Welke strategie?

• michel2311
      michel2311
      Bronze
      Sinds enkele dagen ben ik met het welkomsbedrag aan het spelen. Eigenlijk heb ik wat documenten door gelezen en ben ik begonnen met spelen. Dit gaat vrij goed in 2 sessies heb ik mijn buy-in 2x verdubbeld door me te houden aan de documenten die op de site staan. Echter zijn dit de documenten van de BSS die ik toepas dit past dus eigenlijk totaal niet bij mijn BR ik zou eigenlijk $100 moeten hebben en ben begonnen met $30. Nu wil ik wel een stapje terug doen naar de MSS of SSS maar als ik in de documenten lees moet je daar bij een bepaalde stack weg van de tafel om je winst veilig te stellen. Maar ik speel op Betfair en daar hebben ze maar een beperkt aantal fullring tafels 4NL. Als ik dus van de tafel af zou gaan heb ik grote kans dat ik voorlopig ook geen (goede) plaats meer krijg. Is het mogelijk om de MSS toe te blijven passen als de stack groter wordt dan de limiet? Of is het beter om me toch op de BSS toe te leggen en misschien wat tighter te spelen om moeilijke beslissingen te voorkomen in de postflop fase? Ga overigens nog wat bij storten zodat ik de resterende $20 vrij krijg dan zal mijn BR ergens tussen de $60 en $70 liggen. Maar dit kan nog een tijdje duren.
  • 3 antwoorden
    • VipKen
      VipKen
      Bronze
      Het is inderdaad mogelijk om met MSS te blijven zitten aan tafel als je meer dan 10bb winst hebt. Maar dan moet je inderdaad stelselmatig overschakelen op BSS, wat wil zeggen dat je uw openingranges zal moeten verruimen en dat er meer postflop spel aan te pas zal komen.

Maar persoonlijk denk ik dat dit voor een beginnende speler misschien net iets te tricky is om verschillende strategiën door elkaar te gaan mengen. Het is beter om voor 1 strategie te kiezen en te proberen die eerst onder de knie te krijgen.

Veel succes aan de tafels :)
    • michel2311
      michel2311
      Bronze
      Ik heb vandaag dus eens geprobeerd om alleen MSS te spelen. BSS vind ik voor mij als beginneling postflop nog erg moeilijk ondanks alle goede adviezen hier. Kreeg direct in het begin een bad beat op mij KK, villian trof A op river. Maar waarschijnlijk lag het ook aan mijn bettingsize dat hij zover callde. Maar ondanks dit verlies van 2 dollar en een paar fouten toch minimale winst gedraaid vanavond. Ik denk dus dat ik toch maar eens de MSS door ga zetten om wat vastigheid te krijgen.

Misschien zal ik ook eens een blog gaan maken om al mijn pokeravonturen in te delen. :D
    • VipKen
      VipKen
      Bronze
      Ik kan je ook aanraden om handjes te posten om te laten beoordelen. Daar kan je ook veel uit leren.