NL4: KQ met flop K4K

• michel2311
      michel2311
      Bronze
      Call de raise voor mij en de flop geeft setje K's. Probeer wat value in de pot te krijgen door niet gelijk te overbetten. Na de turn heb ik een full-house en ga ik all-in. Heb ik dit goed uitgespeeld of had ik niet all-in moeten gaan??

$0.02/$0.04 No Limit Holdem
      OnGame
      9 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG pacherisu ($4.14)
      UTG+1 ShallowRed ($5.06)
      MP1 Talio555 ($4.44)
      MP2 elhamdurulla ($11.97)
      MP3 michel2311 ($8.64)
      CO luzi1983 ($3.82)
      BTN xris.777 ($1.93)
      SB -nebba- ($4)
      BB x_impACT_x ($3.76)

Pre-Flop: ($0.06, 9 players) michel2311 is MP3 K Q
      3 folds, elhamdurulla raises to $0.12, michel2311 calls $0.12, 1 fold, xris.777 calls $0.12, 2 folds

Flop: K 4 K ($0.42, 3 players)
      elhamdurulla checks, michel2311 bets $0.42, xris.777 folds, elhamdurulla calls $0.42

Turn: 4 ($1.26, 2 players)
      elhamdurulla checks, michel2311 goes all-in $8.10
  • 5 antwoorden
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Hey Michel2311,

Goed bezig met handen posten! Keep it up!

Dat gezegd hebbende: Ik vind deze hand niet optimaal gespeeld.
      Of je call preflop goed is, weet ik niet goed (laat dat graag aan de handjudje over), maar ik denk dat het enige voordeel dat je hebt door te callen is, dat als verder niemand callt, je postflop in positie speelt. Maar aangezien je vanuit MP callt, denk ik dat de kans aanwezig is dat CO en/of BU ook kunnen callen, waardoor het postflop al erg lastig speelt. Ik denk dus dat ik zou folden.

Op de flop is er weinig dat je verslaat en wil je value halen. Als je tegenstander een callingstation is of je weet dat hij zijn handen erg moeilijk kan wegleggen, kun je idd wel potsized betten (meer zou ik hier nooit doen, geen enkele reden voor). Als hij wat nittier is zou ik een halve pot betten.

Turnkaart is natuurlijk mooi voor je, maar je doet dan een giga-overbet. Ik denk dat er nog maar 2 handen zijn die je gaan callen: Kx (waartegen je een split pot hebt) en 44. Al zijn andere handen gaat hij wegleggen, omdat jouw bet gewoon veel te groot is. Je haalt meer value uit je hand als je ook hier gewoon een halve tot een hele pot bet (afhankelijk van de speelstijl van je tegenstander). De kans dat hij met slechtere handen callt is dan veel groter.

Pas er sowieso mee op dat je niet per definitie speelt naar je handsterkte (daarmee bedoel ik: direct pushen als je een monster hebt, bijvoorbeeld). Een oplettende tegenstander gaat hier direct gebruik van maken namelijk.

Tot slot nog 1 ding: op de flop hit je geen set, maar trips. Een set heb je alleen als je three of a kind hit terwijl je zelf een pocketpair in je hand hebt. :)
    • michel2311
      michel2311
      Bronze
      Ja gisteren weer bijna 200 handen gespeeld en dan zitten er een aantal tussen die misschien beter kunnen. :D

Maar ik kan je redenatie wel begrijpen. Achteraf is dit meer een bet geweest om de betere handen te laten folden terwijl deze naar mijn mening op dat moment niet in het spel waren. Een bet voor value was dus inderdaad beter geweest.

Preflop heb ik gecallt omdat ik van mening was dat ik geen superhand had maar dat deze zeker speelbaar was aan deze tafel. Ik zat aan een tighte tafel met een gemiddeld VPIP van rond de 20%. De CO en BT folden tot dat moment nagenoeg alles. Bij een raise achter mij had ik deze hand direct opgegeven.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      gereserveerd voor coaching
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      zoals besproken is de shove op de turn niet goed gezien ie dan echt niet zo licht zal callen.
      Hangt ook veel van reads af hoe je hier max value haalt , en hoe licht hij downcallt in zo spots.
      Callt ie PP , callt ie soms A hi op de river? enz...
    • michel2311
      michel2311
      Bronze
      Nogmaals bedankt voor de uitleg gisteravond. Ondanks dat ik niet alles goed kon volgen toch heel veel opgestoken. Ben er de volgende keer weer bij. Nu eerst alles nog een keer analyseren. :s_cool: