sng 3$ KK tegen ....

• 100Alexandra
      100Alexandra
      Bronze
      Hier een hand die ik vandaag had. Degene met wie ik ga clashen vond ik een fish en erg op de flop bluffen.

Op het moment van spelen reageerde ik snel op de raiser en dacht het toen goed te doen op deze manier. Maar dacht later had ik zijn laatste bet niet beter kunnen callen om op de flop all in te gaan. Wat is hier verstandig om te doen???

$15/$30 No Limit Holdem
      888
      8 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG ($1,430)
      UTG+1 ($1,335)
      MP1 ($1,545)
      Hero (MP2) ($1,540)
      CO ($3,370)
      BTN ($1,310)
      SB ($1,470)
      BB ($1,500)

Pre-Flop: ($45, 8 players) Hero is MP2 K:heart: K:diamond:
      2 folds, MP1 raises to $60, Hero raises to $112, 4 folds, MP1 raises to $381, Hero goes all-in $1,540, MP1 calls $1,159

Flop: 6:spade: 10:heart: 6:diamond: ($3,125, 2 players, 1 all-in)

Turn: A:spade: ($3,125, 2 players, 1 all-in)

River: 9:club: ($3,125, 2 players, 1 all-in)

Final Pot: $3,125
      Hero shows
      K:heart: K:diamond:
      MP1 shows
      A:diamond: K:spade:

MP1 wins $3,125 (net +$1,585)

Hero lost $1,540
  • 8 antwoorden
    • guumpie
      guumpie
      Bronze
      Denk dat je deze hand puur post omdat je hem hier verloren hebt :) ?

Maar het lijkt mij niet meer dan standaard om het hier preflop gewoon erin te gooien. Juist om die Axx flops te mijden tegen fish.
    • 100Alexandra
      100Alexandra
      Bronze
      Nee is niet waar. Wil graag ervaringen horen: "hoe speelt een ander nu met zo'n hand". Moet je eerst 3, 4 betten of gelijk all in of wacht je efectiever op de flop.
    • gewoonlars
      gewoonlars
      Bronze
      Ik zou iets groter 3-betten als ik jou was maak er gewoon ~180 van. Als hij je dan 4-bet is het gewoon een makkelijke shove. Ik zou deze hand dus ook altijd preflop shoven omdat ik ook geen extra waarde zie in het callen van een 4-bet.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi 100Alexandra,

Ik vind ook dat je preflop beter wat groter kunt 3betten. In dit geval idd 150 of 180 zeker.

Nu je vraag, moet je hier ooit de 4bet callen, een veelgehoorde vraag voor een sngcoach, en daar heb ik een vrij duidelijk antwoord op:

"Nee"

Het punt is, mijn ervaring zegt me dat je op deze limiet preflop helemaal niet zo veel fe hebt tegen een 4bet. Villains callen zeker 70-80% van de tijd de all in, als het niet meer is.

Na de flop is dat nog maar afwachten. Met KK heb je zelf het probleem dat een Axx flop je actie doodmaakt, je moet zelfs vaak folden.

Belangrijker is echter, de reden dat ik hier met AA ook all in ga. Dat is omdat de gemiddelde hand maar ~30% van de tijd gunstig genoeg wordt voor een postflop all in. Als villain AK heeft kan hij de flop gewoon volledig missen, met QJ kan een AJx flop hem ervan weerhouden broke te gaan, een Axx flop zal een pocket kunnen ontmoedigen, als je dat afzet tegen hoe weinig folding equity je preflop hebt tegen een 4bettende villain, dan is het eigenlijk al een inkoppertje.

Slowplayen is in die zin nogal overrated, je krijgt gewoonweg niet zo vaak actie op flops, en daarom prak ik het er veel liever gewoon preflop al in.

EDIT: Toch wel leuk detail dat je op de flop in deze hand AK weg had kunnen jagen, wat je niet wilt, als hij maar 3 outs heeft. Dat geeft eigenlijk precies al aan wat ik hierboven zei, ook AK wil je er met KK natuurlijk bij houden, niet wegjagen omdat hij de flop mist.
    • thejoery
      thejoery
      Bronze
      In positie zou ik gewoon heel simpel die 60 callen omdat je dan ook als laatste mag beslissen wat je doet. Als dan de 6T6 valt en hij checkt kan je gewoon heel simpel een pot bet maken en waarschijnlijk zou hij dan folden en heb je een kleine pot gewonnen en zit je er nog in.
      Als hij dan tog zou check raise kan je all-in shove omdat je die A toch wilt mijden op de turn en dan zou hij ook kunnen folden maar als het een fish is fold die dat niet dus lig je zoiezo buiten.

Uit positie is blijve raise tot je all-in bent tenzij je er zeker van bent dat die heel tight speelt en dat die alleen AA zou spelen anders is dit gewoon een pure shove.

Zo zou ik ze spelen, maar ik pas mij altijd aan hoe de tafel speelt.

greetz
    • TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door thejoery
      In positie zou ik gewoon heel simpel die 60 callen omdat je dan ook als laatste mag beslissen wat je doet. Als dan de 6T6 valt en hij checkt kan je gewoon heel simpel een pot bet maken en waarschijnlijk zou hij dan folden en heb je een kleine pot gewonnen en zit je er nog in.
      Als hij dan tog zou check raise kan je all-in shove omdat je die A toch wilt mijden op de turn en dan zou hij ook kunnen folden maar als het een fish is fold die dat niet dus lig je zoiezo buiten.

Uit positie is blijve raise tot je all-in bent tenzij je er zeker van bent dat die heel tight speelt en dat die alleen AA zou spelen anders is dit gewoon een pure shove.

greetz
      Me mond valt open van verbazing dat je met KK een raise van 60 callt i.p.v. te 3betten. Je wilt hier niet 100 chips aan je stack toevoegen, maar je wilt hier je stack verdubbelen. Dat moet altijd je doel zijn met KK. Voor de rest heeft helemaalnicks in de post boven jouw post heel duidelijk uitgelegd, waarom je handen als AA en KK niet moet slowplayen.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door thejoery

greetz
      Hi thejoery,

Ik raad je aan de SNG artikelen nog eens goed door te lezen. Deze manier van spelen is zorgwekkend. Aanpassen aan hoe de tafel speelt is ook bij lange na niet optimaal voor beginners op deze limieten.
    • sidderaal
      sidderaal
      Bronze
      maarrrrrrrr thejoery zou op de turn gewoon op een bet van 120 hebben kunnen folden en de schade beperkt houden.........

hahahhahahahahhahhahaahhaha