$3.5 45mans - AA

• droemoek010
      droemoek010
      Bronze
      Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $400(BB) Replayer
      SB ($6,292)
      BB ($12,456)
      UTG ($3,979)
      Hero ($9,816)
      CO ($1,515)
      BTN ($2,450)

Dealt to Hero A:heart: A:diamond:

fold, Hero raises to $800, fold, fold, fold, BB calls $400

FLOP ($1,950) J:diamond: T:diamond: 7:spade:

BB checks, Hero bets $1,000, BB raises to $11,631 (AI), Hero calls $7,991 (AI)

TURN ($19,932) J:diamond: T:diamond: 7:spade: 3:club:

RIVER ($19,932) J:diamond: T:diamond: 7:spade: 3:club: 7:club:

BB shows Q:spade: Q:club:
      (Pre 20%, Flop 10.7%, Turn 4.5%)

Hero shows A:heart: A:diamond:
      (Pre 80%, Flop 89.3%, Turn 95.5%)

Hero wins $19,932

Fine as played lijkt me, vroeg me alleen af wat jullie daar van minraise vinden of dat ik het altijd beter standaard 2.2bb oid kan doen? Verder cbet grote oke daar?
  • 1 antwoord
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi droemoek010,

Fine as played lijkt me, vroeg me alleen af wat jullie daar van minraise vinden of dat ik het altijd beter standaard 2.2bb oid kan doen? Verder cbet grote oke daar?

Ik zou persoonlijk op deze limiet met 20bb's altijd voor 2.5bb's raises gaan. Ik verwacht dat tegenstanders hier relatief loose zijn, en dan word ik zelf iets tighter. Dan vind ik het lekkerder als ik preflop al wat meer geld in de pot krijg en slechtere odds weggeef. Op zich is een miniraise niet per se slecht, maar je neemt wel risico tegen bb, die krijgt erg goede odds, en van hem verliezen in deze fase van het spel zal erg duur zijn. De andere spelers doen er niet echt toe. Of je preflop 800 raised, 1000, of 2000, zij zitten toch wel committed. Dat is dus allemaal reden voor mij om hier eerder voor 1000 te kiezen als raisesize. Ik weet wel dat er coaches zijn op dit forum die het hier niet met mij eens zijn, dus veroordelen doe ik het zeker niet.

De flop is behoorlijk drawy, ik zou dus flink betten, 1600 oid. Op die manier geef je niet heel goede odds weg voor handen als KQ, flushdraws, Jx, die allemaal natuurlijk keihard in villain's range zitten. De manier waarop je nu speelt, kun je wederom in de problemen komen tegen de big stack. Je wilt ook absoluut niet dat villain hier all in semibluft met KQo, door groter te betten geef je meer het signaal af dat je niet meer gaat folden (wat je ook niet meer gaat doen overigens). De call op de flop is wel ok, omdat villain meerdere top pair handen kan shoven hier, maar een erg fijne situatie is het zeker niet tegen zijn range. Ik vind meer protectie op en voor de flop hier dus veel beter.