Nl20 At

• Gerv
      Gerv
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      SB:
      $11,10
      BB:
      $19,70
      UTG:
      $22,81
      UTG+1:
      $2,96
      UTG+2:
      $9,67
      MP1:
      $19,80
      MP2:
      $12,94
      MP3:
      $22,56
      Hero:
      $4,20
      BU:
      $11,01

0,1/0,2 No-Limit Hold'em (10 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.58 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with A:diamond: , T:club:
      6 folds, Hero raises to $0,80, BU folds, SB calls $0,70, BB folds.

Flop: ($1,80) 6:club: , 8:spade: , 7:club: (2 players)
      SB bets $0,90, Hero raises to $3,40 (All-In), SB ??.

Een Traditionele Steal, alleen de SB called tot mijn verbazing.

Flop comes coordinated en ik heb een Gutshot + 2 overcards. Dus ik denk dat i k hier 9 outs dan mag counten (4 (Gutshot) + 5 (Ovrcards) ) dus op basis van 2 streets als ik ier push zijn me odds 1,9:1 om te hitten.

Alleen Villain donkbets en het is voor mij Push/Fold mode. Alleen het is voor mij nu moeilijk om te bepalen hoeveel equity ik nodig heb om gewoon vol te pushen. Moet ik dan verwachten dat Villain gewoon called? dus dan zou het zo zijn:
      0.2 + 3.4 + 3.4 + 1.8 = 8.8 tegenover 3.4
      8.8:3.4
      2.58:1 = +EV ?

Ik zie dat ik hier vaker moeite mee heb dus any advice is welcome.
  • 7 antwoorden
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Villain kan dit denk ik doen met any pair, maar ook met een OESD. Dus 6x 7x 8x 9x zou hij allemaal kunnen hebben, misschien ook 5x. De vraag is of je 9 outs wel haalt dus. Maar in dit geval maakt 8 of 9 outs niet zo'n verschil denk ik.

Je krijgt dus 2:1 odds van flop naar river en 32-36% equity dus.

Je pot odds berekening snap ik niet helemaal, want waar haal je die 0,2 vandaan?
      Het lijkt mij gewoon 1,80 + 2*3,40 = 8,6 : 3,4 = 2,5:1 .

Plus een beetje FE, lijkt me genoeg om hier te pushen.

Maar ik ben ook geen held als het gaat om berekeningen, dus......

Maar gevoelsmatig kan je hier ook gewoon pushen (niet dat dat nou veel zegt :D )
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Hoi Gerv,

Pot odds op de flop zijn (1,80+3,40) 5,20:3,40 = 1,53:1.
      Ik begrijp niet helemaal de redenering om je reststack al bij de pot te rekenen. Als je fold behoud je dat geld, maw je moet dus een X bedrag investeren om een evt Y bedrag te kunnen winnen.

Zonder sterke reads had ik hem hier dus ook niet gepusht.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sreteb
      Pot odds op de flop zijn (1,80+3,40) 5,20:3,40 = 1,53:1.
      Ik kan die 5,20 enkel alleen toveren als ik me eigen stack erbij zet.
      Ik ben in de war nu want ik weet nu niet meer of je je eigen stack bij de pot mag bijrekenen of wel?

Heeft dit te maken met het verschil tussen Pot Odds & Equity? (Call/Fold & Push/Fold)?
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Hoi Gerv,

1,80 = pot op de flop
      3,40 = de inleg van villain in de pot (jouw reststack)

De 3,40 aan de andere kant is jouw reststack. Die moet je niet meenemen met de pot omdat je dat moet inzetten om te winnen wat reeds in de pot zit.
      Als je hier fold ben je die 3,40 niet kwijt en zit dus niet in de pot.

Je telt dus alleen het geld mee wat reeds ingezet is.

Welk verschil tussen pot odds & equity bedoel je? Ze zijn hetzelfde namelijk. Equity is alleen een percentage van de pot odds. Dat is dus de pot equity (het percentage van de pot dat je nodig hebt om break even te spelen op de lange termijn).

Dat % moet je dan vergelijken met je hand equity. Hoe doet jouw het tegen een bepaalde range van villain. M.a.w. wat is je winkans tegen zijn range.

Wanneer het percentage pot equity veel lager is dan de hand equity kan je dus winstgevend callen/pushen. Je hebt dus bv 50% winstkans en je benodigde equity is 20% dan is het een easy call/push.

Is het zo duidelijker?
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Pot odds op de flop zijn 1,8 + 0,9 op 0.9 als ik call? Dat is duidelijk

Maar Villain gaat hier niet pushen.
      Ik sta voor een keuze:
      Call, push of Fold.

Als ik push geef ik HEM Pot odds van 2,7+3.4:2,5 = 2.44:1

Dus nogmaals, moet ik hier puur ervan uit gaan dat Villain gewoon '''called'' in deze scenario en dus wel die 2,5 erbij kan tellen?

dus eigenlijk je originele uitleg maar ik wil wat verheldering ;)

Dus zo:
      Oorspronkelijk gepost door Sreteb
      Pot odds op de flop zijn (1,80+0,9+2,50) 5,20:3,40 = 1,53:1.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Je optie hier is of pushen of folden. Callen is geen optie omdat je ws de turn mist en je dan niet zomaar kan folden.
      M.a.w. of je gaat ervoor of je geeft het op de flop op.

Wanneer je pusht en villain fold dan win je de 1,80+0.90. Dus geen berekening nodig. Wat je wilt weten is of je hier winstgevend kan pushen.

Begrijp ook niet waarom je het bekijkt vanuit villain. Het gaat er niet om of hij winstgevend je push kan callen, maar of jij winstgevend kan pushen.

Dus nogmaals je 3,40 investeren voor een mogelijke pot van 5,20. Je moet dus eigenlijk ook rekening houden met je FE voor een compleet plaatje. Maar daar red je het nog steeds niet mee.

Mijn punt was dat je niet moet uitgaan van een een mogelijke winpot van; pot op flop + jouw reststack + villains call : jouw reststack.
    • Ruleza
      Ruleza
      Silver
      Je mag ook 1.5 outs meerekenen voor de Backdoorflushdraw ;)