Gratis dingen winnen in our generation online

• Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Ik ben wat in de ban van het fenomeen "gratis dingen winnen online". Normaal ga ik hier nooit op in, maar heb laatst meegedaan aan 'de eindbaas actie' van Coolblue (online webshop) en ben hier sindsdien wat over gaan opzoeken en wat over gaan nadenken. In hoeverre denken jullie dat deze acties ooit legit zijn? Heb hierover al een andere post gemaakt (Ideeën nodig) die van J&B Belgium is en dus wel redelijk trustworthy denk ik. Maar nu vraag ik mij af, als het allemaal zo gemakkelijk gaat en bedrijven voor je emailadres (mijn spamemailadres wat ik dus opgeef) prijzen willen gaan uitrijken kan het dus redelijk tof zijn om hier vaak aan mee te doen. Maar in hoeverre zie je dan ooit die prijzen? Ikzelf heb nog nooit iets gekregen aangezien ik nooit meedoe, maar misschien hebben leden van onze community hier al ervaringen mee die ze willen delen?

Ik was nu bv aan het kijken naar deze site http://www.backpacks.co.uk/ waar je zogezegd een iphone kan winnen als je liked en emails van de site zelf wilt ontvangen. Misschien zou het ook leuk zijn om hier dan de 'legit acties' te posten zodat iedereen eraan me kan doen, just an idea :)

Xeno
  • 15 antwoorden
    • Lamapalooza
      Lamapalooza
      Bronze
      Ik heb in mijn jonge jaren, zo op het einde van de jaren '90, eens een tekening gemaakt voor Fina (je weet wel, benzinepompen) en toen heb ik een doos lego gewonnen. Legit! :)
    • mvd1978
      mvd1978
      Bronze
      Ik doe er vrijwel nooit aan mee, echter, het laatste wat wél werkte is een enquette invullen voor zgn. seizoenskaarten bij een spel wat meerdere strategen spelen: Online Soccer Manager.

Eerst had ik per telefoon 2 keer seizoenskaarten gekocht en vervolgens maar eens zo'n enquette geprobeerd en heb er nu 2 gekregen van 15 dagen. Dus dat scheelt 3 euro totaal.

Voor de rest doe ik aan dit soort dingen vrijwel niet mee. Keek vroeger nog wel eens op http://www.gratis.nl Daar stonden dan links naar quizen en antwoorden of proefabo's etc. Site bestaat nog steeds.
    • wauss
      wauss
      Bronze
      Een kennis van mij doet altijd van die spelletjes waarmee je dingen kan winnen. laatst had hij 5 fietsen gewonnen. tijdje terug had hij 3 laptops. hij heeft ook al een keer een cruise gewonnen.
    • Amnesia85
      Amnesia85
      Bronze
      Enigste van prijs in natura dat ik ooit won waren kaarten voor "Memorial Van Damme" via ING bank....En dan te denken dat atletiek me echt geen *piep* kan schelen :D
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      IK heb eens toen ik een klein manneke was meegedaan aan een wedstrijd van webcameraden op vt4. Moest toen een antwoord op een vraag naar die jongen dat toen presenteerde zijn emailadres sturen en ik won toen zo'n logo basketbalveld (of playmobil kan ook) wat toen toch wel 70 euro kostte in de winkel dus ik was daar als klein manneke zeer blij mee :D
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door wauss
      Een kennis van mij doet altijd van die spelletjes waarmee je dingen kan winnen. laatst had hij 5 fietsen gewonnen. tijdje terug had hij 3 laptops. hij heeft ook al een keer een cruise gewonnen.
      sms games for a living? :D
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      Een kennis van mij doet altijd van die spelletjes waarmee je dingen kan winnen. laatst had hij 5 fietsen gewonnen. tijdje terug had hij 3 laptops.
      What the hell zijn dat voor een rare prijzenpotten?
      Wat moet je in hemelsnaam met 5 fietsen? Waarom niet 5 mensen blijmaken met 1 fiets denk ik dan :s_biggrin:

Zelfde geldt voor 3 laptops...wtf :s_biggrin:
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Even ter verduidelijking, ik heb het niet over belspelletjes of iets dergelijks. Heb het eerder over bv facebookacties waarin men een prijs verloot voor wat publiciteit in de vorm van 'likes' of waar je je gegevens moet geven op een site en accepteren dat ze wat reclame mails naar je sturen waardoor je kans maakt op een bepaald item.
      Al de rest van de reacties zijn niet echt online lijkt mij maar toch bedankt voor de anekdotes :D

Xeno
    • FreekvanAerle
      FreekvanAerle
      Bronze
      Ik heb ooit de loterij gewonnen, 50.000 euro. Ze kwamen hier met camera enal. Altijd leuk om iets te winnen. :s_cool:
    • FreekvanAerle
      FreekvanAerle
      Bronze
      Wel een leuke topic, ben benieuwd wat iedereen ooit heeft gewonnen.
    • likeit27
      likeit27
      Bronze
      ooit eens wat op tv van gezien,
      Een kerel die radio belspelletjes afging.
      die gast had 7 telefoons en die belde allemaal op redail.
      hij kwam heel vaak in een programma en won heel veel prijzen waaronder 3 autos en 2 dikke reizen,
      Hij heeft ook wel eens een ban gekregen van 1 jaar :D
    • FreekvanAerle
      FreekvanAerle
      Bronze
      hahahaha hoe vet!
    • RemyAlleenOpDeWereld
      RemyAlleenOpDeWereld
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door FreekvanAerle
      Ik heb ooit de loterij gewonnen, 50.000 euro. Ze kwamen hier met camera enal. Altijd leuk om iets te winnen. :s_cool:
      En de $50 gratis hier ook genomen? :D
    • FreekvanAerle
      FreekvanAerle
      Bronze
      Ja dat was voordat ik de loterij won:P Dubbel prijs haha
    • RemyAlleenOpDeWereld
      RemyAlleenOpDeWereld
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door FreekvanAerle
      Ja dat was voordat ik de loterij won:P Dubbel prijs haha
      Mazzelpik :s_biggrin: