VPP op PokerStars

• m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Ik snap iets niet helemaal. Wegens een nieuw klassement wat ter ere van het tienjarige bestaan voor twee weken in het leven is geroepen door PokerStars heb ik een zeer prangende vraag over VPP's

De vraag is: krijgen spelers die folden en GEEN contributie in de pot hebben gegooid dus TOCH VPP's?

Hieronder een voorbeeld waar ik mijn vraag op baseer:
      In een $ 3/$ 6 No Limit Hold’em-spel worden negen spelers ingedeeld, en de rake is $ 3,00. Met $ 3,00 aan rake zijn er dus in totaal 18 VPP toe te kennen. Elk van de negen spelers die ingedeeld werd in de hand krijgt dan 2,00 VPP.

In theorie zou dit dus inhouden dat ik alleen met het betalen van blinds (en af en toe eens een potje mee te spelen) me de pleures kan verdienen aan VPP's... is dat correct?
  • 12 antwoorden
    • RemyAlleenOpDeWereld
      RemyAlleenOpDeWereld
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door m4cs3th
      Ik snap iets niet helemaal. Wegens een nieuw klassement wat ter ere van het tienjarige bestaan voor twee weken in het leven is geroepen door PokerStars heb ik een zeer prangende vraag over VPP's

De vraag is: krijgen spelers die folden en GEEN contributie in de pot hebben gegooid dus TOCH VPP's?

Hieronder een voorbeeld waar ik mijn vraag op baseer:
      In een $ 3/$ 6 No Limit Hold’em-spel worden negen spelers ingedeeld, en de rake is $ 3,00. Met $ 3,00 aan rake zijn er dus in totaal 18 VPP toe te kennen. Elk van de negen spelers die ingedeeld werd in de hand krijgt dan 2,00 VPP.

In theorie zou dit dus inhouden dat ik alleen met het betalen van blinds (en af en toe eens een potje mee te spelen) me de pleures kan verdienen aan VPP's... is dat correct?
      Ja dacht het wel
    • JinEX
      JinEX
      Bronze
      ja je hoeft niet perse te spelen als je hebt gefold
      en de andere spelers bouwen een grote pot op met rake
      verdien je vanzelf ook VPP/FPP

CASHTAFELS MET 8 PLAATSEN OF MEER

Deze regels voor het verdienen van VPP gelden voor cashtafels met 8 of meer plaatsen, ongeacht hoeveel spelers er daadwerkelijk aan de tafel zitten of ingedeeld worden.

VPP aan deze tafels zijn gebaseerd op de totale rake aan de tafel, en het aantal spelers dat ingedeeld is in de hand. Er worden aan deze tafels 6 VPP voor elke USD 1,00 aan rake, of 8,5 VPP voor iedere EUR 1,00 aan rake toegekend. Het totaal aantal VPP wordt dan gelijkelijk verdeeld over de spelers die ingedeeld werden in de hand. Fracties van VPP worden in honderdsten toegekend. Hier een aantal voorbeelden:

VOORBEELD 1: In een $ 3/$ 6 No Limit Hold’em-spel worden negen spelers ingedeeld, en de rake is $ 3,00. Met $ 3,00 aan rake zijn er dus in totaal 18 VPP toe te kennen. Elk van de negen spelers die ingedeeld werd in de hand krijgt dan 2,00 VPP.

VOORBEELD 2: In een $ 3/$ 6 No Limit Hold’em-spel met negen plaatsen, worden vijf spelers ingedeeld en is de rake $ 3,00. Met $ 3,00 aan rake worden er in totaal 18 VPP toegekend. Elk van de vijf spelers die ingedeeld werden in de hand, krijgt dan 3,60 VPP.

VOORBEELD 3: In een € 0,25/€ 0,50 No Limit Hold’em-spel met negen plaatsen, worden zes spelers ingedeeld en is de rake € 0,30. Met € 0,30 aan rake worden er in totaal 2,55 VPP toegekend. Elk van de zes spelers die ingedeeld werden in de hand, krijgt dan 0,43 VPP.

