Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

straightdraws

• almeraldo
      almeraldo
      Bronze
      ik ben vorige week begonnen met 50 euro op stars cash en sit en go's 9 man. elke keer dat ik omhoogklim komen er handen waar ik of een set of 2 pair hit en telkens word ik gecounterd door mannen die doodweg met een straightdraw all in gaan en die telkens hitten. ik ga hetgene wat ik heb gewoon overboeken want ik voel geen vertrouwen in pokerstars. het klinkt stom maar het is nu 1 maal mijn gevoel :o)
  • 7 antwoorden
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Je hebt verschillende typen draws... en op zich is het fijn als iemand zijn draws die soms niet heel sterk zijn sterk speelt want je krijgt dan iig alles er in... het lullige is natuurlijk dat ALS ze hitten je gewoon flink de sjaak bent.
      Ik maak het op dit moment ook enorm veel mee dat ik ondanks sterkere preflop en postflop kaarten op de turn of river kapot ga... tja... part of the game helaas. :(

Overigens is niet iedere draw hetzelfde en met sommige draws heb je wel degelijk veel kans om iemand te crushen na de flop. Lees anders even wat artikelen door op het forum... misschien dat je er dan op dat punt iets wijzer van wordt.
    • almeraldo
      almeraldo
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door m4cs3th
      Je hebt verschillende typen draws... en op zich is het fijn als iemand zijn draws die soms niet heel sterk zijn sterk speelt want je krijgt dan iig alles er in... het lullige is natuurlijk dat ALS ze hitten je gewoon flink de sjaak bent.
      Ik maak het op dit moment ook enorm veel mee dat ik ondanks sterkere preflop en postflop kaarten op de turn of river kapot ga... tja... part of the game helaas. :(

Overigens is niet iedere draw hetzelfde en met sommige draws heb je wel degelijk veel kans om iemand te crushen na de flop. Lees anders even wat artikelen door op het forum... misschien dat je er dan op dat punt iets wijzer van wordt.
      ja is wel waar wat je zegt maar keb gewoon geen vertrouwen in deze site :o) kga terug op pp spelen en binnnenkort Ftp :) moet wel zeggen dat het de meest geavanceerde site is van allemaal maar kspeel er ni graag gewoon :facepalm:
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      ALS ze de boel zouden flessen dan stort hun hele handel in. Ze zijn de grootste site en hebben een enorm goede reputatie. Het heeft dus niks met "rigged" zijn te maken. Het is gewoon zo dat je op pokerstars waarschijnlijk veel meer handen speelt dan op een andere sites (meer tafels, meer toernooien, grotere velden etc) waardoor ook je "badbeats" er meer zullen zijn. Waarschijnlijker is het dat je je spel een beetje moet aanpassen omdat de meeste fouten niet door bad beats maar door bad play worden veroorzaakt. Post af en toe een hand hier ... dat kan je enorm helpen :)

Daarnaast vind ik dat er gewoon veel meer betere spelers zitten op PokerStars dan op andere rooms. Dat is op zich niet erg, sterker nog... je wordt er een betere speler door denk ik.
    • LeNNy010
      LeNNy010
      Bronze

ja is wel waar wat je zegt maar keb gewoon geen vertrouwen in deze site :o) kga terug op pp spelen en binnnenkort Ftp :) moet wel zeggen dat het de meest geavanceerde site is van allemaal maar kspeel er ni graag gewoon :facepalm:
      Ik heb ook wat jaartjes ervaring met PS, ik moet zeggen dat ik er liever ook niet speel ondanks het ruime aanbod. Dit komt puur door het feit dat er enorm veel goede spelers op zitten die weten hoe het spel in elkaar steekt. Daarnaast heb je inderdaad nog het type speler dat wat minder goed is, maar wel pushed op coinflip handen zoals een flushdraw-straightdraw op de flop met overcards. Dit alles maakt het spel op PS minder juicy.
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      He Almeraldo,

Zoals m4cs3th al aangeeft zijn er een heleboel verschillende draws. Soms kan je voorstaan met een hand, maar blijft het vanwege de (implied) pot-odds rendabel voor een villain om jouw bet te callen. Mocht je twijfelen over handen schroom dan niet om deze in het hand-posting forum te plaatsen.

Waarschijnlijk heb je gewoon pech gehad en als dit je eerste ervaring met een pokerroom is dan kan het al snel lijken alsof de room 'rigged' is. Echter zou het wel erg dom van PokerStars zijn om iemand die net bij hen komt spelen zo te demotiveren dat deze persoon weggaat i.p.v. meer geld in de room te steken. Als ze het spel al zouden beïnvloeden dan zou het veel winstgevender zijn om jou eerst een paar keer lekker te laten winnen om je vervolgens steeds meer geld naar de room te laten brengen. Er is ook meerdere keren een steekproef gedaan bij PokerStars (en een aantal andere rooms) en hieruit is gebleken dat de RNG (random number generator) die de kaarten deelt statistisch gezien niet afwijkt van wat aannemelijk zou moeten zijn.

Toevallig heb ik een mooi voorbeeld van hoe variance je resultaten kan beïnvloeden. (Handen gespeeld bij PokerStars.)

De bovenste grafiek is van gisteravond toen ik 24 tafels MSS speelde. Ik heb toen een aantal situaties gehad zoals jij die noemt. Handen verloren doordat draws bij villain aankwamen, 2 keer AA preflop All-in verloren van respectievelijk Q3o en J7s, etc. Oftwewel; veel handen verloren waar ik procentueel gezien dik voorstond.

De onderste grafiek is van een uurtje geleden. Wederom 24 tafels MSS. Zoals je kan zien maak ik hier meer winst op een kleiner aantal handen. Wederom had ik veel mensen die tegen mij probeerden te drawen, echter won ik ditmaal bijna al deze handen.

De bovenste grafiek is statistisch gezien slechter dan deze zou moeten zijn. De onderste is eigenlijk te positief (upswing.) Het is een misverstand dat je een hand hoort te winnen als je voorstaat. De winstkans geeft eigenlijk aan hoe vaak je de hand op de lange termijn hoort te winnen. Als ik tegen een flushdraw met 65% voorsta op de flop dan 'hoor' ik deze hand op de lange termijn in 65% van de gevallen te winnen. Vandaag won ik deze echter in ongeveer 80% van de gevallen.

Tegen elkaar weggestreept komen de grafieken redelijk in de buurt van wat mijn daadwerkelijk winst statistisch gezien zou moeten zijn. Poker is een spel van de lange termijn en je kan daarom ook geen conclusies verbinden aan een enkele sessie. Het belangrijkste is dat je de negatieve momenten je spel niet laat beïnvloeden waardoor je onnodig verlies gaat maken.

Heel veel scucces, maar bovenal plezier, toegewenst tijdens het pokerspel (bij welke room dit ook maar mag zijn :) ).

• m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      PStrats... even off topic... nice graphs! Welke limiet speel je nu trouwens?
      Wist je trouwens dat je komende twee weken "leaderboards" hebt per dag (meeste VPP per dag verzamelen)... met zoveel handen moet het wel lukken om in top100 te komen!
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      He m4cs3th,

Ik heb jouw post even ge-quote in mijn blog (link naar post) en daar antwoord gegeven. Ben anders bang dat ik dit topic ga kapen.