double pair tegen calling station

• MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Hieronder een hand tegen een 35-11 speler, 43 WTSD, AF0.5 op een 35-tal handen (dus kleine sample). Lijkt wel een calling station.

SB is 33-6, maar een lagere WTSD van 15 (100 handen)

Wat vinden jullie van mijn betting pattern? Wat doe ik op de river?

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.06(BB) Replayer
      SB ($15.21)
      Hero ($9.84)
      UTG ($9.23)
      UTG+1 ($6)
      UTG+2 ($3.79)
      CO ($9.44)
      BTN ($3.51)

Dealt to Hero 5:spade: 6:spade:

UTG raises to $0.12, fold, fold, CO calls $0.12, fold, SB calls $0.09, Hero calls $0.06

FLOP ($0.48) 5:club: 6:heart: A:diamond:

SB checks, Hero checks, UTG bets $0.24, CO folds, SB calls $0.24, Hero raises to $1.08, UTG calls $0.84, SB calls $0.84

TURN ($3.72) 5:club: 6:heart: A:diamond: T:club:

River ???
  • 6 antwoorden
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Ik zie net dat ik de hand wat te fel heb ingekort. Turn bet ik 3/4 pot of zo. De river was een blank dacht ik, zal het straks of morgen toevoegen.
    • martijnde666
      martijnde666
      Bronze
      River hoeft geen blank te zijn he :)

Stel dat ie A9 speelt en er valt een 9 op de river dan heeft ie ook 2pair.
      Dat is vaak mijn probleem tegen stations, hoe zet je ze op een hand.

Flop is prima gespeeld, alleen zou ik hier op de turn en de river lekker voor potcontrol (check/cal) spelen, aangezien hij jouw c/r op de flop calt geef ik hem toch wel wat credit.

In dit soort spots lekker potcontrol spelen en wachten tot iets sterkere handen om voor grote potten te gaan spelen en dan lekker een paar stacks afpakken.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Hey Martijn,

Thanks voor je comment, maar ben het er eigenlijk niet mee eens.

Pot control tegen calling stations lijkt mij niet de beste taktiek. Hij bet immers zo goed als nooit, maar called wel veel. Jouw taktiek van pot control komt er dus op neer dat geld laat liggen als je voorligt (wat met 2 pair dikwijls het geval is, want deze spelers callen veel) en het je wel geld kost als je achter ligt door te check-callen (want deze spelers betten enkel met 2 pair+, wat hier betekent dat je beat bent).

Eerlijk gezegd denk ik dat dit je toch veel geld kost, en denk dat jouw taktiek van check-calls hier beter werkt tegen maniacs die een check als weakness zien... Al wacht ik natuurlijk het oordeel van de judge af :)
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Hier de volledige hand (buiten hand van villain)... Benieuwd naar jullie mening

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.06(BB) Replayer
      SB ($15.21)
      Hero ($9.84)
      UTG ($9.23)
      UTG+1 ($6)
      UTG+2 ($3.79)
      CO ($9.44)
      BTN ($3.51)

Dealt to Hero 5:spade: 6:spade:

UTG raises to $0.12, fold, fold, CO calls $0.12, fold, SB calls $0.09, Hero calls $0.06

FLOP ($0.48) 5:club: 6:heart: A:diamond:

SB checks, Hero checks, UTG bets $0.24, CO folds, SB calls $0.24, Hero raises to $1.08, UTG calls $0.84, SB calls $0.84

TURN ($3.72) 5:club: 6:heart: A:diamond: T:club:

SB checks, Hero bets $3.18, UTG calls $3.18, SB folds

RIVER ($10.08) 5:club: 6:heart: A:diamond: T:club: 3:heart:

Hero bets $5.46 (AI), UTG calls $4.85 (AI)
    • darko163
      darko163
      Bronze
      He Moneystef,

ik vind de hand prima gespeeld.

Op de flop zou je ervoor kúnnen kiezen om te callen en pas op de turn te raisen, maar tegen dit soort calling stations (vermoedelijk) is deze play zeker beter. Tegen wat meer nadenkende spelers is een c/r hier multiway zeer vaak een set of two pair.

Je turnbet maak je lekker groot, dat is ook goed, want een Ax hand folden ze toch niet en op deze manier kan je op de river comfortabel half pot shoven en je weet dat je daar vaak gecalled zal worden door AJ/AQ/AK.

Check/call is hier inderdaad geen goede optie omdat ze dan nog vaak AJ of zo behind checken en dan verlies je hier 5.46$ (want ze zouden wel callen). Als hij dan een hogere two pair krijgt op de river is dat gewoon een cooler.

Nice hand ;)
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Thanks!

Dacht (of beter hoopte) het wel, was idd een cooler, hij had 10-10 (wat illustreert dat zijn stats van calling station er niet om liegen...)