prf actie met QQ aa op flop

• Drawinator
      Drawinator
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.1/$0.2 Fixed-Limit Hold'em (10 handed)

Preflop: Hero is SB with Q, Q.
      5 folds, MP3 raises, CO folds, BU 3-Bets, Hero caps, BB calls, MP3 calls, BU calls.

Flop: (16 SB) A, 2, A (4 players)
      Hero bets, BB folds, MP3 raises, BU folds, Hero calls.

Turn: (10 BB) T (2 players)
      Hero checks, MP3 bets, Hero calls.

River: (12 BB) T (2 players)
      Hero checks, MP3 bets, Hero calls.

Final Pot: 14 BB.
      Mee eens?
      Of call flop en folf uniproved?

Alvast bedankt
  • 2 antwoorden
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      De A zit erg vaak in zijn range, speelde hij een beetje solid of was het een huge donk?

Als hij solid speelde dan neig ik misschien al naar een fold op de flop. Het is misschien wat weak maar ik zie hem dit op de flop na de cap pre met niet veel anders doen dan met een A. Op het moment dat ie raised zitten er nog twee man in die beide ook een A kunnen hebben dus ik zet hem zo een beetje op AA, AK of AQ.

Nu call je zowel op flop, turn als river terwijl je gewoon erg vaak achter staat (of iig niet weet waar je staat).
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Flop maakt helemaal niet zo veel uit. Op de flop krijg je 1/20 om te callen. Je hit een Q 2/47 keer op de turn en je vangt ook nog wel 3*2 = 6 big blinds als je hit. Je krijgt dus praktisch de odds om te flop te callen voor je 2 outer, al is dit na rake wel zowat ~0 EV.

Op deze limieten zou ik zelf tegen unknown downcallen, omdat ik denk dat ze dit nog wel eens te vaak zouden kunnen doen met slechtere pocket pairs. Tegen tighte tegenstanders / TAGs zou je echter wel kunnen overwegen om de flop of anders de turn te folden.

Als je turn called moet je in ieder geval altijd de river callen, omdat er dan nooit meer wat verandert.

Edit: Om er nog even een berekening tegen aan te gooien hoe vaak ze dit dan ongeveer met een slechtere pocket pair zouden moeten doen:

Als hij Ax heeft (laten we AA negeren omdat dat maar 1 hand is), heb je nog altijd outs op de Q. In totaal hit je die Q ongeveer 8.5% van de tijd. Je wint dan 25 SB (19 SB pot op de flop voor jouw call + 3*2 SB aan 2 extra bets van hem + 1 raise van jou op de turn en river) als je hit terwijl je 5 SB betaalt als je niet hit. Dit heeft dus een verwachte waarde van 8.5% * 25 SB - 91.5% * 5 SB = -2.45 SB. Het kost je dus iets meer dan een big bet om hier down te callen als je achter ligt.

Als je voor ligt op een lagere pocket pair wint hij ongeveer in 8.5% van de gevallen omdat hij nog zijn 2 outer hit. Je verliest dan 5 SB als hij hit, terwijl je, onder de aanname dat hij de river checked als hij niet verbetert, je 21 SB wint als hij niet hit. De EV hiervan is 91.5% * 21 SB - 8.5% * 5 SB = +18.79 SB.

Het is nu verstandiger om down te callen als hij vaker dan 2.45 / (18.79 + 2.45) = 11.5% ~ 1/8 keer een lagere pocket pair heeft.

Ik denk dat unknown tegenstanders dat op dit limiet nog wel doen, maar ik moet wel zeggen dat ik dit limiet eigenlijk nooit meer speel. ;)