$3.5 45mans - KTo bubble

• droemoek010
      droemoek010
      Bronze
      Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $800(BB) Replayer
      SB ($4,070)
      BB ($8,065)
      UTG ($6,845)
      UTG+1 ($6,998)
      UTG+2 ($10,787)
      Hero ($25,137)
      BTN ($5,598)

Dealt to Hero T:club: K:spade:

fold, fold, fold, Hero raises to $1,600, fold, fold, fold

Hero shows T:club: K:spade:

Hero wins $2,350

Vooral op de bubble lijkt me dit een goede play gezien stacksize en aangezien ze toch vaak genoeg folden om in t geld te komen. Ik kan dit echter niet statistisch oid weerleggen. Iemand die mij hierin zoiets uit kan leggen? En is deze minraise hier nou wel of niet correct gespeeld.
  • 5 antwoorden
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Ik shove hier liever om max FE te hebben, als iemand nu shoved krijg je toch de odds om te callen.
    • matthijs91
      matthijs91
      Bronze
      De grootste stack achter je heeft nog 10BB, dus dit is eigenlijk een push or fold beslissing.
      Gezien de bubblefactor (waardoor je behoorlijk wat extra FE hebt), ga ik hier veel ruimer dan KTo pushen. Je kunt preflop al 1200 + antes oppakken. Mocht je gecalld worden en verliezen heb je in de meeste gevallen nog steeds de grootste stack over.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi droemoek010,

Als je wilt zien hoe groot je stack is, is het niet genoeg om alleen naar je eigen stack te kijken, de enige dingen die belangrijk zijn zijn;
      1. hoeveel zet ik in?
      2. hoeveel kan ik winnen?

Als je daar naar kijkt, zit je hier effectief met 10bb's. 10bb's is wel veel te weinig om mee te miniraisen. Aangezien je op de bubble zit, en al je tegenstanders, maar dan met name BB, erg tight zouden moeten callen, ook al zijn het fishes, dan nog zullen ze bang zijn in deze fase te verliezen, zou ik hier gewoon pushen.

2 van de stacks achter je zijn ook minder dan 7bb's, dus dat maakt de push ook een stuk beter, maar vooral het feit dat je tegenstanders hier normaal gesproken erg bang zijn uitgeschakeld te worden (en terecht, want een loose call van hun kant zou erg slecht zijn hier) maakt dat ik hier een push goed vind.
    • TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      De bubble is toch al voorbij en we zijn toch al ITM? Of ligt het nou aan mij en tel ik fout? Want ik tel maar 7 personen. Al denk ik niet dat het dan opeens een fold zou zijn.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door TheErwin
      De bubble is toch al voorbij en we zijn toch al ITM? Of ligt het nou aan mij en tel ik fout? Want ik tel maar 7 personen. Al denk ik niet dat het dan opeens een fold zou zijn.
      Klopt, tellen is blijkbaar niet mijn sterkste punt. Ik denk idd ook niet dat het dan een fold wordt, wat ICM betreft maakt het wel degelijk verschil, maar niet extreem veel. De eerste payjump is 3.5%, de 2e is 2.5%.