VOORBEELD 4: In een € 0,25/€ 0,50 No Limit Hold’em-spel met negen plaatsen, worden negen spelers ingedeeld en is de rake € 0,30. Met een rake van € 0,30 worden er in totaal 2,55 VPP toegekend. Elk van de negen spelers die ingedeeld werden in de hand, krijgt dan 0,28 VPP.
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Da's dan mooi meegenomen als je multitafelt. Ik was in de veronderstelling dat je alleen VPP kreeg voor daadwerkelijk betaalde rake. Als ik de rake die ik volgens PT3 heb betaald namelijk x 5.5 doe dan is dit bijna precies het aantal VPP dat ik ontvangen heb. Maar ik speel pas sinds een maand bij pokerstars dus misschien is dit toeval.
    • Last2Act
      Last2Act
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Pstrats
      Da's dan mooi meegenomen als je multitafelt. Ik was in de veronderstelling dat je alleen VPP kreeg voor daadwerkelijk betaalde rake. Als ik de rake die ik volgens PT3 heb betaald namelijk x 5.5 doe dan is dit bijna precies het aantal VPP dat ik ontvangen heb. Maar ik speel pas sinds een maand bij pokerstars dus misschien is dit toeval.
      in HEM kun je de vpps gewoon laten tellen, heeft PT3 die optie niet ?
    • bembere
      bembere
      Bronze
      kan je ook ergens zien hoeveelste je staat ?
    • W4lrusk4ne
      W4lrusk4ne
      Bronze
      Vandaar dat je je tafel nooit mag sluiten voor de andere spelers aan tafel de hand uitgespeeld hebben. Doe je dat wel dan krijg je geen VPP's voor die hand.
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Lol at note op de actiepagina van Pokerstars:

Please Note: Any abuse of this promotion, including soft-play, collusion, pre-determined play, or failure to follow any of our other rules in an attempt to win Leaderboard prizes, may result in disqualification from the promotion and forfeiture of all accrued benefits, including VPPs and FPPs. Any other actions contrary to the spirit of the promotion, including repetitive folding, are also considered abuse.

Ze willen blijkbaar leren van het 70 miljardste hand debacle.
    • bembere
      bembere
      Bronze
      maarja ik snap het ook niet helemaal , want volgens mijn eigen berekeningen , begon met teller op 1775 vvp en eindigde met 2035 vvp , zoude dat 260 vvp moeten zijn , maar dan kijk ik naar mijn rank op de cash game leaderboards staat er 158 vvp <?
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      Hou er rekening mee dat als je in je cashier kijkt, dat daar de FPP weergegeven worden.

Hierbij krijg je een multiplier op je verzamelde VPP, afhankelijk van je status bij Stars. Daardoor lijkt het alsof je meer vpp verzameld hebt.
    • bembere
      bembere
      Bronze
      ik had het ook alleen over vvp..
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      En je moet er rekening mee houden dat PokerStars de punten berekent op basis van een Eastern Time dag. Als je precies wilt weten hoeveel VPP je op een bepaalde dag verzameld hebt dan moet je even een "Player History Audit" opvragen (via Requests-menu) van de desbetreffende dag. Daarin staat een kolom genaamd Total Monthly VPP After this Transaction. Dan even het aantal VPP van het begin van de dag aftrekken van het aantal VPP aan het einde van de dag en je hebt je antwoord. Dit aantal klopt altijd precies met het omgerekende aantal StrateyPoints wat ik hier op die dag ontvang.
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Ok... Goede tip Pstrats.
      PokerStars heeft trouwens aangegeven dat de punten in de leaderboards legitiem behaald zijn. De calculator is vooral bij NLE een erg ruwe berekening :)

Grtz Seth