AJu 2 pair flop

• LeNNy010
      LeNNy010
      Bronze
      0,02/0,04 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.105 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with A:spade: , J:diamond:
      3 folds, Hero raises to $0,12, CO folds, BU calls $0,12, 2 folds.

Flop: ($0,30) A:diamond: , 6:heart: , 6:spade: (2 players)
      Hero bets $0,15, BU raises to $0,30, Hero calls $0,15.

Turn: ($0,90) 9:diamond: (2 players)
      Hero bets $0,32, BU raises to $1,15 (All-In), Hero calls $0,83.

River: ($3,20) 2:spade: (2 players)

Final Pot: $3,20

Results follow (highlight to see):
      Hero shows (As Jd)
      BU shows een full-house, negens full of zessen (9s 9c)

BU wins with een full-house, negens full of zessen (9s 9c)

Hmmm :s_confused: help? :f_cry:
  • 4 antwoorden
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Hey,

Het zou iets makkelijker zijn als je de stack sizes erbij zet van iedereen die aan tafel zit. Ook misschien vermelden of je reads hebt op je tegenstander. Maak je gebruik van stats (Holdem manager, ...)?

Globaal gezien: A-J is een redelijk zwakke hand die je snel moet opgeven als er veel aggressie komt postflop. Op de flop kan je eventueel nog callen, want de raise is laag en er wordt wel regelmatig gebluft tegen een CB. Bet+call all in raise op turn is echt wel loose gespeeld. Je bent hier beat tegen A-K en A-Q, 6-x en 9-9. Je beat hier enkel een bluf en misschien A-10, maar A-10 zou dit wss niet zo aggressief spelen.

Conclusie: je beat eigenlijk enkel een bluf, en een bluf is niet waarschijnlijk. Ik check-fold hier de turn tenzij villain heel laag bet.

Tenzij je de read hebt dat villain een maniac is die met eender welk hand all in gaat natuurlijk, maar ik ga er dus van uit dat je geen reads hebt...
    • LeNNy010
      LeNNy010
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door MoneyStef
      Hey,

Het zou iets makkelijker zijn als je de stack sizes erbij zet van iedereen die aan tafel zit. Ook misschien vermelden of je reads hebt op je tegenstander. Maak je gebruik van stats (Holdem manager, ...)?

Globaal gezien: A-J is een redelijk zwakke hand die je snel moet opgeven als er veel aggressie komt postflop. Op de flop kan je eventueel nog callen, want de raise is laag en er wordt wel regelmatig gebluft tegen een CB. Bet+call all in raise op turn is echt wel loose gespeeld. Je bent hier beat tegen A-K en A-Q, 6-x en 9-9. Je beat hier enkel een bluf en misschien A-10, maar A-10 zou dit wss niet zo aggressief spelen.

Conclusie: je beat eigenlijk enkel een bluf, en een bluf is niet waarschijnlijk. Ik check-fold hier de turn tenzij villain heel laag bet.

Tenzij je de read hebt dat villain een maniac is die met eender welk hand all in gaat natuurlijk, maar ik ga er dus van uit dat je geen reads hebt...
      Ik had geen read inderdaad en ik zette hem op een bluff, maar dat is inderdaad giswerk en in dit geval onjuist. Bedankt voor je feedback once more ;) . Ik gebruik trouwens Poker Elephant, maar ik ben er nog redelijk nieuw mee dus ik ben ermee bezig om deze statistieken in mijn spel te integreren.
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Preflop zou ik groter raisen, 0.16$.
      Op de flop is een kleine bet heel erg goed aangezien het board totaal niet drawy is en slechtere Ax handen dan nog gaan callen, nu minraised villain je en denk ik aangezien het board zo droog is dat villain dit doet als bluff, aangezien AK preflop anders speelt en AQ daar wss niet zal raisen, ik call dus nog de bet op de flop, maar check de river naar villain toe. Als villain daar blufft zal hij meestal wat gas terug nemen op de turn, en dus check/fold ik, een bet van villain is daar zo sterk na die minraise op de flop en daar moet je dus zéker niet gaan raisen. Als villain natuurlijk echt minbet of iets dergelijks call ik mss nog turn/river om vervolgens een note te maken van villains hand zoals hierboven gezegd is.

Xeno
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Dit is lastig te beoordelen omdat er totaal geen gegevens zijn over villain.
      Ik zie wel dat hij met een kleine stack aan tafel zit, dus dat zou er op kunnen wijzen dat hij een fish is.

De raise preflop is ok. Als je zelf tight speelt dan kan je beter 4BB raisen, maar als je meer handen opent dan is 3BB prima (aangezien je vaker ge3bet zal worden).

De bet op de flop is ok, maar je moet het zeker niet kleiner maken.
      De minraise kan zoveel betekenen...maar ik call hier ook wel.

Op de turn moet je écht niet doorbetten. Als hij je minraisde op de turn met een sterke hand, dan ben je geld aan het weggooien. Als hij je minraisde als bluff, dan ontneem je hem de kans die bluf door te zetten.

Ik denk dat ik hier tegen een fish met deze stack vaak c/r op de turn. Hij kan daar nog prima Ax handen hebben die callen of een pocket pair wat hij niet weg kan leggen. Daarnaast geef je hem de kans om te bluffen.

Tegen een unknown kan c/c ook wel, maar je komt dan niet meer weg op de river.

Nu is de pot op de turn 2.31 en je moet nog 0.83 callen. Je moet dus in ongeveer 26% van de gevallen winnen...en ik denk dat dat tegen dit soort speler wel het geval is.