Freek1 nieuw voorsteltopic

• Freek1
      Freek1
      Basic
      Hallo allemaal,

Aangezien mijn vorige topic is gesloten en er een verzoek is gekomen wat meer over mezelf te vertellen heb ik dus een nieuw topic aangemaakt.

Mijn naam is Freek en ik ben 29 jaar oud. Ik poker al 10 jaar. Ik speel bijna dagelijks LIVE-cashgames in HC en ook de meeste HC-toernooiseries. Buiten HC speel ik ook diverse grote toernooien in Belgie, Duitsland, Engeland. Eens per jaar ga ik voor 8 weken naar Vegas en dat is voor mij de mooiste tijd van het jaar. Ik kan wel zeggen dat LIVE-poker me goed ligt en ik er een leuke cent mee verdien.

Online speel ik alleen cashgames als ik niet Live aan het spelen ben. Maar daar heb ik te weinig tijd voor.

Zoals in mijn vorige topic aangegeven ben ik op zoek naar spelers die online MTT´s voor me willen grinden. Zie het topic: http://nl.pokerstrategy.com/forum/thread.php?threadid=59578.

Er zijn diverse vragen geteld die ik hieronder beantwoord:

1. wat is je reden om te backen en niet zelf te spelen ?
      Antwoord: Tijdgebrek. Door het backen/staken van diverse spelers wil ik op 2 fronten een bankroll creëren (LIVE dmv mijn eigen spel, online door de spelers die ik wil backen).

2. Min. hoeveelheid MTTs per dag ongeveer?
      Coaching, bespreken handen of iets dergelijks?
      Make-up?
      Antwoord: Ik zit te denken aan minimaal 10 MTT's per dag. Er kan uiteraard overlegd worden. Géén coaching. Wel een topic die de voortgang registreert.

TimPS: Volgens mij draag ik toch alle risico's in mijn voorstel? Ik betaal de spelers immers vooruit.
      En ik ben niet op dit forum voor de bonus van 50 dollar of voor het verzamelen van strategy-points ;)

Als iemand nog vragen heeft, stel ze gerust!

Groet,
      Freek
  • 42 antwoorden
    • TimPS
      TimPS
      Bronze
      We zouden die $50 anders met plezier geven hebben hoor, dus dat is zeker niet de reden dat het topic gesloten werd.

Stake je de mensen op een pokerroom naar hun keuze? Of moeten ze kiezen uit een lijstje dat jij hen aanbiedt?

Waarom het eerste topic dicht ging, stond er overigens ook bij. Ik quote het hier nog even:

Ter bescherming van onze leden willen we je vragen eerst actiever te worden binnen deze community, alvorens stakings/backings aan te bieden of aan te vragen. We doen dit niet enkel om onze huidige leden te beschermen, maar het is ook een preventieve veiligheidsmaatregel voor jezelf: als je actief wordt binnen deze community, zul je zelf snel kunnen inschatten welke mensen je wil vertrouwen/staken.
    • Freek1
      Freek1
      Basic
      Het is de bedoeling dat er gespeeld wordt op de sites die de spelers het beste liggen. Gemakshalve ben ik ervan uitgegaan dat de meeste online-spelers zich begeven op PS. Hoeft natuurlijk niet het geval te zijn. PS heeft m.i. ook het meeste aanbod om MTT's te spelen.
    • Freek1
      Freek1
      Basic
      @ TimPS:
      Aangezien ik op korte wil beginnen met mijn voorstel vraag ik je of ik toch al mijn backingsvoorstel (zie vorige topic) mag plaatsen. Ik wil namelijk wel dat ik de potentiele spelers de tijd kan geven zich aan te melden. Daarnaast wil ik ook op een serieuze manier de aanmeldingen bekijken. Dus al met al zal ik dan toch al enkele weken actief zijn op het forum.
      Als het hier nu niet mogelijk is om mijn aanbod neer te leggen zal ik bekijken of dit op een ander forum wel mogelijk is. Even goede vrienden dan ook :)

Grt
      Freek
    • RocknRollAd
      RocknRollAd
      Bronze
      Ik vind het voorlopig nog wat vaag.
      Ik zou wel de "grote toernooien" op Everest willen spelen op zondag. Ee 50k / 75k en 5k's. Want die heb ik enkel nog maar een aantal keer gespeeld (en gecasht) via satellietjes. Maar volume draaien zit er niet echt in.
      De lagere buy-in toernooien kan ik met m'n eigen bankroll best aan, en daar is m'n return on investment goed genoeg om ze voor mezelf te houden, snappie :)
      Denk dus niet dat je naar spelers als ik op zoek bent.
      Mocht je wél geinteresseerd zijn, dan kan ik je best wat info geven hoor.

