[45man SnG $1.50] A9s, early game

• TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      PokerStars - $1.36+$0.14|25/50 NL (9 max) - Holdem - 9 players
      Hand converted by PokerTracker 3

MP+1: 3,210.00
      Hero (LP): 1,405.00
      CO: 1,305.00
      BTN: 1,425.00
      SB: 965.00
      BB: 2,571.00
      UTG: 1,104.00
      UTG+1: 1,595.00
      MP: 1,385.00

SB posts SB 25.00, BB posts BB 50.00

Pre Flop: (75.00) Hero has 9:spade: A:spade:

UTG calls 50.00, fold, fold, fold, Hero calls 50.00, fold, fold, fold, BB checks

Flop: (175.00, 3 players) 9:diamond: 8:spade: J:spade:
      BB checks, UTG bets 125.00, Hero calls 125.00, BB raises to 300.00, UTG raises to 1,054.00 and is all-in

Ben ik hier pre te los? Zo nee, hoe speel ik deze draw het beste?
  • 3 antwoorden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Hi TheErwin,

Ik zou hier preflop nooit limpen, ik zie daar eerlijk gezegd het nu niet van in. Was wel een leuke limp geweest als UTG+1 en MP ook gelimped hadden, maar nu zit je met een speculatieve hand tegen bijna niemand zonder dat je perse positioneel voordeel hebt.

Gewoon folden preflop dus. Dit kun je first in wel raisen, maar een UTG limper isoleren is altijd gevaarlijk natuurlijk.

Hoe je die draw het beste speelt is lastig, het is niet zo'n handige hand, zo 3handed. Je draw is echter behoorlijk sterk, dus ik zou eerlijk gezegd de UTG bet raisen, en niet callen. Tegen TT+ heb je hier 46% equity, maar het zou wel fijn zijn als je handen als AK, AQ, AT, AJ, KQ kan doen folden, tegen die handen heb je weliswaar betere, maar niet veel betere equity.

Vervolgens zou je committed zitten, en kun je dus niet echt meer folden tegen bb en/of UTG. Echter, as played denk ik dat je wel all in moet. 3way tegen enerzijds setjes en top pair handen (BB) en anderzijds min of meer hetzelfde, heb je altijd nog ~42% kans te winnen. Als villains ook slechtere handen spelen, flushdraws bijvoorbeeld, dan wordt je equity niet echt veel minder. Je hebt hier met zoveel outs altijd nog dik de odds om 3way all in te gaan.

2way moet je ook all in, ondanks dat je odds tegen 1 tegenstander niet veel beter worden, omdat je 2way nog folding equity hebt. Daarom zou ik UTG dus ook raisen, hem van zijn hand afhalen hier lijkt me sowieso wel een goed plan, en we kunnen dit toch niet meer folden.
    • TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      Hoi,

Ik limpte mee omdat UTG al fi limpte, maar vond het zelf al beetje twijfelgeval. Op de shove van UTG ben ik ook allin gegaan en BB callde ook. Beide hadden een J + gutshot/sd, dus ik had idd nog >50% equity. Echter vond ik het ook nogal zonde om hier gelijk heel me toernooi leven op het spel te zetten, maar zulke situaties moet ik gewoon voorkomen met een fold pre-flop.

Bedankt! :)
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TheErwin
      Echter vond ik het ook nogal zonde om hier gelijk heel me toernooi leven op het spel te zetten
      Start je toch een nieuwe, deze was toch pas net bezig. Op zich is het als in de bb in zo'n situatie komt niet vervelend om met die equity voor je toernooileven te spelen hoor, we zitten toch nog heel ver van het geld.