Nl10 Sss A4

• Timbo925
      Timbo925
      Bronze
      Titan Poker 0.10/0.20, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button Button ($15.06)
      SB SB ($9.30)
      BB BB ($2.00)
      UTG UTG ($7.06)
      UTG+1 ($9.75)
      MP ($3.67)
      MP ($2.51)
      CO-1 ($1.80)
      CO CO ($2.37)

Preflop: , UTG calls 0.10, 4 folds, CO calls 0.10, Button calls 0.10, SB calls 0.05, BB checks.

Flop (0.50) 5:heart: 3:diamond: 8:diamond:
      SB checks, BB checks, UTG checks, CO bets 0.25, 4 folds

BB folded 4:heart: A:spade:

BB wins 0.75 with High card: Ace

Ik wil hier effe controleren of ik odds en outs nu goed versta. Leo zei om zo iets te doen dus doe ik het maar hé :D

Ik krijg dus een gratis flop te zien en ik hit nix. Wel heb ik 4 outs voor een straat (namelijk een 2) en dan nog eens 3outs voor een A. De A is niet echt clean odds dus tel ik maar 1 ipv 3.
      In totaal heb ik dus iets van 5outs wat me odds van 4:1 geeft.
      (op turn en river)
      ik moet 0.25$ investeren om te callen wat dus zou willen zeggen dat de pot 1$ moet bezitten. Dus moet ik hier folden

Maar stel dat CO nu 0.10$ Bet dan zou ik kunnen callen omdat de pot hier 0.40$ moet bevatten om winstgevend te callen.
  • 5 antwoorden
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Hallo Timbo925,

Hele goede vraag, veel mensen hebben problemen om hun pot odds te berekenen. Om even terug te komen op je vraag. Je hebt hier idd 4 clean outs voor je straightdraw, en 3 outs voor je Aas. Dit zijn geen clean outs, dus zou je idd hier 1 out kunnen rekenen. Dan kom je op 5 outs uit.

Voor een Gutshot straight draw heb je respectievelijk 11:1 en 5:1 nodig.
      Odds
      Als je goed kijkt staat er dat wanneer je van Flop tot Turn gaat je odds van 11:1 nodig hebt.

In dit voorbeeld hebben we 5 outs, wat neerkomt op 5/47 = 0,106
      je zult dus hier 8,43:1 nodig hebben om winstgevend te callen.

Pot Odds= Mogelijke winst : Te callen bedrag
      Pot Odds= 0,75$ : 0,25
      Pot odds= 3 : 1

Hier kun je dus niet winstgevend callen.
      Pot Odds

Hopende je zo je genoeg te hebben geinformeerd.

M.v.g.
      Danny
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Ik zou jezelf met Ax (A4o) helemaal geen out geven voor die Aas. Dus enkel een Gutshot. Maar dat is mijn mening sinds er mensen zijn op microlimieten die met AK enzo limpen.

Ik zal het even simple houden want met Draws ga je meestal ook om met Implied odds.

Je fold is goed sinds Villain je pot odds geeft van 3:1.

Als hij 10c bette ipv 25c dan kon je hem ook niet callen sinds je Pot odds berekent over 1 straat (= 1 kaart) dus met 5 outs die jij suggereert heb je odds van 8,4:1 = 11%
      de pot moet dan 85c zijn om die 10c call van jou te rechtvaardigen.
    • Timbo925
      Timbo925
      Bronze
      KK thx ik snap nu het principe.

Maar waneer moet je dan rekening houden met de Odds van Turn en River tesamen? is dat dan alleen als je All-in moet gaan op de flop?
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Timbo925
      KK thx ik snap nu het principe.

Maar waneer moet je dan rekening houden met de Odds van Turn en River tesamen? is dat dan alleen als je All-in moet gaan op de flop?
      Wanneer je rekening moet houden met de odds van turn en river, dan ga je er van uit dat je all in op de flop bent.

dan kun je dit berekenen door outs/47 + outs/46 te doen.
      46/47 staan voor de onbekende kaarten die je niet kent.

Ik zou zeker dit artikel nog eens doorlezen:
      Outs/Odds/PotOdds
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Zou voor de A hier ook geen out nemen omdat er dan andere straight mogelijkheden zijn. Maar met 4 of 5 outs heb je niet de odds om door te gaan.

Je kan idd de turn en river samen nemen wanneer je AI bent, omdat je dan verzekerd bent van een showdown. Heb je nog een reststack, dan zal je mss nog een bet moeten callen op de turn, dus dan moeten je odds beter zijn.

Zou zeker het artikel dat sharkking linkte over outs/odds/potodds goed lezen.