NL4: AK met limper

• michel2311
      michel2311
      Bronze
      MP1 limpt alles (80%). Ik krijg AK en besluit vanuit de CO te gaan spelen. Bet 3xBB + aantal limpers en allen MP1 blijft over. Op de flop hit ik niks maar omdat hij checkt besluit ik 3/4pot te c-betten. Op river checkt MP1 wederom en besluit ik weer 3/4 pot te betten dit keer om slechtere handen te laten folden. Want ik ga ervan uit dat hij een slechte hand heeft en dat callen te duur voor hem wordt. Is dit een goede gedachte in dit geval?

$0.02/$0.04 No Limit Holdem
      OnGame
      8 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG stasex ($3.31)
      UTG+1 271968 ($1.26)
      MP1 bwin_ClicK ($4.28)
      MP2 bobish888 ($7.46)
      CO michel2311 ($6.48)
      BTN RAW720 ($3.87)
      SB laiquibe ($6.45)
      BB CentipedeS ($4)

Pre-Flop: ($0.06, 8 players) michel2311 is CO K:spade: A:diamond:
      1 fold, 271968 calls $0.04, bwin_ClicK calls $0.04, 1 fold, michel2311 raises to $0.20, 3 folds, 271968 folds, bwin_ClicK calls $0.16

Flop: 9:diamond: 7:club: 6:club: ($0.50, 2 players)
      bwin_ClicK checks, michel2311 bets $0.38, bwin_ClicK calls $0.38

Turn: 9:heart: ($1.26, 2 players)
      bwin_ClicK checks, michel2311 bets $0.94,
  • 5 antwoorden
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Nee, dit board is zoooooo drawy dat je hand echt niks meer waard is. Dit board tegen zo'n loose speler niet cbetten en al zeker de turn niet doorbetten. Kijk als villain daar 80% limpt ga ik er ook vanuit dat hij niet preflop megatight gaat reageren op raises en 65-70% hiervan gaat folden op jouw raise. Hij callt mss wel veel en speelt slechte handen, maar dit board hit zo'n slechte handen wel heel erg goed. Hij gaat daar wss geen 8 folden, heeft kans op een FD, kan een paartje hebben die hij goed acht,... en ga zo maar door. Tegen zo'n speler, bet je hier zwaar door als je een K of A hit, maar voor de rest moet je niet te veel gaan cbetten tenzij op droge boards met hoge kaarten die jouw range goed hitten. Dit board is zo nat als ze maar komen en cbet ik dus niet. Die 9 op de turn verandert niks in zijn hand, als hij iets had qua pair gaat hij alsnog niet folden dus een second barrel is ook niet aan te raden.

Xeno
    • michel2311
      michel2311
      Bronze
      Af en toe word ik nog wat te overmoedig en ga ik dit soort dingen doen toch wel 1 keer per sessie. Als ik dit soort handen verlies is dit ook gelijk weer een signaal voor mij dat ik tighter moet gaan spelen en maak ik het verlies meestal weer goed. Maar ja soms heb ik hier geluk mee, soms pech en dan ben ik gelijk een dollar kwijt. Moeten we er dus toch maar eens uit gaan werken en de hand weg gaan leggen hoe goed hij ook lijkt. Beter voor de langere termijn!!
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Ik wil daar wel wat aan toevoegen. In principe vind ik dat Xenophon volkomen gelijk heeft, tenzij je weet dat villain op de flop fit/fold speelt, een erg hoog FoldToFlopCBet% of een erg hoog FoldToTurnCBet% heeft, liefst in combinatie met een lage AF. Door die informatie kun je vooraf al weten dat villain bijvoorbeeld postflop erg loose speelt en op de flop alles dat hij niet hit laat gaan, of dat hij bijvoorbeeld graag op de flop nog één kaartje wil zien en daarna zijn hand weglegt.

In die situaties zou een cbet of een 2nd barrel op de turn nog kunnen. Maar zolang je deze informatie niet hebt (en reken erop dat je die informatie alleen kunt hebben als je flink veel handen (liefst minstens een paar duizend) met hem aan tafel hebt gezeten), zou ik inderdaad de algemene stelregel aanhouden: do not bluff a fish.
    • michel2311
      michel2311
      Bronze
      Ja nogmaals het document BSS: na de flop (bronze) doorgelezen en kom tot de conclusie dat deze hand helemaal verkeerd is uitgespeeld. Ik c-bet voor bluf tegen een callingstation. Ik begrijp nu dus (eindelijk!!!) dat een goede hand preflop waardeloos kan worden na de flop met als resultaat check/fold. Hoe moeilijk dit laatste ook is.

Hartelijk dank voor deze verhelderende uitleg. :s_biggrin: Vanavond maar eens naar de coaching en nogmaals de documenten BSS: na de flop doornemen.
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Het is eigenlijk al een beetje gezegd:

Pf: goed

Flop: Dit board is te drawy. Wat dit betekend is dat er veel draws mogelijk zijn. Villain kan hier een flushdraw of een straightdraw hebben en zelfs nog made hands. Als villain veel handcombinaties kan hebben is een pure bluf met weinig equity niet goed. Daarom moet je hier gewoon check/fold spelen. Zelfde geld eigenlijk voor de turn.