NL2: jullie mening graag.

• michel2311
      michel2311
      Bronze
      Dit was mijn 3e pot aan deze tafel had dus nog geen reads. Persoon bleek later wel een loose player te zijn.

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (7 handed)

Known players:
      BB:
      $0.67
      MP1:
      $2.00
      MP2:
      $2.32
      MP3:
      $2.68
      CO (Hero):
      $1.97
      BU:
      $1.15
      SB:
      $1.97

Preflop: Hero is CO with A, K.
      3 folds, Hero raises to $0.08, BU folds, SB raises to $0.28, BB folds, Hero calls $0.20.

Flop: ($0.58) 4, K, A (2 players)
      SB checks, Hero bets $0.42, SB raises to $1.69, Hero calls $1.27(All-In).

Turn: ($3.96) 2 (2 players)

River: ($3.96) T (2 players)
  • 4 antwoorden
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Je hebt natuurlijk geen idee hoe groot zijn resteal range is, je zit wel in de cutoff. Maar veel NL2 spelers zullen dat niet weten. Ik verwacht ook niet veel NL2 spelers die zullen 3betten uit positie met suited connectors.
      Ik denk dat je moet callen hier. Al zal je soms tegen KK of AA zitten. QQ met een spade zal hij hier ook zo spelen net zoals AQ met een spade.Maar hij kan hier net zoals jij AK hebben. (Hoewel hij die handen beter direct zou moeten betten ipv checkraisen) Zoals ik al zei, verwacht ik niet dat hij Ts9s heeft of QsJs.
      Tegen al deze handen samen heb je maar 47,6%. equity. Maar je moet na zijn checkraise nog maar 1.27$ callen in een pot van 2,69$. Easy call eigenlijk. Haal ik er de AQ met Q spade uit, dan heb je nog steeds 43,7% equity, dus kun je nog steeds callen.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Lijkt me prima gespeeld , tis natuurlijk wel even schrikken en voelt wat raar , maar wat ninja zegt klopt gewoon :)
      Dit kan best QQ/AQ met een Q of spade zijn , samen met splits tegen AK enz enz :-)
    • michel2311
      michel2311
      Bronze
      Lijkt dat ik dus alles goed gedaan heb alleen een beetje pech dat ik AA tegen had. Alleen dat verhaal van equity is abracadabra voor mij. Zal eens kijken of ik hier wat van kan vinden hier.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Ja dat is inderdaad iets waar je wss nog aan zal moeten wennen maar je leert dat heus snel ;)
      Het gaat erover (kort samengevat) dat we villain een range (een verzameling van handen die mogelijk zijn) geven en berekenen hoeveel kans (equity) onze hand heeft tegen zijn 'range'