Sng 2,50 Push met AJs tegen fish in bubble?

• 100Alexandra
      100Alexandra
      Bronze
      Ik zit met een fish rechts en een tag links van mij de BB zit gehele game op satout. Eerder al een battle gehad met de fish. Mijn AJs tegen zijn zwakkere A wat op een splitpot uitkwam :facepalm: . Bij deze hand dacht ik dat hij weer wilde stelen. Dus push op zijn raise. Of had ik beter kunnen folden om eerst de satout eruit te laten gaan.

Wat is de juiste beslissing?

$75/$150 No Limit Holdem
      888
      4 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      CO ($4,861)
      Hero (BTN) ($1,372)
      SB ($6,672)
      BB ($595)

Pre-Flop: ($225, 4 players) Hero is BTN J:diamond: A:diamond:
      CO raises to $300, Hero goes all-in $1,372, 2 folds, CO calls $1,072

Flop: 9:club: 4:diamond: J:club: ($2,969, 2 players, 1 all-in)

Turn: 10:diamond: ($2,969, 2 players, 1 all-in)

River: 7:spade: ($2,969, 2 players, 1 all-in)

Final Pot: $2,969
  • 1 antwoord
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi 100Alexandra,

AJs is hier niet goed genoeg om 2 buy ins voor in te zetten. Als bb op sit out staat, dan ga je sowieso 3e worden als je blijft folden, en is je stack dus sowieso 20% van de prijzenpot waard, ~2 buy ins dus.

Dan moet je wel erg ver voorliggen wil je hier profitabel all in kunnen gaan tegen een speler die hoogstwaarschijnlijk niet meer gaat folden.

Zelfs als BB niet op sit out zit is dit overigens een fold volgens mij. Met deze website kan ik uitrekenen wat stacks waard zijn in een specifiek geval.

Als we folden is de stackverdeling 4861, 1372 (hero), 6822, 445. Tenminste, tenzij sb de sit out bb niet besteelt, dat lijkt me onwaarschijnlijk natuurlijk. Jouw stack is in dat geval 20.192% van de prijzenpot waard.

Als we hier all in gaan en verliezen zijn we onze hele stack kwijt, en is onze stack 0% van de prijzenpot waard.

Als we hier all in gaan en winnen dan is de stackverdeling 3489, 2969 (hero), 6597, 445. Onder die omstandigheden is onze stack 27.653% van de prijzenpot waard.

Wat we willen weten, is hoeveel kans te winnen we nodig hebben als we all in gaan, om hier een profitabele push te maken. Wat we dan kunnen doen, is een all in vergelijken met een fold, en dan zien welke kans te winnen nodig om een all in precies even profitabel te maken.

foldstack = winststack * kans te winnen + verliesstack * kans te verliezen.

Als we de kans te winnen van AJo tegen CO p noemen, wordt de formule:

20.192 = 27.653 * p + 0 * (1-p)
      20.192 = 27.653p

p = 0.73, benodigde kans te winnen is 73%

Als we dan AJs invullen in een equilator, en kijken welke hand we moeten tegenkomen om een breakeven all in te kunnen maken, dan zien we dat we zelfs tegen een any two range (100% dus), maar 65% kans te winnen hebben, en dus bij lange na niet genoeg.

De enige manier waarop de push met AJs dus goed is, is als je folding equity hebt, maar dat verwacht ik absoluut niet, want villain krijgt hele goede odds, en kan niet verliezen dit toernooi door alleen de hand te verliezen.

Omdat BB op sit out zit, weet je al helemaal zeker dat je itm komt als je blijft folden (tenzij je AA oid krijgt natuurlijk), dus wordt de fold ten opzichte van de push nog beter.

Ik hoop dat je mijn uitleg kan volgen, want dit is redelijk belangrijke informatie. In het kort komt het erop neer dat als er zo'n hele kleine stack aanwezig is, je HEEL erg voorzichtig moet zijn met all in calls op de bubble, want verliezen is in die situaties heel duur.

Ik heb hier jouw hand natuurlijk als voorbeeld genomen, maar AKs heeft 67% kans te winnen tegen een any two range, en die moet dus ook gefold worden hier (!).