$0,50 45mans QTo Cbet or not?

• Cognitief
      Cognitief
      Bronze
      Door de coaching van Helemaalnicks denk ik nu veel meer na over wanneer ik een cbet moet plaatsen of moet checken.

Om te testen of ik goed zit de volgende hand;

PokerStars No-Limit Hold'em, 0.5 Tournament, 50/100 Blinds (7 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

MP2 (t1210)
      CO (t2745)
      Hero (Button) (t1710)
      SB (t1200)
      BB (t2705)
      UTG (t935)
      MP1 (t1510)

Hero's M: 11.40

Preflop: Hero is Button with 10:diamond: , Q:heart:
      4 folds, Hero bets t200, 1 fold, BB calls t100

Flop: (t450) Q:diamond: , 7:spade: , 4:club: (2 players)
      BB checks, Hero checks

Turn: (t450) 2:club: (2 players)
      BB bets t100, Hero calls t100

River: (t650) 8:heart: (2 players)
      BB bets t200, Hero calls t200

Total pot: t1050

Hier mijn gedachtes over de hand:

- Cbetten om betere handen te doen laten folden:
      Ik zou hier geen enkele betere hand op kunnen noemen die na een bet zal folden. Een Q met een betere kicker gaat die hier na de preflop call nooit meer weg leggen. Ook 2pairs/sets oid gaat die uiteraard niet folden

- Cbetten om slechtere handen te laten callen:
      Zie villain hier niet snel preflop callen met een lagere Q als de QT die ik in mijn handen heb, daar valt dus geen value uit te halen.
      De enigste slechtere hand die ik zie callen is een 78s oid, maar daar houd het al wel snel mee op.

Protection:
      Op zo'n board is op 56 na, geen enkele draw mogelijk, dus zie ook geen reden om te betten uit protection.

Zie hier dus geen reden om te cbetten en besluit dus ook om behind te checken. Op de turn en river ben ik ervan overtuigd dat ik nog steeds de beste hand heb en er is dus ook geen reden om te folden op zijn bet. Om te raisen is ook overdreven, je bent screwed tegen betere handen en slechtere handen folden na een raise.

Zit ik een beetje op de goede weg qua cbetten? :facepalm:
  • 11 antwoorden
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Ik cbet wss wel wat te veel.
      Kvind je uitleg ook plausibel als je de $3+ aant spelen zijt.
      Maar op de -$3 callen ze zoveel losser, mijn ervaring alleszins.

- Cbetten om slechtere handen te laten callen:
      Ik denk dat 44+ tot jj+ hier ook zeker called als je cbet, ook paar 7 met K,A kicker gaat hier callen.

As played, zou ik op river nog 3betten naar 450 ofzo.

Kvind ook dat je niet echt de stack hebt om naar 2bb te raisen met Q8?
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Protection doe je niet enkel tegen straat- en flushdraws, maar elke K en A zijn slechte turnkaarten die ofwel jouw hand niet meer de beste maken, ofwel de actie laat stoppen.

Zet hem eerst eens op een preflop range. Denk zelf dat je actie gaat krijgen uit Qx, 7x en wat random 4x en soms wat Ax die één straat callen.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Hi Cognitief,

Wat mij betreft zit het er hier een beetje tussenin, wat Bart zegt klopt natuurlijk, wat jij zegt ook, dus ik zou hier niet altijd cbetten, maar ook niet altijd checken.

Op zich kun je hier wel value halen met een cbet, tegen de 7 en pockets, villain kan wel redelijk los callen preflop, omdat villains dat wel vaker doen tegen minibets.

Ik vind je check behind echter wel prima. Op de turn bet ik vervolgens wel, omdat er dan flushdraws bijkomen, en de 7, 4, 2 of zelfs ace high hier veel gemakkelijker zullen callen dan op de flop. Vervolgens kun je dan op de river weer behind checken of een kleine bet callen.

Toch NH wel, dit soort handen cbetten is natuurlijk helemaal niet slecht, zoals ik al zei, het hangt er een beetje om, liever heb ik een A2-achtige hand om behind te checken op een Ace high flop, omdat je dan dus niet echt overpairgevaar hebt. Maar dit soort handen blind cbetten vind ik niet goed, ik vind dit duidelijk een spot die het waard is om een afweging te maken, misschien niet voor DB de 45tabler, maar ik vind dat je hier zeker goed na moet denken, dat heb je zeker wel goed gezien.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door DonBartos
      Protection doe je niet enkel tegen straat- en flushdraws, maar elke K en A zijn slechte turnkaarten die ofwel jouw hand niet meer de beste maken, ofwel de actie laat stoppen.

