A-K tegen squeeze play

• MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      UTG+2 is whale, 91-24 Agg freq 28% over 34 handen. BTN 11-9 met 3 bet 3% over 1.2k handen.

Ik dacht dat dit wel eens een play kan zijn van BTN met een hand als A-J, A-Q, K-Q. De kans is groot dat ik fold en dat hij isolate tegen de whale. Langs de andere kant is een re re raise van mij wat overplayed denk ik omdat de whale weliswaar min 3 bet, maar dit geeft toch aan dat zijn hand sterker is dan zijn call handen. De BTN kan natuurlijk ook gewoon Q-Q+ aan het 3 betten zijn voor value. Folden vind ik te tight. Daarom besluit ik te callen, om te committen op de flop als er een A of een K valt, en anders op te geven.

Had ik opnieuw moeten raisen? Folden?

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($10.81)
      BB ($21.02)
      UTG ($37.78)
      Hero ($10)
      UTG+2 ($10.05)
      MP1 ($6.95)
      MP2 ($10)
      CO ($4.40)
      BTN ($10)

Dealt to Hero A:heart: K:diamond:

fold, Hero raises to $0.30, UTG+2 raises to $0.50, fold, fold, fold, BTN raises to $1.95, fold, fold, Hero calls $1.65, UTG+2 calls $1.45

FLOP ($6) 4:spade: J:diamond: J:heart:

Hero checks, UTG+2 bets $3, BTN folds, Hero folds

UTG+2 wins $5.70
  • 3 antwoorden
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Ik vind het geen probleem om hier gewoon te folden. Tegen een 3% range heb je ruwweg 40%. Daarnaast raise jij vanuit EP, de minraise van de fish zal ik even niet meerekenen...maar als de tighte button (nit) je dan gaat 3betten...dan lijkt me dit gewoon een fold.

Je kan hier 4betten, maar dat doe je dan als bluf en je zal heel weinig folds krijgen. Daarnaast kán je callen en hopen dat de fish ook callt, maar de fish heeft ook nog de kans te reraisen én je speelt de rest van de hand OOP tegen een heel sterke range.

Als je een A of K flopt dan krijg je geen actie meer van QQ of JJ, of je bent zelfs crushed tegen AA of KK. In de andere gevallen moet je vaak c/f.

Dus folden lijkt me hier gewoon de beste optie.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Thanks Darko, wat een snelheid, je judged de handen bijna voor ik ze gepost heb :)

Als je een A of K flopt dan krijg je geen actie meer van QQ of JJ

True, had ik niet genoeg in rekening gebracht.
    • martijnde666
      martijnde666
      Bronze
      Vind AK zelf ook 1 van de moelijkste handen om te spelen in 3bet pots.