[NL20SH] ATs vs paired board on turn

• VipKen
      VipKen
      Bronze
      ATs in de BB denk ik standaard raise om te proberen al preflop de pot op te pikken. UTG (VPIP 44 over 53 handen) besluit echter te callen.

Flop standaard cbet. Misschien iets aan de hoge kant, maar verwacht dat hij nog wel een straat zal callen om de turnkaart te zien. Dat gebeurt dus ook.

Turn brengt een extra K. Ideale kaart om de bluf door te zetten. Als hij een K in zijn hand had, zou hij op de flop wel raisen.

Dat was zo'n beetje mijn gedachtengang tijdens het spelen.

Ik hoor graag andere visies :s_grin:

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.20(BB) Replayer
      SB ($3.05)
      Hero ($6.95)
      UTG ($26.70)
      UTG+1 ($24.42)
      CO ($12.42)
      BTN ($20)

Dealt to Hero T:spade: A:spade:

UTG calls $0.20, fold, CO calls $0.20, fold, fold, Hero raises to $1.20, UTG calls $1, fold

FLOP ($2.70) 9:diamond: 8:spade: K:club:

Hero bets $2, UTG calls $2

TURN ($6.70) 9:diamond: 8:spade: K:club: K:heart:

Hero bets $3.75 (AI),
  • 2 antwoorden
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey,

Met enkel VPIP kunnen we geen goed beeld schetsen want deze spelers spelen heel anders:
      VPIP/PFR
      • 44/0
      • 44/10
      • 44/25
      • 44/35
      • 44/43

Dus op de Flop denk ik dat ze meestal Kx toch flatcallen (de zwakkere) en sinds ie pre limped, is de kans groot dat hij een zwakke Kx heeft. Daarom is de Turnkaart geen goeie kaart om te bluffen omdat het zijn range wel hit (simpelweg omdat jij geen King hebt) EN dat men nu geneigt is om extra loose af te callen omdat ze denken '' 2 kings op de board = minder kans dat VipKen een K heeft)

Mvg,
      Gerv
    • VipKen
      VipKen
      Bronze
      Gerv,

hier ben ik het toch niet volledig met je eens.

De K op de flop hit mijn range harder dan die van villain. De K's in villains range, zijn volgens mij eerder de lagere Kx en dan vooral de suited ones.

Villain kan hier onmogelijk inschatten of hij voorligt of niet. Met een check op de turn krijgt hij die info wel. De turn brengt geen verbetering voor mogelijke draws die hij najaagt.

Dus kan ik volgens mij hier perfect door barrelen en hem ook nog de zwakkere Kx, of zelfs AQ-AJ doen folden. Met een check op de turn, kan ik op de river niks meer uitrichten tenzij er een A zou vallen.

Als hij hier wel callt, ben ik altijd benieuwd waarmee hij dat dan doet. En uiteraard heb ik zo dan weer extra info voor latere confrontaties.