NL50, AK, TPTK, discutabele fold

• darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      UTG is een 22/9 speler over 1k handen.
      Zijn pfr vanuit deze positie is 6%.

Ik call natuurlijk aangezien raisen hier zinloos is en de BB (een 37/11 speler) besluit ook te callen.

De flop is op zich super. De fish donkt en die zou ik op zich wel callen, maar UTG callt ook.

Ik kan hier wel zeggen "wow, ik heb TPTK, ik call ook", maar volgens mij kom ik dan alleen maar in vervelende spots.
      AK zit in zijn range, AQ zit in zijn range, AJ als niet meer. Daarnaast heeft hij ook AA en QQ in zijn range als hij hier callt. Hij kan natuurlijk ook A:spade: K :spade: hebben.
      Elke K of A die valt geeft me misschien nog meer problemen. Elke :spade: die valt is ook slecht. Dus de beste optie was hier volgens mij gewoon folden. Als die Q en T was geweest dan had ik gecalled...maar nu beat ik imo bijna niks meer.

Poker Stars, $0.25/$0.50 No Limit Hold'em Cash, 7 Players
      Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

MP1: $45.70 (91.4 bb)
      MP2: $52.55 (105.1 bb)
      Hero (MP3): $50 (100 bb)
      CO: $64.55 (129.1 bb)
      BTN: $53.85 (107.7 bb)
      SB: $53.40 (106.8 bb)
      BB: $16.35 (32.7 bb)

Preflop: Hero is MP3 with K:diamond: A:heart:
      MP1 raises to $1.25, MP2 folds, Hero calls $1.25, 3 folds, BB calls $0.75

Flop: ($4) A:diamond: Q:spade: 5:spade: (3 players)
      BB bets $2.50, MP1 calls $2.50, Hero folds

Turn: ($9) 2:diamond: (2 players)
      BB checks, MP1 bets $5.15, BB calls $5.15

River: ($19.30) 9:club: (2 players)
      BB checks, MP1 bets $8.50, BB folds

Results: $19.30 pot ($0.90 rake)
      Final Board: A:diamond: Q:spade: 5:spade: 2:diamond: 9:club:
      MP1 mucked and won $18.40 ($9.50 net)
      BB mucked and lost (-$8.90 net)
  • 7 antwoorden
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      6% = 99+,ATs+,KQs,AQo+ volgens equilab. Dus AT en AJ zitten ook nog in zijn range.

de donkbet van de BB ziet er drawy uit. Met welke handen called hij hier?
      ik denk: KK, AK :spade: AJ, AT. de rest zal hij raisen om te beschermen ofwel folden.

Tegen de genoemde callingrange loop je ver voor natuurlijk.
      Zelfs al zou hij QQ+,AQs-ATs,AsKs,AQo-ATo als callrange hebben dan nog heb je 57% op de flop.

toch kan ik me in de fold van je wel vinden. het is de minst variance gevoelige optie in deze hand.

Is raise dan een optie? UTG zou zijn handen als AA, QQ en AK toch zeker beschermen? de enige hand waar je bang voor moet zijn is AK :spade: imo van KK, AT en AJ krijg je een fold.. je zit echter multiway en dan lijkt mij een raise, zeker met een 37/11 die imo op een draw zit) alleen weg door jezelf te comitten. iets wat je met TPTK toch moet voorkomen.

just my 2 cents
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      Iemand die 6% opent UTG heeft nooit ATs in zijn range in principe en waarschijnlijk ook niet vaak AJs, ik denk dat ie iets meer PP's in de plaats heeft dus ik denk dat zijn range hier iets is van AJs/88+ of AQ+/77+

Als je ervan uitgaat dat ie alles beter dan TP gaat raisen heb je hier op de flop inderdaad een easy call maar villain ziet eruit als een tighte passieve fish en slechte spelers hebben nu eenmaal de neiging om altijd hun monsters te slowplayen ook waar dit niet hoort zoals deze spot dus zou ik AA/QQ/AQ ed. niet per se uitsluiten.