Zet hem eerst eens op een preflop range. Denk zelf dat je actie gaat krijgen uit Qx, 7x en wat random 4x en soms wat Ax die één straat callen.
      Hij had hem al op een preflop range gezet, het is niet heel problematisch dat je hier een gratis kaart geeft aan bijvoorbeeld 4x of 7x imo, omdat je in positie zit kun je redelijk makkelijk verder spelen.

Verder denk ik dat je kans op actie tegen 4x en 7x veel groter is als je pas op de turn bet, soms kun je dan ook nog een klein blockbetje op de river krijgen, die je stack ook weer spekt.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door wcgrutto
      Die mening klopt niet, 200 inzetten om 150 te winnen is een prima deal, gewoon lekker stelen dus, zeker omdat het speelbaar is in positie. Het enige probleem wat mij betreft is dat er iets value ligt, die je niet oppakt, de turn betten is voor mij echt een must, de 100 is meer een check dan een bet ook.
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks

Hij had hem al op een preflop range gezet, het is niet heel problematisch dat je hier een gratis kaart geeft aan bijvoorbeeld 4x of 7x imo, omdat je in positie zit kun je redelijk makkelijk verder spelen.

Verder denk ik dat je kans op actie tegen 4x en 7x veel groter is als je pas op de turn bet, soms kun je dan ook nog een klein blockbetje op de river krijgen, die je stack ook weer spekt.
      Ik zie nergens een duidelijke preflop range, maar wellicht lees ik daar overheen. Als je weet wat zijn range is, weet je hoeveel % hij ong. callt, en dan weet je ook hoeveel % daarvan een turn hit of geen actie geeft op bepaalde turns en wel op de flop, of welk % je juist een free card wilt geven om bijvoorbeeld. een lagere pair te hitten, etc.

Vind potcontroll check hier niet heel verkeerd, maar ik denk dat je net wat teveel waarde laat liggen.
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Die mening klopt niet, 200 inzetten om 150 te winnen is een prima deal, gewoon lekker stelen dus, zeker omdat het speelbaar is in positie. Het enige probleem wat mij betreft is dat er iets value ligt, die je niet oppakt, de turn betten is voor mij echt een must, de 100 is meer een check dan een bet ook.
      Das goed, hier moet ik aan werken.
      Moeilijkheden met stealen alsk 20-13bb(nog steeds).
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Het is wel een vrij grote blank en die 100-bet kan redelijk goed een bluf zijn omdat ik hem dit niet met heel veel zie doen voor value. En als het al voor value is zal het meer een blockbet achtig iets zijn waar hij op een raise nog fold. Daarentegen als hij bluft, bet hij de river misschien nog door.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Ik zie nergens een duidelijke preflop range, maar wellicht lees ik daar overheen. Als je weet wat zijn range is, weet je hoeveel % hij ong. callt, en dan weet je ook hoeveel % daarvan een turn hit of geen actie geeft op bepaalde turns en wel op de flop, of welk % je juist een free card wilt geven om bijvoorbeeld. een lagere pair te hitten, etc.

Vind potcontroll check hier niet heel verkeerd, maar ik denk dat je net wat teveel waarde laat liggen.
      Ja, maar ik vraag me af of je hier niet het onmogelijke vraagt. Het is vaak erg moeilijk om iemand precies op een range te zetten, sommige spelers callen soms 'ineens' zonder ook maar enigszins een speelbare hand, simpelweg omwille van pot odds (wat mij deze implied odds natuurlijk erg fout is).

Als ik echter aan ~gemiddelde tegenstanders denk ik, dan lijkt QTo als bottom wel redelijk te kloppen, met misschien wat (suited) connectors die die 7 of 4 kunnen hitten. Dan neig ik toch naar de cb. Als ik hier al 2-3x eerder preflop geraised had en wél ge-cbet had dan verwacht ik eigenlijk ook calls van Ahigh en preflop calls met een stuk lossere range, dan vind ik de cbet al weer een stuk beter. Vandaar dat het voor mij dus ook in het midden ligt, soms kan dynamiek hier de doorslag geven.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      En als het al voor value is zal het meer een blockbet achtig iets zijn waar hij op een raise nog fold. Daarentegen als hij bluft, bet hij de river misschien nog door.
      Ja, zit wel wat in opzich. De andere kant is natuurlijk dat je hier wel een FD hebt waarvan je wel value krijgt met een bet, plus dat villain nog maar moet zien te folden op de vanuit zijn perspectief totaal nonsensical play van villain met zijn blockbet-hand. Ik neig dus nog steeds naar value op de turn.
    • Cognitief
      Cognitief
      Bronze
      Thnx voor de comments =)
      Merk nu wel dat bij elke cbet ik moet maken nog veel te veel twijfel, tijd om nog wat meer handen te posten dus. :f_biggrin: