Sng 2,50 + 0,40 9handed to passive?

• 100Alexandra
      100Alexandra
      Bronze
      Hi, mijn 2e hand hier dan die ik post. In principe ben ik er tevreden met mijn spel hier. Maar wat vinden jullie ervan? De stats zijn pvip/pfr/af sb Hero 16/14/5 was vlak daarvoor er gelukkig AK en AQ en hoge pocket veel dus lijk nu agressiever. BB 25/10/3,0 .

$100/$200 No Limit Holdem
      888
      6 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG ($1,611)
      UTG+1 ($1,338)
      CO ($580)
      BTN ($1,520)
      Hero (SB) ($2,984)
      BB ($5,467)

Pre-Flop: ($300, 6 players) Hero is SB J:club: K:diamond:
      3 folds, BTN calls $200, Hero calls $100, BB checks

Flop: 10:diamond: 4:club: K:heart: ($600, 3 players)
      Hero bets $300, BB raises to $600, BTN folds, Hero raises to $900, BB calls $300

Turn: 10:club: ($2,400, 2 players)
      Hero goes all-in $1,884, BB calls $1,884

River: A:club: ($6,168, 2 players, 1 all-in)

vraag 1: Wat kan beter?
      vraag 2: Hoe reageer je als gelijk in de chat verschijnt hoe goed de BB speelde en zijn flush wist te behalen "hij had 25% kans en calde daarom" citaat van hem.
  • 1 antwoord
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi 100Alexandra,

Preflop is wat mij betreft al lastig, ik zou zelf meestal folden daar, hoewel callen op zich niet slecht is. Ik fold daar omdat KJo niet een zeer sterke hand is, het is geen AK of QQ o.i.d., en omdat je toch uit positie zit tegen 2 spelers, en dat is altijd erg lastig spelen met handen waarmee je alleen top pair hebt.

Op zich is callen echter, nogmaals, niet verkeerd. Op de flop bet je 300, dat vind ik op zich prima. Vervolgens krijg je een miniraise van bb, waarop je een maar zeer sumiere read hebt, en die op zich weinig reden heeft hier te bluffen. Jij zit uit positie tegen 2 spelers, limped in, en toch bet je direct uit op de flop, wat voor hem toch reden zou moeten zijn te denken dat jij een hand hebt.

Je speelt echter niet een heel hoge limiet hier, dus met top pair zou ik daar zeker nog wel callen. Tx, QJ zijn nog wel mogelijk, hoewel die handen overplayed zouden zijn als BB die zo speelt. Wat het nut is van het wederom 'terugklikken' van de hand is mij totaal niet duidelijk. Hier bereik je volgens mij helemaal niks mee. Geen enkele hand gaat folden, en je geeft zelf duidelijk aan dat je meestal geen draw hebt, verder geef je villain de kans all in te reraisen met een draw, waartegen jij gezien de stacksizes zou moeten folden, omdat je dan eigenlijk nooit genoeg kans te winnen hebt tegen zijn gehele range om te kunnen callen.

Vervolgens krijg je een T op de turn, en push je all in. Ook hier begrijp ik niet veel van. Tx ligt natuurlijk nog steeds in de range van BB (je hebt hem nergens de kans gegeven die hand te folden), en daarmee gaat hij zeker callen. Verder heb je nog wel kans dat villain met zwakkere Kx handen called, maar je hebt zelf de op een na grootste stack, en je kunt je afvragen of je hier dan broke moet gaan met zo'n marginale hand tegen de big stack. Dit deel van de hand is voor mij moeilijk te beoordelen, omdat ik op de flop al had gecalled, dan had ik de turn gewoon gechecked met het idee een kleine bet op de turn te callen, en een grote bet te folden. Het risico van all in gaan kun je hier niet nemen tegen de big stack met deze nare turn.

vraag 2: Hoe reageer je als gelijk in de chat verschijnt hoe goed de BB speelde en zijn flush wist te behalen "hij had 25% kans en calde daarom" citaat van hem.

"nh, gg"

Het pokerspel kan frustrerend zijn, maar het ergste wat je kunt doen is deze frustratie te uiten op je tegenstanders. BB speelt de hand niet goed, en daarom heb je er baat bij als hij plezier heeft in het spel en denkt dat hij wel goed aan het spelen is, dan blijft hij tenminste terugkomen.

Nog belangrijker is wat mij betreft dat poker in mijn ogen een sport is, en dat schelden of bijdehand doen daar wat mij betreft niet bij hoort. Ik stoor me altijd ontzettend aan voetballers die zich niet kunnen beheersen waardoor er domme opstootjes ontstaan, en ik vind verbaal geweld absoluut niet bij poker horen.

Ik zou kunnen adviseren je woede op een boksbal oid te uiten, maar uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat dit een averechts effect heeft. Als je stress voelt tijdens poker is het het beste om even een paar keer goed adem te halen, misschien kun je het raam openzetten en even frisse lucht inhaleren, en als je klaar bent met je sessie loop je even naar buiten en ga je iets ontspannends doen, rondje lopen ofzo. Dat is echt het beste, discussies aangaan, met of zonder verbaal geweld, daar schiet niemand iets mee op, jij zelf ook niet.

Ik hoop dat je iets aan mijn advies hebt. Probeer artikelen te lezen, coachings te volgens en video's te kijken, je spel in deze hand is niet goed, zo ver zelfs, dat het voor mij onbegrijpelijk is welke redenering er achter zit. Omdat je tevreden bent met je spel kan het zijn dat dit voor jou een hele normale manier van spelen is, en dan is het in mijn ogen beter om helemaal te stoppen met spelen, en eerst eens een weekje alleen maar te wijden aan het bestuderen van het spel. Misschien kun je alle artikelen nog eens doorlezen, of kun je het boek van collin moshmann (nieuwe coach voor pokerstrategy) lezen, hier heb ik toen ik pas begon met spelen ook veel aan gehad. Als je op deze manier speelt lijkt het mij niet mogelijk winstgevend te spelen, dus mijn advies zou zijn even een tijdje alleen maar te studeren, zo kunnen de opvattingen die je nu over het spel hebt een beetje vervagen, zodat de nieuwe informatie beter kan blijven hangen.

Succes!