AA max value

• LeNNy010
      LeNNy010
      Bronze
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.105 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with A:spade: , A:club:
      3 folds, Hero raises to $0,12, CO raises to $0,36, 3 folds, Hero calls $0,24.

Flop: ($0,78) Q:club: , T:spade: , 5:heart: (2 players)
      Hero checks, CO bets $0,39, Hero calls $0,39.

Turn: ($1,56) J:club: (2 players)
      Hero checks, CO bets $0,78, Hero raises to $1,95, CO raises to $3,42 (All-In), Hero calls $1,47.

River: ($8,40) 6:diamond: (2 players)

Final Pot: $8,40

Results follow (highlight to see):
      Hero shows (As Ac)
      CO shows een straight, aas high (Ah Kd)

CO wins with een straight, aas high (Ah Kd)

Tips voor max value? Ik wilde trappen, maar dat pakte niet helemaal zo uit.
  • 6 antwoorden
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      A-A slowplayen pre-flop en op de flop is risky business vind ik :) . Je kan het doen om wat te variëren op hogere limieten (dus niet op 4NL) of als je bepaalde reads op je tegenstander hebt. Hier zou ik het niet doen, omdat je slechts af en toe een beetje meer wint en als het slecht uitdraait riskeer je je hele stack kwijt te spelen.

As played is re raisen op de turn wel heel slecht volgens mij. Enkel A-Q gaat (eventueel) nog je re raised callen, en je kan je afvragen of villain preflop wel re raised met A-Q. Alle andere mogelijke handen, A-K, Q-Q, J-J en 10-10 beaten je. Imo zal een raise op de turn enkel gecalled worden door betere handen.

As played pre-flop en op flop zou ik gewoon check-call blijven spelen op turn en river. Zo hou je blufs, A-Q en andere handen in zijn range. Nu maak je een hele sterke move, terwijl je hand helemaal niet zo sterk is op dit board.

Conclusie: als je A-A niet slowplayed, maak je het jezelf veel makkelijker :) . Het lijkt frustrerend als mensen pf folden tegen een 4bet, maar het is de enige manier om te zorgen dat ze niet de juiste odds krijgen om je hele stack af te pakken...
    • LeNNy010
      LeNNy010
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door MoneyStef
      A-A slowplayen pre-flop en op de flop is risky business vind ik :) . Je kan het doen om wat te variëren op hogere limieten (dus niet op 4NL) of als je bepaalde reads op je tegenstander hebt. Hier zou ik het niet doen, omdat je slechts af en toe een beetje meer wint en als het slecht uitdraait riskeer je je hele stack kwijt te spelen.

As played is re raisen op de turn wel heel slecht volgens mij. Enkel A-Q gaat (eventueel) nog je re raised callen, en je kan je afvragen of villain preflop wel re raised met A-Q. Alle andere mogelijke handen, A-K, Q-Q, J-J en 10-10 beaten je. Imo zal een raise op de turn enkel gecalled worden door betere handen.

As played pre-flop en op flop zou ik gewoon check-call blijven spelen op turn en river. Zo hou je blufs, A-Q en andere handen in zijn range. Nu maak je een hele sterke move, terwijl je hand helemaal niet zo sterk is op dit board.

Conclusie: als je A-A niet slowplayed, maak je het jezelf veel makkelijker :) . Het lijkt frustrerend als mensen pf folden tegen een 4bet, maar het is de enige manier om te zorgen dat ze niet de juiste odds krijgen om je hele stack af te pakken...
      Dank je wel nogmaals, ik moet zeggen dat je er een goede blik op hebt. Van de 1000 handen die ik gisteravond gespeeld hebt zijn dit echt drie handen die verkeerd gespeeld zijn.
      Voortaan ga ik zeker geen AA meer slowplayen, haha. Ik denk dat ik tijdens een dergelijke situatie als op de turn wat meer tijd moet pakken om de hand te evalueren in plaats van te denken van hoe ik nog meer geld in de pot kan krijgen. Straks weer een sessie doen, ik ga nu SSS spelen even zien hoe dat me bevalt. :s_biggrin:
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Ja, dat komt wel met de tijd. Ik ben een 2-3 tal maand geleden begonnen met handen posten en je leert er gewoon ongelooflijk veel uit. De judges helpen je hier ook enorm vooruit.

Mijn leaks waren eigenlijk vergelijkbaar, speelde ook te impulsief op de turn en river omdat je de hand niet graag opgeeft en ook mijn betsizing was niet goed. Dat is nu toch al een pak verbeterd door de feedback hier op het forum, en ben toch zowat x3- x4 gegaan qua winrate.

Kortom, blijven posten :)
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door MoneyStef

Dit
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      He LeNNy010,

soms is het wel ok om met AA te trappen, maar dan eigenlijk vooral als je in positie zit. Hier in deze hand maak je het jezelf erg lastig door OOP te callen.

Het is ook erg moeilijk te beoordelen want we hebben totaal geen informatie over de tegenstander. Is hij tight? Is hij loose?

Laten we er even vanuit gaan dat hij gewoon een normale speler is.
      Je check/call op de flop kan op zich wel, maar ik denk dat ik hier ook vaak zo c/r omdat je hand zo disguised is. Je hebt kans dat AQ/KQ of KK hier nog callt. Maar voor beide opties valt wel wat te zeggen.

Op de turn zou ik dan ook eerder callen aangezien er nu meer handen zijn die je beat hebben. AK heeft je beat, QJ, JJ...ik zie eigenlijk nog maar weinig handen (naast AQ en KQ) die jij nog kan beaten. Tegen een passieve speler kan je hier zelfs op de turn al folden.

Maar goed, dit is allemaal hypothetisch aangezien het preflop al fout gaat en we geen idee hebben wat voor tegenstander het is. :)
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Tegen een random speler zou ik op deze stakes zeker gewoon lekker 4betten preflop.
      Als je besluit te trappen moet je wel bereid zijn het geld er op de flop in te willen shoven, behalve op een erg drawy board. Dit is een mooi board voor een check raise, al helemaal omdat de sizing van villain een beetje aan de kleine kant is.
      Als je van plan was aa helemaal te downcallen tot aan de river kan je dat beter de volgende keer anders doen. Villain kan een vrij weid range hebben. Op de turn zal je idd vaak tegen ak / qq/jj/tt zitten en zij hebben jou allemaal beat.