selfmade omahaguide ( beginning)

• benjamin04
      benjamin04
      Totaal
      heb wat boeken gelezen en ook wat info opgezocht en heb mezelf een document gemaakt met wat info.
      enige reacties hierover?

http://www.scribd.com/doc/73062334/Omaha-Guide

kleine edit : is tuurlijk alleen nog maar handen die gespeeld kunnen /mogen worden.
      niet al deze handen speel je na raise en reraise. zover zit ik nog niet.
      maak deze doc vooral voor mezelf, maar was es benieuwd naar enige comments.
      Of dingen om er bij toe te voegen.

mvg
  • 10 antwoorden
    • Winterdream
      Winterdream
      Bronze
      Euhm ik had wat problemen met je dialect...Voor je zoiets post toch minstens ff leesbaar proberen te maken :D
    • Lamapalooza
      Lamapalooza
      Bronze
      Welk dialect? Vreemd...
      Ik vind het een goede basis voor de beginnende speler.
      Niet heel grondig gelezen, maar van wat ik wel las denk ik dat het een solide tekstje is voor iedereen die net op het punt staat te beginnen met omaha en geen al te grote fouten wil maken door handen verkeerd te spelen of te beoordelen.
      Nice!
    • benjamin04
      benjamin04
      Totaal
      dialect?
      zijn natuurlijk niet echt volmaakte NL zinnen. Is eerder samenvatting met wat losse schrijfstijl.
      denk toch niet dat er echte brugse woorden instaan.

en thnx lamapalooza.
    • rrrood
      rrrood
      Bronze
      ik mis de G ?
    • Amnesia85
      Amnesia85
      Bronze
      Scribd is down as of 18:53 EST for maintenance.

Sorry for the inconvenience. We'll be back shortly.
      Please see the Scribd Status Page for the latest details.

If you're still seeing this page in a few minutes, try clicking your browser's "refresh" button.
    • Winterdream
      Winterdream
      Bronze
      Misschien lag het dan ergens anders aan, dat programma ofzo, maar heel veel woorden missen een letter in de versie die ik zag. Plus dat de meeste Engelse woorden ook verkeerd geschreven waren. Ik kon het iig niet lezen. Misschien gewoon de platte tekst hier knippen en plakken op het forum? Het was immers maar 1 aviertje toch?
    • benjamin04
      benjamin04
      Totaal
      OMAHA STARTING HANDS AND INFO
      Pocket 7 is laagste hand waarmee topset gemaakt kan worden, zonder dat er straight mogelijk is.
      2 + 1 gapers on top voor straight + oes = fold = gedomineerd.
      Starthanden met one or two gapers in midden of einde zijn heel sterk voor wrap straight te vormen
      ( bijv JT87, QJ97, QJ87)
      Smallest playable rundown = 6-5-4-3 ( niet lager anders geen 13 card nu draw )
      Handen met twee gaps on top = trash, behalve met ace high in de hand
      Suited handen zijn extreem belangrijk, om mede straights en dergerlijke te overtreffen. + extra outs tegen sets.
      Probeer zo weinig mogelijk unsuited straight handen te spelen.

Starting hands :
      • Geen handen met danglers spelen
      • Premium hands : 4cards T and higher
      • big double pairs.
      • Ace-high broadway wrap hands : 4 kaarten 9 en hoger headed by an ace ( bijv AKQ9, AKJ9, AQJ9) ( 1 gapes en 2 gapes in midden of einde. Ook goed on top, aangezien het ace high is.
      • Rundowns : 4 kaarten die perfect connecteren ( liefst suited ) JT98 , 9876, … hebben redraw en 13 crad straight nutdraw. ( smallest rundown is 6543) ( one gapers en two gapers in midden en einde )
      • Suited ace hands : suited ace met straight kans of pair of 2 broadway cards

 Suited ace met drie opeenvolgende : A♠9♦8♠7♥ ( nutflush + straightdraw ) gaat van AJT9 tot A654.
       Suited ace drie opeenvolgende with gap (nutflush + wrap ) ( is ace high dus gap on top is ok )
       Suited ace met offsuit pair : set + nutflush is goeie hand ( hoe groter paar hoe beter, niet lager dan 7 !) bijv A♠9♠8♣8♥. Liever offsuit pair wegens meer kans op flush.
       Suited ace broadway with dangler ( enige hand waar dangler ok is ) ( straightkans ) ( bijv A♠Q♣K♦5♠)

• QQ JJ TT is te gevaarlijk wegens dominated + transh. Enkel ok in late positie om te raisen + als de andere kaarten connecteren. Q♠Q♣9♥3♦ is trash maar Q♠Q♦J♠T♥ is ok wegens straight en flush opties. En set.
      • Double paired 88 77 ook goed wegens groot set percentage ( niet lager dan 7 )
      • AA met broadwaycards + rundowns + suited ook mooi ( broadway wrap one gapers…)
      • Pairs with suited connecters : bijv 9♠9♣8♣7♣

AL DE REST WEGGOOIEN
    • Leondoro
      Leondoro
      Bronze
      Het is leuk om te weten wat leuke starthanden zijn maar je moet nog wel uit zien te vogelen welke handen je in welke positie wil gaan openen.. ;)
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Een starthandenkaart in Omaha is wel leuk om te maken... maar Omaha is toch echt een postflop spel. Je kan met een goede wrapper een speler ook zoek spelen ook al heb je preflop net iets minder kans.

De beste starthand in Omaha heeft geloof ik een winstkans van 66%... Dat kan postflop opeens heel anders liggen.

Belangrijker is dus om te leren hoe je na de flop verder speelt en waar je kansen dan liggen.
    • Leondoro
      Leondoro
      Bronze
      Toch is het imo wel het belangrijkste om een goede handselectie te hebben omdat je dan postflop veel vaker de dominating hand hebt... ;)

Edit: Ook de rake zorgt ervoor dat je tighter wilt spelen, zeker op de laagste limieten.

Obv is je postflop spel erg belangrijk maar je maakt t jezelf een stuk makkelijker met goede handen.