$3.5 45mans - 86o in SB FI

• droemoek010
      droemoek010
      Bronze
      Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $200(BB) Replayer
      Hero ($5,216)
      BB ($1,925)
      UTG ($5,867)
      UTG+1 ($1,820)
      CO ($10,033)
      BTN ($3,598)

Dealt to Hero 8:spade: 6:diamond:

fold, fold, fold, fold, Hero raises to $5,191 (AI), fold

Hero shows 8:spade: 6:diamond:

Hero wins $550

BB is een 11/9 speler over 109 handen. Is het hier profitabel genoeg om te shoven ? aangezien hij maar 10bb heeft. Lijkt me een slechte shove.
  • 2 antwoorden
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Ik shove hier any2, je hebt hier gewoon zoveel FE en je pakt gewoon aardig wat op.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi droemoek010,

Zonder antes en met 10bb's zijn dit altijd lastige spots, het zit een beetje op het randje. Je zit redelijk dicht bij de bubble neem ik aan, aangezien ongeveer 40% van alle chips aan tafel liggen, het zou echter ook nog 3 tafels kunnen zijn, op zich maakt dat wel verschil.

Als we naar chipEV kijken, wat niet helemaal eerlijk is, omdat we toch redelijk dicht bij het geld zitten, dan is de push precies break even als BB met 38.5% van zijn handen called. Als we dan bedenken dat we hier een behoorlijke edge horen te hebben, met zo'n grote stack, en ook te maken hebben met ICM, wat maakt dat je altijd wat tighter wilt spelen, vind ik een fold hier wel net wat beter.

Je kunt hier natuurlijk nog steeds wel pushen met een groot deel van je range, maar niet met rag handen als 86o. Ik zou hier extra nadruk leggen op suited kaarten, omdat je waarschijnlijk alleen door behoorlijk sterke handen gecalled zal worden, en dan een range van ~60% pushen. Ik vind een fold hier inderdaad beter, veel scheelt het niet, met 8bb's shove ik bijvoorbeeld wel any two hier.