Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

NL25 wat te doen tegen de turn donk

• Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Villain: 13/10 cumulatieve agg: 7.5

Ik raise de turn omdat hij imo nooit een tt/9x zo speelt. Er zitten azen in zijn range maar die zie ik hem ook niet zo spelen. Ik verwacht dat hij jq heeft en goedkoop een river wilt zien. Daarvan overtuigd vond ik deze move wel mooi en +ev

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.25(BB) Replayer
      SB ($10)
      BB ($36.38)
      UTG ($10)
      UTG+1 ($21.80)
      UTG+2 ($10)
      MP1 ($9.50)
      Hero ($39.38)
      CO ($12.01)
      BTN ($10.44)

Dealt to Hero 7:diamond: 7:spade:

fold, UTG+1 calls $0.25, fold, fold, Hero raises to $1.25, fold, fold, fold, BB calls $1, fold

FLOP ($2.85) 9:heart: T:spade: 9:diamond:

BB checks, Hero bets $1.75, BB calls $1.75

TURN ($6.35) 9:heart: T:spade: 9:diamond: A:club:

BB bets $3.75, Hero raises to $9.25, BB folds

Hero shows 7:diamond: 7:spade:

Hero wins $13.18

Edit: wrong hand haha
  • 3 antwoorden
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      Ergens in de strategie-artikelen staat een beetje uitleg over turndonkbets (kan het alleen niet dadelijk terugvinden :D ).
      Het gaat er eigenlijk over dat turndonkbets een soort van floats zijn tegen ABC - spelers die aggressief zijn op de flop en veel cbetten maar vaak opgeven op de turn waardoor je met een donkbet op de turn vaak de pot op zult pakken omdat ABC-spelers niet weten wat ze er mee moeten aanvangen.
      Met dat in gedachte geef ik ze dus ook nooit veel respect, als ik shwdn value heb ga ik meestal callen en zo proberen naar een goedkope shwdn te gaan en als ik niks heb zal ik zeker regelmatig bluffraisen/floaten.
      In dit geval op zo een droog board met een scarecard op de turn geef ik villain hier ook zeker niet veel respect. Alleen vind ik je raise hier een beetje overdone omdat je hier shwdnvalue hebt maar je met een raise je hand in een bluff veranderd.
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      hmm okok, maar wat doe je dan als de river een t/j/q/k/a en villain bet nogmaals?
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      dan fold ik hem wss, uit mijn ervaring gaan ze zo een turn db bluff niet vaak 2nd barrelen.
      Ook al omdat jij met je call op de turn toch wel aangeeft iets te hebben en je heel gemakkelijk een A of 9 kan hebben dus zou een second barrel bluff van zijn kant toch niet zo heel wss zijn aangezien ik niet denk dat dat echt EV+ gaat zijn.

Maar tis wel waar dat er veel slechte kaarten kunnen komen dus je hand hier in een bluff veranderen is ook een optie natuurlijk, alletwee is wel EV+ imo, vraag is natuurlijk waar je het meeste value uit haalt