Grtz. RocknRollAd :f_love:
    • 6MaxGrinder
      6MaxGrinder
      Bronze
      Welkom! :D

Ik vind dat je gewoon moet kunnen backen, want jij draagt alle risico's met je mee.
    • Horemanske
      Horemanske
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door 6MaxGrinder
      Welkom! :D

Ik vind dat je gewoon moet kunnen backen, want jij draagt alle risico's met je mee.

Gij zoekt weer ne backer zeker :tongue:
    • TimPS
      TimPS
      Bronze
      Hij draagt op zich wel alle risico's, maar je mag niet vergeten dat als je zelf met de backing stopt in dit soort gevallen, je zelf jouw losses moet betalen (make-up). In feite wordt er dus geld geleend waarmee je kunt pokeren, maar het is niet zo dat als het slecht gaat je meteen weer kunt stoppen. Dus alle partijen - als ze eerlijk zijn - dragen hier risico. Uiteraard is dat de normale gang van zaken, echter dienen we ook rekening te houden met nieuwe leden, die soms geen weet hebben van dat soort zaken. Vandaar dus ook de vraag om je opnieuw voor te stellen en wat actiever te worden.

Ook is het bijvoorbeeld niet de bedoeling dat je hier leden komt halen en ze dan doorverwijst naar rooms die geen partner zijn. Dat was ook een reden waarom het vorige topic dicht ging. Nu lijk je dat helemaal niet in gedachten te hebben, dus zolang je een heel duidelijk voorstel uitwerkt, is het goed.

Ik verwijs je graag door naar dit subforum, waar je jouw aanbod kunt posten:

http://nl.pokerstrategy.com/forum/board.php?boardid=1645
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Make-up hoef je niet te betalen als de backer stopt he ;) Alleen als je zelf stopt terwijl je verlies staat, wat ook gewoon als contractbreuk geldt vaak.

Het is ook nagenoeg onmogelijk om profitabel te staken zonder make-up. En je moet als stakee ook niet de intentie hebben om even wat games te spelen en als je dan down staat er snel mee te stoppen omdat je het anders goed moet maken :P
    • TimPS
      TimPS
      Bronze
      Uiteraard is dat de normale gang van zaken, echter dienen we ook rekening te houden met nieuwe leden, die soms geen weet hebben van dat soort zaken.

;)
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Ah lol sorry, misreadde een zin in je post. Dacht dat je bedoelde dat de staker op ieder moment kan stoppen en je dan dus geld verschuldigd bent.
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door DonBartos

Het is ook nagenoeg onmogelijk om profitabel te staken zonder make-up.
      daarom dat elke decent stable zonder make up werkt?

(bvb: C-biscuit stables, Team Moshman, Alan Jackson )

Want waarom zou je een makeup systeem moeten invoeren als je zeker bent van je stuk dat je winstgevende spelers staked hmm? :)
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Omdat iemand anders 2k games kut kan runnen en dan gwn leaved omdat hij toch geen % krijgt zolang het verlies is?:p

Iig vrij dom om 50/50 te staken zonder makeup in mtts
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door DonBartos
      Omdat iemand anders 2k games kut kan runnen en dan gwn leaved omdat hij toch geen % krijgt zolang het verlies is?:p

Iig vrij dom om 50/50 te staken zonder makeup in mtts
      daarom dat vele grotere stables werken met RB deals, bonussystemen enz
      meeste gaan ook enkel longterm dingen aan.
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Ja maar longterm zeg 1jaar

Iemand dropt 5k in 1maand en stopt dan, dan ist -5k voor backer?
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      zonder make up is echt zwaar simpel en 50/50 voor bijna iedereen -ev. behalve de spelers dan obv.
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      vind het super dat een succesvolle highstakes speler investeerd in nieuw talent. Daarnaast is hij de staker dus maakt het imo weinig uit hoeveel posts ed hij heeft.
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door bayleysa
      zonder make up is echt zwaar simpel en 50/50 voor bijna iedereen -ev. behalve de spelers dan obv.
      Leg mij dan eens uit waarom veel grote stables zonder make up werken? Die zouden dat nooit doen als het -EV zou zijn.

Het psychologisch concept van make up zorgt trouwens ook voor een onbewust slechte ingesteldheid bij stakee als hij door variance down is imo.

er zijn genoeg andere middelen voor losses te recupereren

Hier voorbeeldje van contract zonder make up:

[SPoiler]

Staking Agreement

Alan Jackson and Devin Bowen agree to stake the following player, __________, on___________Network.

