AQs op de button

• BrightNet
      BrightNet
      Bronze
      Full Tilt Poker
      No Limit Holdem Ring game
      Blinds: $0.05/$0.10
      8 players
      Converter

Pre-flop: (8 players) Hero is Button with Q A
      2 folds, MP1 raises to $0.6, 2 folds, Hero raises to $1.8, 2 folds, MP1 calls.

Kan ik in deze positie 3-betten met m'n AQs (zat nog maar net aan tafel dus had geen reads/stats)?
  • 8 antwoorden
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Ja. Op deze manier krijg je veel meer info over zijn hand dan wanneer je flatcaleld. je zit in positie dus je kan het veroorloven om een flop te zien en op 10NL lig je voor op zijn openingrange
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Het hangt van een aantal dingen af of het verstandig is.

Villain raiset wel behoorlijk fors naar 6 keer de big blind. Je moet wel een behoorlijke read op hem hebben dan (dat had je niet), wil je hem hier re-raisen. Je raise is goed naar de 3 keer zijn inzet en de positie is natuurlijk ook goed. Je krijgt ook redelijke informatie met deze raise...
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      perfect gespeeld
      anders weet je niet waar je staat
      je moet hier raisen voor info anders kan het even goed zijn dat hij een monster heeft QQ+/AK en dan ben je dominated zonder dat je het weet
      als hij reraist easy fold
      callt hij cbet je gewoon en als hij je dan callt of raiste en je hebt niet gehit moet je opgeven
      Hit je wel moet je met TP broke gaan imo
      fold hij dan mag je blij zijn :)

groeten
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TimothyVdp1
      perfect gespeeld
      anders weet je niet waar je staat
      je moet hier raisen voor info anders kan het even goed zijn dat hij een monster heeft QQ+/AK en dan ben je dominated zonder dat je het weet
      als hij reraist easy fold
      callt hij cbet je gewoon en als hij je dan callt of raiste en je hebt niet gehit moet je opgeven
      Hit je wel moet je met TP broke gaan imo
      fold hij dan mag je blij zijn :)

groeten
      Zoiets ja ... met 8 man is 3betten tegen een middle position raise in positie de best mogelijk zet om de redenen hierboven aangehaald :)
    • BrightNet
      BrightNet
      Bronze
      Okee, preflop kan dus.
      Het was overigens niet geheel 'in the dark' ik had 'm in de voorgaande handen een keer preflop all-in zien gaan met A9o tegen iemand die wat miniacaal gedrag vertoonde (maar ik zat niet lang genoeg aan tafel om dat te kunnen beoordelen).

Hierbij de hand as played:

Full Tilt Poker
      No Limit Holdem Ring game
      Blinds: $0.05/$0.10
      8 players
      Converter

Pre-flop: (8 players) Hero is Button with Q A
      2 folds, MP1 raises to $0.6, 2 folds, Hero raises to $1.8, 2 folds, MP1 calls.

Flop: 4 8 4 ($3.75, 2 players)
      MP1 checks, Hero bets $2, MP1 calls.

Turn: 8 ($7.75, 2 players)
      MP1 checks, Hero checks.

River: K ($7.75, 2 players)
      MP1 checks, Hero checks.

Results:
      Final pot: $7.75

*** SUMMARY ***
      Results follow (highlight to see):
      Hero shows [Qs As] two pair, Eights and Fours
      MP1 shows [Th Ah] two pair, Eights and Fours

Ik heb dus de lijn zoals TimothyVdp1 die had beschreven gevolgd.
      Nu vraag ik me af of de c-bet hoger had gemoeten en of een bet op de river nog verstandig was geweest?

Overigens, wat is jullie mening over de wijze waarop villain deze hand speelt?
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      goed gespeeld imo
      ik zie niet in wat je callt op de flop dat ineens gaat folden tegen een riverbet
      Je zou kunnen overwegen om een 2nd barrel te doen omdat mensen vaak onbewust floaten

over villain: zou je het leuk vinden om AT te spelen tegen een 3bet OOP? ik niet iig dus dan weet je ook wat ik ervan denk :D (hij moet dus PF duidelijk folden en al zeker na je cbet)

groeten
    • BrightNet
      BrightNet
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TimothyVdp1
      goed gespeeld imo
      ik zie niet in wat je callt op de flop dat ineens gaat folden tegen een riverbet
      Je zou kunnen overwegen om een 2nd barrel te doen omdat mensen vaak onbewust floaten

over villain: zou je het leuk vinden om AT te spelen tegen een 3bet OOP? ik niet iig dus dan weet je ook wat ik ervan denk :D (hij moet dus PF duidelijk folden en al zeker na je cbet)

groeten
      Oke, dat vond ik dus ook.
      Ik had 'm na zijn beide calls op TT-QQ of AK gezet, dus vandaar dat ik na de flop geen actie meer ondernam.
    • BrightNet
      BrightNet
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door NLDPeter
      Ja. Op deze manier krijg je veel meer info over zijn hand dan wanneer je flatcaleld. je zit in positie dus je kan het veroorloven om een flop te zien en op 10NL lig je voor op zijn openingrange
      Oh ja, wat ik me nog afvroeg, op welke limiet(en) lig je achter?