loose shoven (minraisen op de BU kan ook als bigstack in de SB zit en je jezelf met die minraise niet commit)
      + Ben je met twee shorties dan kun je een folding war aangaan en eigenlijk enkel elkaar aanvallen.

Grote lijnen ivm blinds :

+ Lijkt me logisch: hoe hoger het blindlevel , hoe looser je wordt. Let wel hierbij op fold equity. Met 4 BB's op de BU kun je mssch toch nog je slechtste handen folden omdat je tegen een bigstack op de BU geen folding equity meer hebt. Als de midstack dan niet veel meer heeft als jou kan een fold hier.

grote lijnen ivm positie:

+ De button: heeft hier in principe een freeplay maar ook een opportuniteit om de blinds te stelen. Als bigstack pusht je hier zeer loose, de mistack zeer ticht en de shorty kan hier folden als hij weet dat de bigstack in de SB atc pusht.
      + De SB: Deze is altijd atc als shortstack en bigstack. Als midstack vernauwt de range heel sterk
      + De BB: Hier krijg je heel wijde pushes als shorty (zeker van bigstack in beide posities en van midstack in SB). Als bigstack kun je hier ook niet loose callen gezien villains tegen jouw niet zo wijd gaan pushen. Als een shorty pusht moet je wel kijken of je niet de odds krijgt om te callen. Kun je ook simuleren in icm trainer of sit & go wiz.

Ik ga het hier bij laten, ik hoop dat je wat geholpen bent, gl at the tables.

Feel free to comment (ik zoek ook nog wat vids voor je)

Grts Nagger
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Bedankt voor de uitleg Nagger!
      Midstack is dus gewoon de slechtste positie om in te zitten? (heb ik net meestal voor)

Oefen nu geregeld met ICM en lukt ook wel wat beter! ^^

Jij ook gl & nogmaals bedankt! :)