Play

Do not play any stake/game that has not been approved.
      When you drop down to 10 buys for your current level you will need to drop down and let us know.
      Minimum volume of 40,000 hands per month. As per your conversation with Devin we won’t hold you to this volume requirement for heads up. 25,000 hands is the expected volume.
      Account

With most of the sites we use, the affiliate manager (an employee of the site) will control your withdrawal and transfer privileges. Once you are out of our program he will no longer control those privileges.

Table Profits

The terms of the arrangement are a 60/40 split on table profits in the backees favor. Losses will roll over; for example, if you are stuck $500.00 at the end of the month but then make $1K in the next month, you are +$500.00 for the month, not +$1K.

If you start after the 15th of the month that partial month plus the first full month will constitute your month.

Any bbjp winnings will be split 60/40 in backees favor. Play the bbjp tables if you need to, but the rake is brutal so make sure the table is sufficiently soft. Any promotional prizes such as XXth billion hand, big prize drawings, free rolls, etc will be split 60/40 in backees favor.

Rackback

Rakeback will be split 50/50 if the player is losing for the calender month. Rakeback will be split 50/50 if the hand goal is not met. Player receives 100% of rakeback for profitable table results for the calendar month and the minimum hand goal is met. Backee keeps all points and bonus regardless of table profits as long as the minimum hand goal is met. Bonus is defined as small prizes that are designed to motivate you to grind such as rakeraces.

If playing on a site w/ points instead of rakeback (PartyPoker),points will be split at the rakeback rate. When points are cashed in we’ll figure out the split based upon previous monthly results. When the stake is finished you’ll need to give us our cut of any unredeemed points.

Coaching

You can (and are encouraged to) participate in our group coaching class each week. Recordings of classes are available via dropbox.

Alan will do a 90 minute stat review with you every 50K hands where he shows you what is working for you and gives you guidance on areas to focus on to improve.

Devin will make himself available for small group sweats through out the week and is heavily involved in the forum. We’ll have trusted coaches also doing small group sweats. Take the time to sweat other group members.

You’ll have a skype chat group with players playing similar stakes and time zone. These will be very beneficial to your game, we’ve had really great theory discussions.

Reporting

On the first of each month you will need to send in a report. We will need the following: All hands played (you’ll receive instructions how to do this). Screen shots showing your account balance, rakeback (if your site doesn’t show this use HM by adding rake paid to your reports), transfers and cashouts. You need to estimate what you believe the profit division (or make up) to be. During the first two months of the stake I would like updates at mid month, just a skype or email how you are doing, your volume and results.

Reporting is not optional. Please send it on time and complete. Continual tardiness in reporting will lead to termination of the staking agreement.

All hands are kept in a separate database, never shared with anyone and purged from our system when you leave our program.

Ending the Stake

We reserve the right to end the stake at any time.

You can end the stake at any time with the return of the stake and our portion of table profits. If there are no table profits return the remainder of the stake plus our portion of your rakeback.

If the stake is ended for cause we reserve the right to all rakeback earned.

Cause:

Playing stakes above your allowed level.
      Not playing within your bankroll. We expect you to drop down in stakes if your roll reaches 10 buyins for your current level.
      Account security breached (you get hacked). Protect your poker computer and use Keypass for password security.
      Not meeting volume requirements.
      Not sending bi-monthly reports on time.
      Lack of communication.

[/spoiler]
    • rrrood
      rrrood
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sjors777
      vind het super dat een succesvolle highstakes speler investeerd in nieuw talent. Daarnaast is hij de staker dus maakt het imo weinig uit hoeveel posts ed hij heeft.
      Investeren? Hij spreidt gewoon zijn risico lol.

Dit is erg gevaarlijk voor (rel beginnende) spelers die niet eens weten of ze over 5K games wel een positief ROI KUNNEN halen.
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Geen idee wat jij precies onder makeup verstaat. Make-up is gewoon dat je niet mag stoppen zolang je geen profit hebt. Het zou nergens op slaan als iemand een aantal K$ kan droppen voor een staking, en dan stopt omdat hij eerst $5K ofzo moet terugwinnen voordat hij een percentage van de winst heeft. En dan gewoon enkel de resterende roll (-$5k dus) terugstuurt en bij een andere staker een staking aangaat en het opnieuw probeert.

Het betekent natuurlijk niet dat de speler geld moet terugbetalen als de staker de backing stop zet.