QQ spelen

• anunaki
      anunaki
      Bronze
      Absolute Life Poker Andante 0.05/0.10, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button Button ($9.75)
      SB ($1.59)
      BB ($6.22)
      UTG ($17.30)
      UTG+1 Hero ($9.70)

Preflop: Hero is UTG+1 with Q:spade: Q:heart:
      1 fold, Hero raises to 0.40, Button raises to 0.70, 2 folds, Hero raises to 1.70, Button raises to 2.80, Hero calls 1.40.

Flop (7.15) 2:club: 9:heart: 7:spade:
      Hero checks, Button checks.

Turn (7.15) 5:club:
      Hero moves all-in for 6.20, Button calls 6.20.

River (19.55) K:heart:

Button shows K:diamond: A:heart:
      Hero shows Q:spade: Q:heart:

Button wins 19.55 with One pair, King

Mijn 1e handpost, wat doe ik fout/goed?
  • 28 antwoorden
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Hangt van je reads af
      checken op de flop had ik ni gedaan in ieder geval
      je had toch moeten betten, als je dan wordt gereraised kan je noggis nadenken
      Geen enkele reden om te slowplayen hier ;)
      En voor de rest, nogal een donky call van de villain :D
      groeten
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      ik rais pre-flop, lijkt me logisch

ik reraise zijn (kleine) reraise om te kijken waar ik sta

hij reraised weer, ik zet hem op AK, KK, AA en call (evt een set hitten) voor 1,40

we checken beide, ik zet hem op AK en ik ga all-in op de turn

is goed zo toch?
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      je had op de flop toch al kunnen inzetten, weliswaar niet ineens all in gaan maar toch :)
      Maar zo is het ook goed, enkel zonde van de river :)
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      bet je dan op de flop uit positie tegen de reraiser?
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      kunt altijd is proberen :D
      nee, goed gespeeld zo!
      zat een beetje in men hoofd met een gratis kaart weggeven, nooit echt de bedoeling denk ik...

Maar ik zou op deze limieten er toch niet altijd vanuit gaan da je tegen AA of KK zit, heb het echt al veel meegemaakt da ze dit doen met AQ/AJ/AT/KQ/...
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      wat doe je goed/ fout.

Je krijgt een mooie hand in een beetje kut positie maar goed.

Preflop
      Ik vind je preflop raise wat klein, maar ik speel zelf nooit op deze limiet, dus dat kan je zelf beter beoordelen. Als je preflop raise te laag is, dan loop je het risico dat er nog iemand callt met 1 aas, en dan wil je niet, je wilt hooguit headsup komen te zitten.
      Je krijgt van de button een raise. Als ik ervan uitga dat de button kan pokeren, dan ziet hij dat jij een preflop raise maakt vanuit EP, dus dan moet hij wel een monster hebben om jou weer te raisen.

Jij raised weer. Ik had m gecalled en maar even gekeken wat de flop bracht. Door zijn raise had je kunnen weten dat hij met een monster zat. Ik ga er even vanuit dat hij alleen zo zou spelen
      met a-a, k-k, q-q, eventueel j-j en dan a-k, a-q

Flop brengt niets gevaarlijks, waarom geen c-bet? Je wilt hier informatie, heeft hij gehit (bijvoorbeeld nu trips 7's) of heeft hij nog steeds nuts pocket pair, of heeft hij met a-k a-q niets gehit? Je moet hier minstens 2dollar (liefst 2.50) betten, anders heeft hij nog pot odds ook. Krijg je een reraise, dan zul je de keus moeten maken, push ik allin met het risico tegen een hoog pocket pair aan te lopen of trips, of fold ik. Deze keus maakt het verschil tussen poker spelers en heel goede poker spelers. Je hebt een monster, durf je die weg te leggen als je denkt dat je verslagen bent. Wat zijn je reads op deze speler, hoe speelde hij in het verleden enz enz.
      Puur checken vind ik hier dus een slechte actie.

turn komt: 5 :club:
      Waarom nu wel allin? als hij nu a-k :club: heeft dan legt hij m niet meer weg en loop je alleen nog maar meer risico. Een bet zoals die je eigenlijk al op de flop had moeten doen, geeft je net zoveel info en kost je minder.

River: tja, de koning, risico van het pokerspel. Zuur maar door de steken die je hebt laten vallen op de flop zul je vaker tegen deze river kaarten aanlopen.

Even samenvattend
      Je krijgt een ongevaarlijk board, maar totaal geen informatie van je tegenstander en dan ook nog met een erg leuke hand, maar geen nuts hand in Early/middle position. Hier moet je aan werken, dit gaat je anders heel erg veel geld kosten.

Daarnaast, als je echt wilt pushen, dan zul je ook echt moeten pushen, je tegenstander zijn raises zijn een stuk duidelijker dan die van jou. (lees een stuk hoger)

Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb. Ik vind jullie beide niet fantastisch hebben gespeeld, maar goed, ik speel een stuk hogere limieten en ook ik speel nog wel eens kut ;) Het is absoluut geen commentaar op jou, hoop alleen dat je er iets aan hebt! Suc6! :D
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      call zijn reraise, kijk waar je staat op de flop, en fold op weerstand.
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
      call zijn reraise, kijk waar je staat op de flop, en fold op weerstand.
      dat zeg ik, alleen iets uitgebreider :P
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Om mijn mening over deze hand even te geven:
      Je raise naar 0,40 is goed, zijn re raise naar 0,70 toont al aan dat het een donkey is(een goed spelende speler zal 3/4 keer raisen), je raist zelf naar 1,70(waarom?)