Als je niet veel weet over zijn postflop spel en je nog niet zoveel handen hebt op hem moet je hier zeker wel de flop callen imo, omdat je er dan vanuit moet gaan dat ie two pair of beter wel zal raisen zoals hoedinie al zei en omdat hij hier dan ook gemakkelijk nog eens AJ/AT zou kunnen hebben.

Voor deze fold heb je al wel goede reads nodig, zeker tegen fishes maar als je die hebt kan het wel.
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      ehm...
      AJs/88+ = 4.1% en dat is wel een stuk tighter
      die tweede komt meer in de buurt
      88+, AJs+, AQo+ = 5,6%

Als ik die twee combineer tot:
      88+, ATs+, AQo+ kom ik tot 6,2%

Je kunt niet initieel een hand weglaten om die later weer toe te voegen, ik hanteer daarom bij % altijd de bovenkant van de range (dus tot 6,4%)
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door hoedinie
      ehm...
      AJs/88+ = 4.1% en dat is wel een stuk tighter
      die tweede komt meer in de buurt
      88+, AJs+, AQo+ = 5,6%

Als ik die twee combineer tot:
      88+, ATs+, AQo+ kom ik tot 6,2%

Je kunt niet initieel een hand weglaten om die later weer toe te voegen, ik hanteer daarom bij % altijd de bovenkant van de range (dus tot 6,4%)
      met AJs+ neem ik AQo er natuurlijk ook bij aangezien die nog altijd beter is dan AJs.
      En in mijn equilator is AJs+/88 = 5,88%=6% met afronding

Anyway, die 6% betekent in ieder geval dat ie zeeer tight opent UTG en iemand die zo tight opent zal veel waarschijnlijker wat meer PP's openen dan handen zoals AJs/ATs/KQs.

EDIT: ik zeg in mijn judging inderdaad dat ie toch AT of iets dergelijks kan hebben omdat je bij zo een fish nooit zo een mooi afgelijnde range kunt opstellen als bij een reg. Hij kan bijvoorbeeld heel gemakkelijk al zijn PP's limp/callen en juist openraisen met heel veel Ax handen waardoor hij tight blijkt te zijn maar dat in feite niet per se is.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik zie idd handen zoals AT of AJo niet in zijn range, in plaats daarvan heeft hij idd meer pocket pairs in zijn range.

Nu, de vraag is niet alleen wat hij preflop heeft, de vraag is wat hij nog in zijn range heeft na die call postflop. Ik weet eigenlijk 99% zeker dat deze speler hier zijn KK weglegt multiway, zeker met een speler achter hem die makkelijk een A kan hebben.

Naast monsters (AA/QQ/AQ A:spade: K:spade:) zie ik hem hier niet veel zwakkere handen callen. Al zijn PP foldt hij, behalve sets, en als hij Ax heeft dan beat ik enkel AJ en split tegen Ak.

Nu goed, het is discutabel, daarom post ik het ook... maar als ik daar call moet ik op de turn ook weer callen en sja...op de river...wat dan?

Dus aan de ene kant ben ik ook wel blij dat dit wel een fold kán zijn, mits de nodige reads (die ik wel heb op 1K handen), aan de andere kant ben ik toch benieuwd of het echt wel een goede fold was :)
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      Als het bijvoorbeeld iemand is die passief is op de flop maar aggro op de turn weet je dat het iemand is die vaak slowplayed en dan kan ik me nog wel eens vinden in je tighte fold.
      Maar ik heb in het verleden ook al zulke folds gemaakt omdat ik dacht dat hun range veel tighter was en toen bleek bij de showdown dat ze toch marginale handen hadden, daarom dat ik zulke folds voor deze odds die je krijgt niet rap ga maken.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ok, I'll keep that in mind :) . Bedankt voor je reactie!