SNg 2,50$ juiste lijn.

• 100Alexandra
      100Alexandra
      Bronze
      Hi Ik twijfel of ik de juiste lijn gevolgt heb. Ik heb 51 handen van hem pvip 68 pfr 17 tot aggr van 0,9 hero 23/10/3,3 . Hij is een grote vis met veel geluk.

$75/$150 No Limit Holdem
      888
      2 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      BTN valian ($8,375)
      BB hero($5,125)

Pre-Flop: ($225, 2 players) hero is BB J:diamond: 5:spade:
      valian calls $75, hero checks

Flop: 10:spade: 7:spade: 8:heart: ($300, 2 players)
      hero checks, valian checks

Turn: 9:heart: ($300, 2 players)
      hero bets $150, valian calls $150

River: K:spade: ($600, 2 players)
      hero bets $450, valian raises to $900, hero goes all-in $4,825, valian calls $3,925

Final Pot: $10,250
      valian shows
      8:spade: Q:spade:
      hero shows
      J:diamond: 5:spade:

vraag 1: Was dit mijn juiste beslissing?
      vraag 2: Hoe moet ik zo'n vis vangen?
      vraag 3: Had ik op turn all in gemoeten?
  • 9 antwoorden
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      Hey 100Alexandra,

Ik heb je hand even verplaatst naar het handbeoordelingsforum. Hier wordt hij door iets meer SnG-spelers gezien, ook spelers die niet perse bij 888poker spelen :s_cool:
    • 100Alexandra
      100Alexandra
      Bronze
      sorry was foutje mijn kant
    • LexerZz
      LexerZz
      Bronze
      Ik zou turn iets groter betten, ~200.
      Dan kan je op de river check/call spelen, afhankelijk van hoe groot hij bet.
      Bij minder dan 1/2 potbet zou ik callen.

As played zou ik zijn riverraise callen, ipv eroverheen te schuiven.
      QJ en XsXs beaten je hier.
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Op de turn doe je een ½pot bet. Villain hoeft dus slechts in 25% van de gevallen zijn out te hitten.
      (Bedrag wat hij moet callen / dat bedrag + pot) x100% --> (150/600) x 100 = 25%

Villain heeft 12 outs (three-of-a-kinds en two-pairs buiten beschouwing gelaten): 9 flushkaarten en 3 J's voor een straight. (12/46) x 100 = 26%.

Puur op basis van deze odds kan hij dus al profitabel callen. Het feit dat jij waarschijnlijk nog meer gaat betten en/of callen op de river (ook al hit hij zijn flush) maakt het des te winstgevender voor hem. Je schreeuwt bijna van de daken welke hand je hebt door op de flop te checken om vervolgens de turn te betten. Voor villain is het dus vrij duidelijk dat hij behoorlijk aan je kan verdienen door zijn flush te hitten.

Villain is zeer passief en dus een duidelijke drawchaser. Dit soort mensen moet je niet de odds geven om te callen. Groter betten als je gehit hebt en er draws liggen. Laat ze er voor betalen om de volgende kaart te zien.

Op de turn zou ik 225 betten (villain heeft dan 30% nodig) maar waarschijnlijk gaat hij dan nog callen vanwege de implied odds. Op de river komt de flush aan waar je bang voor moet zijn (omdat er van deze kleur al twee op de flop lagen.) Persoonlijk zou ik hier check-call of zelfs check-fold spelen. Zeker zijn re-raise op de river niet AI pushen. Villain is passief en heeft dus 99% van de gevallen een sterke hand als hij het initiatief neemt.
    • 100Alexandra
      100Alexandra
      Bronze
      Hoe merk je dan dat hij passief is pvip is 68 en de pfr 17 maakt het verschil in deze twee dat dan uit?
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door 100Alexandra
      Ik heb 51 handen van hem pvip 68 pfr 17 tot aggr van 0,9 hero 23/10/3,3 . Hij is een grote vis met veel geluk.
      Uit het artikel over statistieken (LINK)

AF (agressiefactor)

De AF weerspiegelt de verhouding tussen agressieve (bet/raise) en passieve (call) speelwijzes. De formule daarvoor is meestal relatief simpel: (bets + raises)/calls. Een AF van 1.0 zegt dus uit dat een speler ongeveer net zoveel bet en raiset als dat hij callt. Bij een AF kleiner dan 1 overheerst de passieve speelwijze en bij een AF groter dan 1 overheerst de agressieve speelwijze.
    • 100Alexandra
      100Alexandra
      Bronze
      hi pstrats, bedankt voor je uitleg. Weer wat geleerd
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      At your service. :P
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi 100Alexandra,

Welkom op het forum, en dan specifiek op het handpostgedeelte.

Op zich speel je wat mij betreft de hand vrij slecht. Je zou, zoals anderen al aangeven, de turn wel wat groter kunnen betten, 200 of 250 oid, maar ik wil ook niet muggeziften, dat is hier op zich niet zo'n probleem.

Echter, je hebt op de turn een straat, en op een T987 board. Villain zou wat mij betreft toch wel een hele rare vogel zijn, wil hij jou op de river reraisen met minder dan een J op dat board. Hij krijgt met 2 pair nooit value van slechtere handen, want het board schreeuwt gewoon om een of andere straat.

Je valuebet op de river vind ik wel prima, je krijgt daar altijd nog wel een call van 2 pair of een set. Op het moment dat villain reraised echter, lig je of achter, of villain heeft de jack, of hij heeft werkelijk geen idee wat hij aan het doen is en is gewoon random op knopjes aan het drukken.

- villain heeft de jack: dan is callen het beste, als hij de Q ook heeft ligt hij voor, en ben je beat, als hij de Q niet heeft krijg je een split pot en maakt het dus qua equity niks uit of je called of all in pushed.

- villain heeft iets beters: dan is folden het beste, echter, je krijgt wel zeer goede odds, en omdat hij ook nog steeds op Jx kan zitten, kun je toch beter callen, als je de mogelijkheden bij elkaar optelt.

- villain heeft geen idee en zit random op knopjes te drukken: dan is callen ook het beste, zelfs als hij geen idee heeft is de kans nog best groot dat je hier beat bent, of een split pot heeft, en als hij werkelijk zo dom is hier nog zwakkere handen dan Jx te reraisen, dan komen er veel betere en duidelijkere spots waarin je zijn chips binnen kan harken.

Je push op de river is dus op geen enkele manier te verantwoorden, wat villain's reden voor de reraise is, callen is altijd beter dan nog eens reraisen. Call river dus, en probeer tijdens handen altijd te bedenken welke mogelijkheden er zijn, en hoe er onder die verschillende omstandigheden op jouw actie zal worden gereageerd.