[NL20SH] AJo in 3-way pot

• VipKen
      VipKen
      Bronze
      Villains behoren beiden tot de edele categorie der vissen.

Preflop een standaard raise naar 4bb, en ik krijg 2 callers. Flop geeft ons een rainbow met dan de 8 maar vooral de T die hun calling range vrij goed hitten, lijkt mij. Ik check hier vooral uit potcontrol, en om dus eigenlijk te voorkomen om geraised te worden.

Wat kan ik hier nu best doen callen, raisen (AI) of folden? Of had ik beter een cbet er tegenaan gegooid?

NL Holdem $0.20(BB) Replayer
      SB ($32.71)
      BB ($16.15)
      Hero ($7)
      CO ($23.85)
      BTN ($12.43)

Dealt to Hero J:heart: A:club:

Hero raises to $0.80, CO calls $0.80, BTN calls $0.80, fold, fold

FLOP ($2.70) 4:heart: T:club: 8:diamond:

Hero checks, CO bets $1.35, BTN calls $1.35, Hero ??
  • 5 antwoorden
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey,

Ik denk dat een cBet uit den boze is (je weet zelf wel waarom ;) )dus ik check hier.

Nou moet je even stilstaan bij het feit wat er gebeurd met hand ranges hier; zijn ze sterk of zwak? hoe is jou equity tegenover dit? Zijn je ''outs'' uberhaupt clean?

Let me know
      - Gerv
    • VipKen
      VipKen
      Bronze
      CO zal nog een tamelijk sterke handrange hebben, maar BTN kan hier preflop met een vrij wijde range callen 'om een flopje te kijken'.

Dus ik kwam ongeveer op het volgende uit

Board: 4:heart: T:club: 8:diamond:
             Equity   Winst   Split
      MP2    23.08%  20.77%   2.31% { AcJh }
      MP3    41.20%  39.18%   2.02% { JJ-66, AJs-A7s, KTs+, QTs+, J9s+, T8s+, 97s+, 87s, 76s, AQo-ATo, KTo+, QJo, JTo }
      CO     35.72%  34.31%   1.41% { JJ-22, AJs-A2s, K9s+, Q9s+, J8s+, T8s+, 97s+, 87s, 76s, AQo-A7o, K9o+, QTo+, JTo, T9o, 98o }

De top van hun range zouden ze wel 3betten. Bij BTN kunnen er misschien nog wat handen aan de top weggehaald worden als hij graag zou squeezen, want dan had hij hier een ideale spot preflop.

Dus ja, mijn equity is hier onvoldoende ...

Mijn outs zijn verre van clean. Ax handen zitten in hun range, waarmee zij mogelijk 2 pair maken, waardoor een A mij niet garandeert dat toppair met een goeie kicker voldoende is. Een J kan ook een aantal straightdraws doen aankomen.

Afgaand op de acties op de flop, ga ik er vanuit dat CO mogelijk iets gehit heeft. Zie niet in waarom hij hier anders tegen 2 spelers gaat betten, terwijl hij zelf niet de preflop aggressor was. Button callt, en is mogelijk een straight draw aan het chasen.
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Oh klein detail dat ik hier effe spot, met MSS raisen we pre naar 3bb als we first in zijn, 4bb is voor BSS (en zelfs dat is discutabel hoger dan NL10).
    • VipKen
      VipKen
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door noisecore
      Oh klein detail dat ik hier effe spot, met MSS raisen we pre naar 3bb als we first in zijn, 4bb is voor BSS (en zelfs dat is discutabel hoger dan NL10).
      ff algemeen over PF raise sizes

Raise je in elke positie naar 3bb? Vooral vanuit de SB denk ik dat een raise naar 4bb beter is, om het nu ook weer niet te goedkoop te maken voor de BB om te callen.

Voor UTG en evt ook MP kan je net omgekeerd redeneren. Daar is je openingrange tighter en dus sterker. Met die range wil je meestal zo snel mogelijk het geld in het midden. Aan de andere kant wil je ook voorkomen dat je in een multiwaypot terecht komt wanneer iedereen callt.

Vanuit CO en BTN is mijn range veel wijder, en dan is het imo beter iets kleiner te raisen naar 3bb om bij heftige reactie niet teveel te hoeven investeren.

Met vissen aan tafel maakt de raisesize meestal niks uit. Ze callen toch wel als ze mooie kaartjes hebben. En de weinige reg's die op mijn limiet zitten houden ook amper rekening met mijn raisesizing.

In deze hand zie je ook een voorbeeld van de situatie waar je in terecht komt als er een aantal gewoon callen. Een cbet is hier uit den boze, en na de cbet en call zijn we zelfs genoodzaakt te folden. Als ik de flop hier heads up had gezeten was het een ander verhaal geweest.

Board: 4:heart: T:club: 8:diamond:
             Equity   Winst   Split
      MP2    60.41%  57.51%   2.90% { JJ-66, AJs-A7s, KTs+, QTs+, J9s+, T8s+, 97s+, 87s, 76s, AQo-ATo, KTo+, QTo+, JTo, T9o, 98o }
      MP3    39.59%  36.69%   2.90% { AcJh }
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door noisecore
      Ik vind op uNL dit wel fine, de tighter je UTG raised, de meer je pre kan raisen voor strong potbuilden

@ Ken, ja je hoeft men geen range te geven. iemand bet & 1 called dus equitywise doe je het dan niet geweldig. Vooral als je outs niet clean zijn ;)

Mvg,
      Gerv