0.5$ 45 man KJo BB

• beuybeuy
      beuybeuy
      Bronze
      Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $200(BB) Replayer
      SB ($7,480)
      Hero ($3,680)
      UTG ($4,467)
      UTG+1 ($3,355)
      CO ($5,200)
      BTN ($10,888)

Dealt to Hero J:diamond: K:club:

fold, fold, fold, fold, SB calls $100, Hero ? Shoves or Checks/Raise?

Villain speelt hier 19/9 & 23% Steal vanaf sb. Dus het lijkt mij dat hij dit met'n redelijk zwakke/middelmatige hand complete. Iets als suitedconnecters/one gappers dat soort dingen heel miss nog Axen? Met de 18bb die we nog hebben en hij ons gecoverd heeft kunnen we hier het beste Raisen denk ik 2.5bb tog? Shoven is hier nogal over de top denk ik en checken is te zwak.
  • 1 antwoord
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi beuybeuy,

Er zijn wat mij betreft ook 2 mogelijkheden, 2.5bb of checken. Deze situatie is mijn favoriet, omdat sb zich hier ontzettend kwetsbaar opstelt. Vaak zal hij op de flop checken, en dan kun jij met een simpel betje van 200 de 400 pot oppakken, zonder dat je ook maar iets op de flop gehit hebt. Als hij dan called, en de turn is een A of een K oid, dan kun je alsnog op de turn met een bet van 400 vaak alsnog de pot van 800 oppakken, dit is zo lekker aan de situatie.

Echter, spelers als deze doen dit opencompleten meestal vaker (vrijwel elke orbit). Ik zou dus die move niet nu gebruiken, nu je zo'n goede en makkelijk speelbare hand hebt. Ik zou proberen preflop de pot op te pakken door een klein raisje. Mocht villain dan callen, dan heb je altijd nog kans dat je de flop hit of met een cbet de pot kan jatten. Villain is vrij makkelijk leesbaar, hij heeft hier vrijwel nooit een Aas, dus op de Axx flops zit je sowieso wel redelijk veilig.

Er is wat mij betreft 1 uitzondering. Als je de vorige 2-3 orbits al zulke goede handen kreeg in soortgelijke situatie, dan zou ik deze wel checken. Soms krijg je bijvoorbeeld ATo op de bb, hand erna KQo, en de hand daarna weer KTs oid. Dan zou ik die KTs liever checken, want dan heb je je fe meestal wel verspeeld in die 2 eerdere handen.