Ik zelf zou hier raisen naar 2,10-2,50(de mogelijkheid dat hij dan re raist, zal hij minimaal naar 3,50-4 dollar moeten gaan en dat betekend dat hij werkelijk een monster(in zijn ogen)hand heeft. Wanneer hij je dan pre flop callt, en de flop is zo ongevaarlijk als deze, plof hem dan op de flop all in.

Je spel post flop kan ook nog enige verbetering opleveren. De flop is voor jou hand ongevaarlijk(je reads uitmakend op de flop betekend dat het werkelijk een donkey is), je had hier een redelijk bet moeten maken(misschien zelfs all in drukken).

Waarom zou je op de turn all in gaan? Het is check check, turn komt en je gaat all in? strange play.

De river is een ongelukkige kaart, maar die kaart geef je weg omdat je je spel pre flop en post flop best raar speelt.

M.v.g.
      Danny
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      tnx mensen voor de reply's

mijn raise is 4 x de BB, uit het boekje dacht ik

mijn reraise is dacht ik 3 x zijn raise, of moet ik mijn eerdere inzet dan niet meetellen?

ik check op de flop, omdat hij het initiatief heeft. Zijn check komt op mij zwak over daarm knal ik op de turn all-in, omdat ik hem daar op AK zet

meer beoordelingen zijn zeer welkom, ik doe er mijn voordeel mee
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      hoe zet ik mijn hand in de beoordeling sector trouwens?
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Pre-flop: (9 players) Hero is UTG+1 with A A
      UTG folds, Hero raises to $1.5, MP1 calls $1.5 (pot was $2.25), MP2 raises to $4, 5 folds, Hero raises to $12, MP1 folds, MP2 calls $8 (pot was $18.25)

Dit is een voorbeeld van mij. Blinden zijn 0,25/0,50.
      Fout die ik hier maak is ik raise pre flop maar 3 keer de big blind naar 1,50(had 2$ moeten zijn) hij re raised mij naar 4$, dit betekend dat ik re raise naar 12$.

het gaat niet om de grote van zijn re raise t.o.v. van jou raise, maar het gaat om de totale pot. Hier betekend dat dus dat het 0,70$ is, en niet de 0,30 die jou bedoeld. dit betekend in dit geval een verschil van 0,60$ en dat is de grote clu waarom je deze hand verliest.

Voor de volgende keer, alstublieft raise 3 keer zijn totale raise. Dan voorkom je de situatie dat hij de aggressor is en niet jij. Wanneer je hier had geraised naar 2,30$. Was jij op de Flop de aggressor en had je deze hand waarschijnlijk daar op gewonnen.

De hand zal waarschijnlijk wel in de beoordelingen worden gezet ;)

M.v.g.
      Danny
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      ok tnx

dit soort handen kosten je je bankroll als je ze fout speelt

daarom post ik hem ook

nu ben ik een buy-in kwijt (2e al van vandaag, andere callde ik pre-flop met KK tegen zijn AQo die een straat (Q hoog) wordt op de river)
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      met KK callen pre flop?
      Of je speelt KK niet, of je knalt hem pre flop all in. Andere keus is er eigenlijk niet
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      die andere gast was all-in, ik callde hem

my bad, slechte info gegeven
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      neej oke dan is het goed,
      Dacht dat je alleen een raise had gecalled en op de flop all in ging, mijn fout ;)
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      nee KK ga ik zelfs het liefst pre-flop all-in

scheelt veel zweten
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Poker Stars
      No Limit Holdem Ring game
      Blinds: $0.05/$0.10
      8 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $7
      UTG+1: $2.15
      MP1: $11.65
      MP2: $6.95
      CO: $6
      Button: $6.75
      SB: $1
      Hero: $2

Pre-flop: (8 players) Hero is BB with A A
      UTG calls $0.1 (pot was $0.15), 3 folds, CO raises to $0.3, Button folds, SB calls $0.25 (pot was $0.55), Hero raises to $1.2, UTG calls $1.1 (pot was $1.9), CO folds, SB calls all-in $0.7.

Flop: ($3.7) T Q 4 (2 players + 1 all-in - Main pot: $3.3, Sidepot 1: $0.4)
      Hero is all-in $0.8, UTG calls $0.8 (pot was $4.5).

Turn: ($5.3) 5 (1 player + 2 all-in - Main pot: $3.3, Sidepot 1: $2)

River: ($5.3) 2 (1 player + 2 all-in - Main pot: $3.3, Sidepot 1: $2)

Results:
      Final pot: $5.3
      Hero showed Ad Ah
      UTG showed 8s Qs
      SB mucks 8c 7c

Duidelijk voorbeeld over de raise pre flop, 1 limper, 1 raiser, 1 caller, ik ben aan de beurt ik raise de raise maal 4, dus de 30 maak ik 1,20 van ;)
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      nog meer mensen met een mening hierover?
    • 1
    • 2