[NL20SH] KTs in freeplay met K on turn

• VipKen
      VipKen
      Bronze
      Ik zit hier in de BB met KTs en krijg een vrijgeleide om gratis de flop te zien. Ik twijfelde echter wel om preflop te raisen, maar uiteindelijk toch maar niet gedaan omdat KTs niet zo'n denderende hand is, zeker niet om postflop OOP te spelen.

De flop is nogal aan de droge kant, waardoor we al checkend naar de turn spartelen. Daar valt een K dit mij top pair geeft, en dus ideaal om te betten. BTN callt hier echter. De K op de turn zorgt er wel voor dat er mogelijk een :spade: flush draw ligt. Maar hiervoor zou ik dan eerder een raise verwachten op dergelijke droge flop.

Op de river valt een 6, echter geen :spade: . Een passief gespeelde flushdraw komt dus niet aan, een eventuele straight draw (hoe gek ook) komt ook niet aan. Voldoende lijkt mij om nog eens te vuren. In plaats van op de fold knop te drukken, raiset deze vis mij hier.

Kan ik hier callen? Of is een andere lijn in dergelijke freeplay situaties misschien optimaler. Ik denk hierbij bvb aan een check/call kleine bet, waarmee ik dan uiteindelijk evenveel investeer in de pot als mijn cbet, maar ook zeker ben van wat extra info over villain.

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.20(BB) Replayer
      SB ($43.21)
      Hero ($6.40)
      UTG ($27.77)
      UTG+1 ($5.80)
      CO ($9.04)
      BTN ($26.58)

Dealt to Hero T:club: K:club:

fold, UTG+1 calls $0.20, fold, BTN calls $0.20, fold, Hero checks

FLOP ($0.70) 2:diamond: 6:spade: 8:club:

Hero checks, UTG+1 checks, BTN checks

TURN ($0.70) 2:diamond: 6:spade: 8:club: K:spade:

Hero bets $0.60, UTG+1 calls $0.60, BTN folds

RIVER ($1.90) 2:diamond: 6:spade: 8:club: K:spade: 6:club:

Hero bets $1.40, UTG+1 raises to $5 (AI), Hero ??
  • 2 antwoorden
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Hoi Vipken,

pre raisen is fine met any broadway in een limped pot hoor, zeker als het suited is omdat het dan de postflop playability van je hand verhoogd. Bovendien kan je dan beter de hand op de volgende streets controleren als je preflop aggressor bent.

eventueel zou ik er hier misschien wel voor opteren om OOP te donkbetten vermits het board zo droog is, if called hebben we immers nog equity met 2 overs en 2 backdoordraws.

as played is turnbet fine. River zou ik iets van een 1/4e pot betten. Slechtere handen dan de joue gaan meestal niet callen als je een normal sized valuebet maakt. We willen dus een call van 8x slechtere Kx of iets als 55 oid, dus een 1/3e pot of 1/4e pot bet lijkt me op de river het best.

groetjes,

Noise
    • VipKen
      VipKen
      Bronze
      Hmm, in een 3-way OOP donkbetten met 2 overs en 2 achterdeuren is er misschien toch wel lichtjes over. Allez ja, ik voel me daar niet echt comfortabel bij. Maar stel dat ik het toch had aangedurfd, en er wordt gecalld of geraised, wat is dan je verdere plan met deze hand?

De kleine riverbet is inderdaad een optie die ik eens beter moet bekijken.

En tenslotte blijft de vraag open of we hier callen na de raise op de river? Waarmee zou villain dit doen? Is dit een blufbare situatie voor villain of gaat hij hier de nuts shoven?